Це болюче питання для багатьох людей. І навіть якщо співробітник відчуває, що таке питання давно назріло, він все одно боїться обговорити з роботодавцем збільшення винагороди. Часто трапляється так, що ви зустрілися зі своїм керівником, обговорили нагальні питання, а одне з найважливіших для вас запитань так і зависло в повітрі. Вас запитують: «Чи є ще питання, які б хотіли обговорити?», а ви відповідаєте «Ні» і подумки відкладаєте його на потім. Знайома ситуація, чи не так?
А далі відбувається ось що. Яким би професіоналом не був ваш керівник, думки читати він не вміє. В результаті омріяне підвищення ви не отримуєте, бо навіть не насмілилися озвучити, наскільки важливим для вас є це питання. Але вас мучить те, що інший працівник, виконуючи ту ж саму роботу, отримує більшу зарплату, ніж ви. Настирлива думка, яка переслідує вас, сягає критичної позначки: все, потрібно звільнятися, бо мої знання та працю тут не цінують.
І якщо поглянути на цю ситуацію під ширшим кутом зору, ось що виходить насправді. Роботодавець втрачає цінного працівника, навіть не розуміючи, що проблема полягала в банальному перегляді заробітної плати. Працівник втрачає роботу в компанії, де його цінують, а HR-спеціалісту доводиться затрачати час та гроші компанії на пошук, залучення та навчання нового спеціаліста.
Відповідь до банальності проста: ми додумуємо багато зайвого. Наприклад, ось такі думки:
Вибір оптимального часу для розмови – важлива складова усього процесу підготовки до подібної бесіди. Дізнайтеся про бюджетні процеси компанії, тобто коли закладається фінансовий план на наступний рік. Навіщо це потрібно? Щоб у вашого керівника була змога заздалегідь запланувати зміни.
Перерахуємо ще декілька вдалих періодів:
А от коли однозначно не потрібно вести перемовини – так це за келихом вина, на корпоративах та застіллях. Вино має коротку пам’ять, факт.
Розглянемо найважливіші кроки, щоб якнайкраще підготуватися до розмови про підвищення зарплати.
Які ваші досягнення за останній час?
Щоб не пропустити щось важливе, ведіть записи з усіма вашими досягненнями. Так ви значно спростите собі підготовку до перемовин, бо все потрібне буде у вас під рукою. Під час розмови оперуйте конкретними фактами та цифрами. Керівники люблять факти та цифри, тож зіграйте на цьому полі впевнено і ефектно.
Поміркуйте, що вас вигідно вирізняє з-поміж інших працівників.
Які ваші сильні сторони? Генерація крутих ідей чи їхнє практичне втілення? Пошук цінних клієнтів чи щось інше? Якщо ви прагнете підвищення зарплати, у вас повинні бути вагомі аргументи для цього.
Фокус на майбутньому.
Підготували розповідь про свої актуальні досягнення? Чудово. А тепер не забудьте зробити акцент на тому, як ваші hard і soft skills допоможуть зростати компанії в майбутньому.
Поцікавтеся, які зарплати отримують спеціалісти вашого профілю в інших компаніях. Якщо вони отримують більше – довідайтеся, за які заслуги. Можливо, вони мають більший досвід, або ж отримали частину акцій компанії тощо. Для проведення аналізу ринку праці скористайтеся загальнодоступними аналітичними ресурсами, сайтами з пошуку роботи. Зверніться до колег з інших індустрій, поспілкуйтеся з працівниками рекрутингових агенцій. Звісно, отримані дані будуть відносними, але приблизне уявлення ви отримаєте.
Не говоріть керівнику, що бачите свою зарплату в діапазоні «від і до». Краще назвіть конкретну цифру.
Йти на таку важливу бесіду непідготовленим – це провальна стратегія. Не чекайте, що під час розмови у вашій голові з’являться усі вагомі аргументи. Підготуйте їх заздалегідь. А ще краще – напишіть sales pitch, тобто «промову, що продає». І добряче попрактикуйтеся, перш ніж звертатися до керівника з розмовою про підвищення зарплатні. Ви повинні чітко знати, з чого розпочнете розмову, як будете аргументувати своє прохання, яку цифру готові озвучити. А якщо керівник погодиться зійтися на зарплаті, яка на 10% менша від названої вами суми – якою буде ваша реакція? А що ви скажете у випадку відмови?
Бачите, скільки речей вам потрібно продумати наперед?
Йдемо далі.
Не зайвим буде згадати й про це. Ви повинні бути впевненим у собі під час розмови, але не зверхніми чи агресивними. Будьте готові з гідністю сприйняти відмову. Але в такому разі обов’язково запитайте про ваші подальші кроки, щоб наступна розмова з керівником стосовно зарплати принесла бажаний результат.
Зверніть увагу на декілька негласних правил, щоб не провалити майбутню бесіду з керівником.
Уникайте порівнянь з іншими працівниками і не тисніть на те, що ваш колега отримує більше. Про чужу зарплату не потрібно згадувати хоча б тому, що це конфіденційна інформація. І вас не стосується.
У своїй аргументації уникайте акцентів на особисті обставини. Безумовно, особисте щастя працівників сприяє їхній продуктивності та ефективності на робочому місці, але керівнику важливіше знати, як саме ваша праця сприяє росту компанії.
Забудьте про таке слово, як шантаж. До таких речей вдаються «погані хлопці», а ви ж вважаєте себе хорошою людиною, так? Тим паче, на ваш шантаж керівник може відповісти: «Гаразд, звільняйтесь, незамінних людей немає». І що ви будете робити? Підете до кінця, тобто у відділ кадрів писати заяву на звільнення? Не надто грамотний підхід до вирішення ситуації.
Спробуйте тримати емоції та хвилювання під контролем. Демонструйте спокій та впевненість. Перед розмовою повторіть собі декілька разів, що ви спокійні, не хвилюєтеся і варті кращого.
Дуже часто трапляється так, що причина полягає в самій людині. Не керівник чи компанія в цілому погані, а сам працівник недопрацьовує. Або ж із ним складно працювати. З конфліктною людиною легше попрощатися, ніж терпіти її постійну невдоволеність всім і вся. Виняток – працівники на зразок геніїв Шелдона Купера чи доктора Хауса (даруйте вже за кіношні приклади, але такі персонажі у житті теж трапляються). Таких цінних працівників терпітимуть попри їхні нестерпні характери.
Може трапитися таке, що вам би й раді підвищити зарплату, але в компанії немає ресурсів на це. Або ж ваша зарплата сягнула максимуму. В такому разі обговоріть з керівництвом інші варіанти вашого кар’єрного росту.
Словом, будьте наполегливими та активними. І якщо ви кожного дня прокидаєтеся з думкою про те, що вам мало платять, це причина задуматися: можливо, справа не лише в цьому? Чим іще ви незадоволені в житті? Шукайте відповіді на ці питання самостійно або ж зверніться до людей, які дадуть вам достойну пораду і вкажуть шлях, як вибратися з цієї ситуації.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.