Для цього потрібно лише усвідомити що таке «команда» та чим така робота відрізняється від власного аналога, який виконується самотужки.
Як кажуть: «Один у полі – не воїн», так й навряд чи, самотужки, будь-кому вдавалося створити. Щось грандіозне, чи то творчий проект, чи довговічний та відомий, світовий бізнес. Вивчаючи життя успішних людей та історії їхнього успіху, завжди знаходиш той самий момент. Коли в головного героя створилася ідеальна команда, з якою він таки зміг досягти бажаного.
Команда – важлива складова, навіть, основа будь-якого успіху, звичайно, у випадку, коли вона «зіграна» та всі її члени прагнуть та розуміють не лише суть власних завдань, а й цілесеньку картину результату, й відповідальність колеги, який працює поруч.
Тут мало «гарної взаємодії», серйозна задача чи справа потребує спеціального професійного підходу, а саме «командної гри».
Як можна зрозуміти з назви, цей термін прийшов у суспільство зі спорту, де поняття «команда» постійно вважалося складовою частиною будування тайм менеджменту спортсменів. Наразі, термін «командна гра» використовується значно ширше та у багатьох сферах діяльності. Принаймні, у процесах функціювання бізнес корпорацій він означає професійний розподіл завдань та справ між членами групи, відповідальній за знаходження загального рішення. Такий розподіл завдань має й відповідати актуальності, щоб працівники не отримували завдань, які не можуть рішити, й обумовлювати певне «пересічення» у роботі окремих членів команди, що призване посприяти результату та перевірки проміжних досягнень.
«Командою», зазвичай називають невеликі групи людей, що складають не менше ніж три, та не більше ніж дванадцять осіб, які поєднані єдиною та характерно вираженою цільовою спрямованістю. Крім того, структура команди зобов’язує всіх членів групи мати «інтенсивну взаємодію» між собою. Тому, врахувавши все сказане, можна вивести те, що «командна робота» я такою роботою групи, яка виявляється максимально ефективною та високо продуктивною практичною діяльністю команди. Також, таким терміном позначають де-які спільні, цілеспрямовані проекти окремих груп «вузьких» фахівців, які виконують завдання за чіткими правилами, що встановлені заздалегідь.
Подивившись на приклад армії, можна легко побачити узагальнене розуміння того, що з себе являє команда. Велике військо має чимало окремих підрозділів, які поєднані спільною метою та задачею, кожен виконує окрему роботу, має взаємодію з іншими та діє злагоджено.
Також, кожній командній роботі притаманні певні основні риси:
Враховуючи все сказане, можна зробити висновок, що командна робота є не зовсім тим самим, що просто взаємодія. Якщо подивитися на взаємовідношення між окремими індивідуумами, які роблять щось «спільне» в рамках якоїсь єдиної організації або проекту, можна побачити, що їхня взаємодія є, скоріше певною співпрацею між окремими «елементами» - працівниками, яка охоплює, навіть, різні сфери чи напрямки завдань. Щодо, командної роботи, то вона є такою діяльністю окремої групи людей, що акцентована на вирішенні певних конкретних, вузькоспеціалізованих задач. А, сама команда виступає у ролі окремого «елементу» у функціонуванні організації чи проекту.
Дослідники, що вивчали феномен командної роботи, говорячи про такий вид взаємодії, розрізняють певні характерні її принципи:
Як вже говорилося, кількість членів команди має складати від 3 до 12 осіб. Фактом є те, що невеликі команди, що складені з максимум п’яти членів, вміють працювати набагато швидше, аніж великі колективи. Проте, численні команди мають значну перевагу у власній функціональності та можуть залучати до процесу значно більшу кількість й інструментів, й ресурсів, що може зробити результат роботи більш досконалим.
Головне для кожного варіанту командної роботи це те, що від команди очікують максимальну ефективність, яка досягається шляхом грамотного розподілу командних ролей, який опирається на наявність певних професійних компетенцій, які має кожен з членів групи, укладенню суворих правил взаємодії та прийняття рішень між членами команди.
Розмови про більшу ефективність командної роботи над роботою індивідуальною, є доведеним фактом, й кожному, хто бажає навчитися бути вмілим командним гравцем, слід розуміти те, що ставить такий формат праці у ранг «найбільш ефективного в роботі».
Якщо, порівнювати можливості команди з можливостями одинака, то, звичайно, команда має змогу застосовувати більш широкий спектр різного інструментарію, аніж окрема людина. До того ж, кожен окремий індивідуум, завжди має обмеження власних повноважень. Серед членів команди, які є різнопрофільними фахівцями, що мають різний рівень вмінь та досвіду, також більше шансів на скорішу появу певних нестандартних ідей та творчого підходу, із можливістю використання багатого арсеналу різних інструментів для втілення проекту у життя.
Також, такий феномен, як ефект синергії реально досягається лише під час роботи команди, а не численних працівників, які роблять справу окремо один від одного. Наявність таких особистостей не може ігнорувати жоден вправний керівник, бо фактом є те, що налагоджена загальна та спільна праця, лише трьох фахівців, може принести більший результат, аніж робота досвідченого фахівця високого рівню, який працює один.
Команда більш захищена від різних впливів зовні. Також, серед членів команди часто можна зустріти представників різних рівнів відповідальності. Тому. Будь-які зовнішні подразники, навіть доволі впливові, не можуть мати шансів на будь-який вплив на такий «коктейль» з фахівців, маючи обміль «важелів впливу», чим може бути застосоване до окремого працівника.
Менше й помилок у командній роботі. Це стається можливим завдяки ретельному обговоренню усіх питань загальною групою. А такий формат вирішення завдань, обумовлює більшу увагу різних людей та зменшення шансів на появу помилки.
Також, завдяки тому, що командна робота обумовлює загальну відповідальність за процес виконання та за результат роботи, помилки часто одразу стають помітними. Виконуючи свою роботу, одинак може просто не побачити помилки, бо втома та ефект «замулення ока» створять з людиною такий жарт. У команді, такого не може бути, завдяки принципам її роботи, де кожен завжди підстраховує своїх колег.
Якщо вам довелося стати членом великої компанії, знайти. Що зараз ви у найкращих умовах для реалізації всіх своїх здібностей.
До того ж, робота окремого працівника обмежена рамками його посадових зобов’язань, чого не можна сказати про можливості роботи у команді. Часто до команд залучають саме тих фахівців, хто на думку керівництва «здатен на більше», й саме процес командної роботи максимально відкриває їх потенціал у вирішенні певної задачі.
Навіть, коли команда сформована у невеликій чи, відверто, малій структурі, це також, навіть, ще більша можливість розкриття максимального потенціалу разом із наявними творчими здібностями для кожного з її членів. Тому часто стається навіть так, що одна команда легко може замінити довготривалу роботу одного фахівця, який має доволі високий рівень знань.
Команда ціниться роботодавцями й за певну економічність, що дозволяє за менші гроші залучати потенціал гарних фахівців до вирішення проблем бізнесу. Тож, потрапивши до команди намагайтеся у повному обсязі попрацювати разом з колегами, це не тільки розкриє ваші здібності, но може й відкрити вам нові напрямки для самореалізації у якості професіонала.
У підсумку можна сказати про важливість командної роботи наступне.
Командна робота є унікальним та доволі потужним способом ефективного та швидкого досягнення цілі замовника, являючись при цьому, не менш потужним інструментом для особистісного зростання людини, як особистості та професіонала.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.