Керівництво компанії може мати свій погляд на ваші HR-ініціативи. На жаль, цей погляд може виявитися однобоким і недалекоглядним, особливо якщо ваші розрахунки і прогнози показують протилежне. У цьому матеріалі з’ясовуємо, як подолати всі можливі перешкоди і отримати підтримку керівництва для своїх HR-ініціатив, які можуть бути корисними компанії.
Навіть якщо ваша пропозиція звучить доволі привабливо, без прив’язки до бізнес-цілей та завдань компанії її демонстрація може провалитися. Щоб цього уникнути, подумайте над створенням привабливого бізнес-кейсу. Створюючи його, врахуйте кілька важливих моментів:
Щоб отримати потрібні для розрахунків дані, застосовуйте опитування, проводьте співбесіди та «exit interview». Поєднуйте їх зі звичними HR-метриками. Чудово, якщо вдасться показати під час демонстрації вашої нової HR-ініціативи, що ваша пропозиція позитивно вплине на фінансові справи компанії.
Щоб продемонструвати фінансовий зиск від пропонованої вами HR-ініціативи, дослідіть показник рентабельності інвестицій. Згідно з Гарвардською школою бізнесу, цей показник розраховується до початку проєкту. Проаналізуйте співвідношення чистого прибутку й витрат. Звичайно, точний метод обчислення цього показника залежить від бізнес-цілей компанії, але один зі способів визначення рентабельності інвестицій такий:
(дохід – вартість проданих продуктів чи послуг) / вартість проданих продуктів чи послуг
Як бачимо, для отримання підтримки від керівництва для нової HR-ініціативи подекуди необхідно представити реальні цифри і розрахунки. Керівництво любить, коли чиїсь ініціативи приносять реальний зиск. Скористайтеся цим знанням собі на користь.
Складіть список потенційних прихильників вашої нової HR-ініціативи. Особливо цінних людей випишіть окремо. Це ті люди, які можуть вплинути на думку керівництва. З них варто і почати. Застосуйте принцип нетворкінгу, щоб залучити на ваш бік потрібних вам людей. Поспілкуйтеся із знайомими, з’ясуйте в них, чи можуть вони порекомендувати когось, хто міг би зацікавитися вашими ідеями.
Заручіться допомогою цих людей на ранній стадії, коли ймовірність відмови потенційно висока. Їхня підтримка знадобиться, щоб побудувати внутрішню підтримку для вашої нової HR-ініціативи.
Оскільки для демонстрації вашої ініціативи потрібно створити презентацію, ідеальна презентація повинна бути:
Вашу презентацію можна вважати добре продуманою, якщо вона стисло і аргументовано пояснює, що це за ініціатива, чому ви вважаєте її привабливою для компанії і яку користь вона принесе в перспективі.
Після презентації, зрозуміло, очікуйте на запитання керівництва. Підготуйте реальні приклади інших компаній, які досягли помітного результату завдяки подібним ініціативам. Очікуйте, що вам заперечуватимуть і наводитимуть аргументи проти. А це означає, що разом із підготовкою якісної презентації доведеться підготуватися до заперечень, які можуть з’явитися в керівництва після ознайомлення з вашою ініціативою. Враховуємо, що це на додачу до тих питань, на які ви вже відповіли на слайдах презентації.
Тримайте необхідні дані і цифри під рукою, щоб мати чим відповідати на заперечення керівництва. Навіть якщо ви вирішили не додавати ці дані до презентації, вам однаково треба тримати їх біля себе.
Що ви вважаєте успіхом вашої HR-ініціативи? Які реальні результати очікуєте від неї? Як ви збираєтеся вимірювати успіх, які його ключові показники? Врахуйте, що на успішність втілення вашої ініціативи впливає ціла низка факторів: ваші зусилля і підтримка зацікавлених сторін, бюджет, часові рамки тощо. Окрім окреслення потенційного успіху вашої HR-ініціативи, вам потрібно показати керівництву, як ви збираєтеся вимірювати цей самий успіх.
Дорожня карта знадобиться, щоб стежити за дотриманням бюджету і заздалегідь встановлених термінів. Спробуйте розписати етапи досягнення успіху з попереднього кроку. Можна розпочати з пілотного міні-проєкту, щоб перевірити свою HR-ініціативу спершу в малому масштабі. Так ви зможете звести до мінімуму ризики, перш ніж масштабувати вашу нову HR-ініціативу.
Не забувайте звертатися до зацікавлених людей за подальшою підтримкою вашої ініціативи. Скористайтеся їхньою допомогою, щоб створити ширше коло впливових осіб, які сприятимуть впровадженню HR-ініціативи в процеси компанії.
Складіть знову дорожню карту досягнення прогресу та успіху вашої ініціативи, але цього разу в масштабах компанії. Добре те, що дорожню карту створювати наново не потрібно. Візьміть раніше створену дорожню карту і адаптуйте до кінцевих вимог.
Звичайно, керівництво побачить успіхи у вигляді прибутку та інших фінансових показників. Тоді постає питання – чи звітувати про прогрес вашої HR-ініціативи перед керівництвом? Так, це робити варто, і ось чому: тримайте постійну комунікацію з керівниками. Будьте з ними на зв’язку, регулярно інформуйте про досягнутий прогрес та будь-які корективи, які довелося вносити вже в ході втілення ініціативи.
Так ви зміцните довіру керівництва до себе і своєї роботи. Подумайте, наскільки легше вам буде пропонувати їм свою наступну ініціативу. Долати настільки сильний супротив навряд чи доведеться, як першого разу. І порада наостанок – вибудовуйте свою комунікацію з начальством таким чином, щоб вони бачили користь у підтримці ваших HR-ініціатив. Відзначайте позитивні зміни в компанії, які приніс ваш втілений у реальність проєкт.
Дотримуйтеся наведених в статті порад, щоб до мінімуму зменшити ймовірність отримання відмови від керівництва. Пам’ятайте про власну наполегливість та адаптивність під час отримання підтримки керівництва. Можливо, доведеться іти на певні компроміси. Але навіть в умовах тотального неприйняття вашої ініціативи на початках, ретельність у плануванні і продумуванні своїх кроків може дати вам бажаний результат.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».