Присутність будь-якої компанії в мережі інтернет дозволяє бути доступною для спілкування, критики та вирішення будь-яких ситуацій, пов’язаних із сервісом. До того ж, існує велика кількість сайтів-відгуків, які не тільки розкажуть, чим компанія займається, та видасть всі корпоративні секрети. Не всі клієнти готові миритися з помилками та поганим сервісом. Хтось пише негативні відгуки, що приносять бізнесу серйозні проблеми. Сьогодні розбираємось на Jobs.ua, як працювати з негативними відгуками.
Перш ніж приступати працювати з негативними відгуками, необхідно зрозуміти, що це за відгук та навчитися їх розрізняти. В наш час просто необхідно перевіряти будь-яку інформацію, в тому числі й ту, що подають у відгуках.
Справжні відгуки
Справжні відгуки дають змогу дізнатися про реальну ситуацію та корпоративну культуру в компанії. Такі відгуки залишають найчастіше справжні робітники або колишні робітники компанії. Якщо це коментар негативний, то він може містити докладний опис якихось певних ситуацій, а якщо позитивний, то працює на користь. За позитивний можна взяти зворотній фідбек - подякувати, а на негативний обов’язково відповісти та розібратися в ситуації.
Фіктивний відгук
Мета фіктивний відгуків, звісно ж - зруйнувати репутацію компанії. Їх часто залишають конкуренти чи звільнені співробітники. До речі, колишні співробітники можуть написати відгук досить докладно, адже знають роботу компанії зсередини. А ось конкурентів вирахувати зазвичай легко. У таких відгуках пишуть, що тут працюють погано, а в іншій фірмі добре. І радять звертатись саме туди.
Троллінг
Такий відгук може бути від реального клієнта або людини, яка просто намагається привернути увагу. Та й претензій до компанії взагалі не може бути. Люди так розважаються. Тролінг найчастіше зустрічається в інтернет-магазинах у вигляді гумористичних коментарів, які до роботи компанії не належать. Або ставляться, але опосередковано.
Намагайтеся уникнути емоцій і розібратися в ситуації. Критика показує помилки, але це інструмент для виправлення та покращення. Головне, не починайте сваритися і обмінюватися образами. Обов’язково дотримуйтесь наступних правил:
Не видаляйте негативні відгуки
По-перше, наявність різнопланових відгуків говорить про те, що це реальні люди з реальними ситуаціями і поглядами. По-друге, якщо опонент помітить видалений відгук, може влаштувати скандал. По-третє, це можливість вирішити ситуацію та показати свою зацікавленість в кожному робітнику.
Відповідайте на негатив
Візьміть за правило відповідати на відгуки, навіть якщо вони негативні. Без реакції проблем побільшає.
Реагуйте швидко
Переглядайте соцмережі, ресурси з відгуками та пошукові системи. На негативний відгук краще відповісти швидко, щоб автор не написав на інших сайтах, а потенційні клієнти не зробили неправильних висновків.
Вирішуйте проблему
Дуже важливо відпрацювати претензію, щоб показати прагнення стати кращим. Покажіть, що ви зацікавленні в вирішенні будь-якого негативного досвіду ваших працівників.
Поясніть свої позицію
Насамперед розберіться у ситуації. Прочитайте відгук, уточніть деталі, поговоріть із співробітниками та зробіть висновки. Намагайтеся спокійно і переконливо обґрунтувати думку, щоб не відлякати інших.
З’ясовуємо разом з Jobs.ua, які бізнес-ідеї можна розвивати в 2025 році з активним використанням ШІ.
На заміну старій філософії work-life balance приходить нова концепція, work-life blend. Розбираємося разом із Jobs.ua, що за новий тренд з’явився в світі праці.
У вашому оточенні є люди, які говорять так швидко і нерозбірливо, що нічого не збагнеш? Але навіть такі люди можуть заговорити чітко і переконливо, якщо скористаються добіркою чудових вправ для дикції, які підготував Jobs.ua.
Ви знали, що один цікавий тест на визначення профпридатності допоміг незвичайному в’язню втекти з в’язниці? Поговоримо про це в статті, а також з’ясуємо, які популярні тести стануть орієнтиром у визначенні ваших сильних сторін і вибору професійної кар’єри.
Портал з працевлаштування і пошуку роботи Jobs.ua поставив низку питань штучному інтелекту Grok від X, щоб дізнатися, що думає цей ШІ про перспективи такої цікавої, потрібної і важливої в літературному світі професії, як літературний агент.