Присутність будь-якої компанії в мережі інтернет дозволяє бути доступною для спілкування, критики та вирішення будь-яких ситуацій, пов’язаних із сервісом. До того ж, існує велика кількість сайтів-відгуків, які не тільки розкажуть, чим компанія займається, та видасть всі корпоративні секрети. Не всі клієнти готові миритися з помилками та поганим сервісом. Хтось пише негативні відгуки, що приносять бізнесу серйозні проблеми. Сьогодні розбираємось на Jobs.ua, як працювати з негативними відгуками.
Перш ніж приступати працювати з негативними відгуками, необхідно зрозуміти, що це за відгук та навчитися їх розрізняти. В наш час просто необхідно перевіряти будь-яку інформацію, в тому числі й ту, що подають у відгуках.
Справжні відгуки
Справжні відгуки дають змогу дізнатися про реальну ситуацію та корпоративну культуру в компанії. Такі відгуки залишають найчастіше справжні робітники або колишні робітники компанії. Якщо це коментар негативний, то він може містити докладний опис якихось певних ситуацій, а якщо позитивний, то працює на користь. За позитивний можна взяти зворотній фідбек - подякувати, а на негативний обов’язково відповісти та розібратися в ситуації.
Фіктивний відгук
Мета фіктивний відгуків, звісно ж - зруйнувати репутацію компанії. Їх часто залишають конкуренти чи звільнені співробітники. До речі, колишні співробітники можуть написати відгук досить докладно, адже знають роботу компанії зсередини. А ось конкурентів вирахувати зазвичай легко. У таких відгуках пишуть, що тут працюють погано, а в іншій фірмі добре. І радять звертатись саме туди.
Троллінг
Такий відгук може бути від реального клієнта або людини, яка просто намагається привернути увагу. Та й претензій до компанії взагалі не може бути. Люди так розважаються. Тролінг найчастіше зустрічається в інтернет-магазинах у вигляді гумористичних коментарів, які до роботи компанії не належать. Або ставляться, але опосередковано.
Намагайтеся уникнути емоцій і розібратися в ситуації. Критика показує помилки, але це інструмент для виправлення та покращення. Головне, не починайте сваритися і обмінюватися образами. Обов’язково дотримуйтесь наступних правил:
Не видаляйте негативні відгуки
По-перше, наявність різнопланових відгуків говорить про те, що це реальні люди з реальними ситуаціями і поглядами. По-друге, якщо опонент помітить видалений відгук, може влаштувати скандал. По-третє, це можливість вирішити ситуацію та показати свою зацікавленість в кожному робітнику.
Відповідайте на негатив
Візьміть за правило відповідати на відгуки, навіть якщо вони негативні. Без реакції проблем побільшає.
Реагуйте швидко
Переглядайте соцмережі, ресурси з відгуками та пошукові системи. На негативний відгук краще відповісти швидко, щоб автор не написав на інших сайтах, а потенційні клієнти не зробили неправильних висновків.
Вирішуйте проблему
Дуже важливо відпрацювати претензію, щоб показати прагнення стати кращим. Покажіть, що ви зацікавленні в вирішенні будь-якого негативного досвіду ваших працівників.
Поясніть свої позицію
Насамперед розберіться у ситуації. Прочитайте відгук, уточніть деталі, поговоріть із співробітниками та зробіть висновки. Намагайтеся спокійно і переконливо обґрунтувати думку, щоб не відлякати інших.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».