Якщо при одній лиш думці за подібну розмову ви відчуваєте, як неприємні переживання миттю озиваються у вашому тілі – подібний стан речей потрібно негайно виправляти. Чому негайно? Бо якщо відкладати таке важливе питання на майбутнє, це «майбутнє» може й не настати. Діяти треба тут і зараз, особливо якщо відчуваєте, що заслуговуєте на значно достойнішу фінансову винагороду за свою роботу.
Тому давайте з’ясуємо, як працівник може переконати начальника збільшити зарплату, тим паче, якщо давно назріла така потреба.
Уявіть, що ви вже певний час (приміром, рік) пропрацювали на певну компанію. Чи збільшилися ваші знання стосовно обраної професії, чи відчули ви, що можете виконувати значно складнішу роботу, ніж рік тому, коли тільки прийшли влаштовуватися? Безперечно, що в цій ситуації ви можете з чистою совістю сказати своєму відображенню в дзеркалі: «Так, я заслужив/заслужила підвищення заробітної плати». Але коли в голову навідується думка сказати подібне своєму начальству, тут уже все складніше. Особливо непросто доводиться тим співробітникам, які працюють під керівництвом строгого начальника.
«А як він відреагує?..»
«А якщо нагримає на мене?.. А якщо пригрозить звільненням?.. що мені тоді робити, що казати?..»
Правда ж, відвідують подібні думки? Ловили себе на такому? (ці питання адресуються читачам, які працювали чи працюють в колективі з авторитарним типом керівництва).
Звісно, деякі побоювання і страхи тут не безпідставні, тому що до деяких керівників потрібно підходити під настрій, теж такий момент потрібно враховувати. В поганому гуморі такий начальник нагримає на працівника, щоб ішов займався справами і поки що не турбував подібними питаннями (а його підопічний після такої «взбучки» вже не скоро, як правило, знову звернеться з подібним проханням).
Відмовтеся від ідеї підійти спонтанно до шефа з подібним проханням. Для початку радимо ретельно все обміркувати. Ви повинні бути у всеозброєнні, коли трапиться зручна нагода, щоб поговорити з шефом про підвищення зарплати.
Тільки так, і не інакше. Ви повинні продемонструвати керівництву, що ви можете дати компанії взамін, що вона виграє від того, що вас буде просунуто по службі? Не забудьте згадати про свої заслуги перед компанією, адже від ваших рішень також залежить успіх на певних ділянках роботи.
У вас повинен бути орієнтовний план вашої бесіди з шефом. Попросіть друга чи близьку людину, щоб допомогли вам «прогнати» бесіду з керівництвом кілька разів. Нехай друг ставить незручні питання, а ви відповідайте максимально чесно. Отримати в такий момент цінну думку зі сторони – може допомогти вам згодом, коли будете розмовляти про підвищення зарплати.
Для переконливості прихопіть із собою папери, на яких ви розпишете, приміром, якісь свої ідеї стосовно розвитку компанії. Можливо, ви маєте кілька ідей для проекту, тому вирішили проілюструвати їх наглядно, або маєте думки стосовно розширення підрозділу чи пошуку нових клієнтів. Завжди майте на увазі: щоб впевнено почуватися в кабінеті шефа, коли ви переконуєте його підвищити вам зарплату, у вас повинні бути козирі на руках у вигляді вдалих ідей. Так ви наглядно продемонструєте свою цінність компанії, адже на цьому моменті ваші вдалі ідеї не закінчаться, чи не так?
Навіть той факт, що ви тримаєте в руках такі важливі для вас папери, вже додаватиме вам впевненості. В моменти хвилювання ми часто не знаємо, куди подіти руки – тримати їх рівно, запхнути в кишені чи закласти за спину. А тримаючи папери в руках, ви почуватиметесь спокійніше і впевненіше. Вже сам факт того, що ви почуватиметесь впевнено, дозволить впевненіше викладати свої міркування, бо хвилювання і страх мало допомагають чітко виражати свої думки.
Думка, що кожен момент буде хорошим для такої розмови – не зовсім коректна. Як вже згадувалося вище, проявіть терпіння і вичекайте зручний час для розмови. Якщо керівник нахмурений і невиспаний – самі розумієте, навряд чи варто його зараз турбувати. А коли він бадьорий і щось насвистує собі під носа, заходячи в приміщення – безперечно, це хороший знак, щоб цього дня поговорити про таку важливу річ, як переконати його підвищити вам зарплату.
До речі, обирайте не лише правильний час, а й правильне місце. Є така стара байка про студентські часи, знаєте її? Як під час сесії одного старенького професора студенти підстерігали біля туалету, не давали проходу навіть там, щоб здати-перездати якийсь особливо складний предмет. І професор незмінно відповідав, коли його перепиняли біля туалету з проханням прийняти залік: «Заходьте, прийму». Звичайно, ніхто зі студентів не заходив; навпаки, вони поспішали зникнути з очей цієї шанованої людини, зрозумівши свою помилку: зараз не час і не місце для перездачі.
Звичайно, свого шефа не потрібно підстерігати біля кулера чи біля туалету, щоб поговорити з ним про підвищення зарплатні; та й під час обідньої перерви теж навряд чи потрібно це робити. Хоча, знову ж таки, це залежить від характеру людини. Багато начальників є справжніми трудоголіками, і залюбки урвуть для роботи навіть половину обіднього часу. В такому випадку, знаючи звички і характер свого шефа, постукатись у його кабінет і запитати про розмову не завадить. Звісно, якщо ви вже налаштувалися на розмову і підготували все заздалегідь.
На що ще звернути увагу при підготовці до цієї важливої розмови?
Навіть якщо ви прекрасно підготувалися, але начальник знайшов вагомі аргументи, що підвищення вам зарплати не на часі, не розчаровуйтесь. Уявіть, що ви запитали пораду у давньо китайського майстра військової стратегії, великого мислителя Сунь-Цзи. Знаєте, що він вам відказав би, якби ви розповіли йому про отриману відмову? Легендарний стратег відповів би щось на зразок: «Великі війни складаються з багатьох битв», або «Однією битвою війну не виграєш». І нехай цю невеличку битву ви програли на цей момент, але попереду у вас буде багато інших викликів і здобутків.
У випадку відмови пам’ятайте, що підвищення – це не єдиний спосіб, щоб отримати більше дивідендів від своєї компанії. Принаймні, спробуйте на цей раз добитися від шефа певних бонусів: наприклад, премію за успішне завершення проекту чи отримання важливого клієнта. Варіантів тут може бути ще більше, тому продумайте їх добре, щоб мати запасний варіант у випадку, якщо почуєте відмову. Давайте коротко перерахуємо їх:
Скільки речей можна і треба обдумати, перш ніж іти до шефа на розмову, чи не так?
І, звичайно, не нехтуйте порадами близьких людей, яким ви довіряєте. Навіть випадкова людина, яка не розбирається в тонкощах вашої професії, може дати доволі вартісну пораду.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.