Для ІТ-компаній, працівники яких особливо цінують свободу у виборі місця роботи, проживання та пересування, гібридний формат роботи був звичною справою ще до пандемії. Але із запровадженням локдауну, інших протиепідемічних заходів такий формат роботи став затребуваним в інших сферах діяльності. Якщо міркуєте над питанням, як перейти на гібридний формат роботи і чи варто це робити, давайте розберемося з його перевагами та недоліками.
Це беззаперечний плюс перед традиційним робочим днем в офісі. І перед дистанційкою теж, бо працівник кілька днів перебуватиме в офісі – а, значить, не втрачатимуться навички соціалізації (за певних умов тривала дистанційка таки сприяє відчуженню). Насправді складно сказати, наскільки ефективно підійде гібридний формат роботи саме цій компанії, саме цьому колективу. Навіть окремі співробітники не зможуть сказати, як їм краще, до тих пір, поки не спробують різні варіанти гібридного робочого графіку. Визначити, що їм імпонує найбільше, який саме формат відвідування офісу підійде краще тому чи іншому працівнику – ви зможете тільки на практиці.
Так, мають. Якщо ви роботодавець і хочете якнайкраще розподілити працівників між різними форматами роботи – врахуйте їхні умови проживання. Адже працівник-інтроверт, який живе сам чи, принаймні, не має дітей, та працівник-екстраверт, який ділить житлову площу з кількома дітьми – працюватимуть з різною ефективністю. А в другому випадку ще й за умови, якщо вдасться знаходити компроміс між виконанням робочих обов’язків та спілкуванню з родиною, і особливо – дітьми. Діти ж не розуміють, що у батька чи мами та ж сама робота, що й раніше, тільки вдома. А роботодавець повинен враховувати такі нюанси, і принаймні поговорити з працівником, чи не виникне труднощів з виконанням робочих завдань.
Для працівника, який дружить із самодисципліною, такий формат роботи – це можливість вигідно оптимізувати свій час, не втрачаючи «робочого тонусу». Виконання робочих обов’язків у різних локаціях – в офісі і вдома, – дозволяє відчути себе вільніше. Більше можливостей для улюблених занять та спорту, для проведення часу з рідними. Ну а завдяки сучасним технологіям зв’язок із начальством та колегами не переривається.
Для працівників, яким важко налаштуватися на роботу в домашніх умовах, гібридний режим стане своєрідним викликом. Звичайно, багато в чому залежить від роботодавця. Якщо начальник знає своїх підлеглих, він розумітиме, кого можна відправити на кілька днів на тиждень попрацювати вдома, а кого краще залишити в офісі.
Розуміння того, що роботодавець враховує ваші потреби, посилює бажання працювати саме в цій команді. В таких умовах зростає лояльність співробітника, а відвідування офісу запобігатиме зниженню командного духу. Бо коли не бачиш колег по роботі декілька днів наживо, а лишень спілкуєшся з ними через екрани ґаджетів, побачити їх в офісі – це додатковий заряд емоцій, ви не вважаєте? Декотрим людям це потрібно як ковток повітря: просто поговорити, просто поцікавитися як справи та поділитися останніми новинами.
Багатьох роботодавців хвилює питання, чи падає продуктивність, коли команда перейде на гібридний робочий графік. Але продуктивність залежить від багатьох факторів:
Якщо в колективі не спостерігається проблем з усім вищепереліченим, то впровадження гібридного формату зайнятості не стане на заваді продуктивності.
Багато залежить від того, що саме ми вкладаємо в це поняття. Адже благополуччя – це ж не лише про певні показники матеріальної забезпеченості співробітників, але також їхній психологічний комфорт. І якщо ми говоримо про рівень життя та про його якість, ці поняття теж різняться між собою.
Може трапитися так, що рівень матеріальної винагороди працівника влаштовує, але при цьому на фоні стресів, непорозумінь з рідними людьми чи проблем в особистому житті може настати професійне вигорання. В такому випадку складно говорити про благополуччя працівника – незалежно від того, за яким робочим графіком він зараз працює.
Ця проблема – проблема професійного вигорання – набула масового явища в останні два роки. Тому роботодавцю теж варто продумати ризики, пов’язані з психологічним вигоранням, якщо він планує перевести бодай частину команди на гібридний формат роботи. Можливо, варто організувати тренінги для колективу, щоб запобігти вигоранню окремих учасників команди; можливо, організувати курси психологічної підтримки, адже вміння фахівця у цій сфері можуть стати в нагоді.
Щоб комфортно перейти на гібридний формат роботи, потурбуйтеся про створення належних умов для домашнього офісу. І мова не лише про виділений куток у квартирі для комп’ютера та настільної лампи, якщо плануєте засиджуватися по вечорах. Мова про оргтехніку та меблі. Так, навіть меблі, бо роботодавці, якщо планують переводити працівників на гібридний режим роботи, повинні поцікавитися й цим питанням. Можливо, вам потрібен сканер чи нормальний монітор для роботи? А зручний стіл та ергономічне крісло, канцелярські дрібнички? Обговоріть ці та інші деталі з роботодавцем – не очікуйте, що він сам здогадається про це. Зрештою, відповідальний начальник сам поцікавиться у вас, чи маєте все необхідне для роботи.
Роботодавцю також варто звернути увагу на коворкінг. Перетворення офісів на коворкінги стало трендом нашого часу. Багатьом працівникам сподобається відсутність фіксованих робочих місць, а можливість відвідати такий офіс і попрацювати кілька днів впродовж робочого тижня – це не тільки означає не втрачати зв’язок з іншими членами команди, водночас дотримуючись соціальної дистанції тощо.
Отже, маємо усі підстави щоб стверджувати: гібридний формат роботи й надалі приваблюватиме роботодавців та працівників своєю гнучкістю і раціональністю. А якщо ви – наголосимо на цьому ще раз, – дружите із самодисципліною, такий робочий режим надасть вам більшої автономності та простору для реалізації власних задумок і проєктів.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».