RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Соискателю
  4. Собеседование без проблем
  5. Як успішно пройти стрес-інтерв’ю

Як успішно пройти стрес-інтерв’ю

25.01.2022 944
Як успішно пройти стрес-інтерв’ю

Як успішно пройти стрес-інтерв’ю

25.01.2022     944

Словосполучення «стрес-інтерв’ю» може налякати багатьох кандидатів, адже перед співбесідою завжди відчувається хвилювання, а тут іще всюдисуще слово «стрес» в назві інтерв’ю миготить. Але даний формат інтерв’ю не такий страшний насправді, як може видатися, та й за час свого існування встиг обрости міфами і хибними упередженнями.

Пропонуємо в цій статті розібратися з усіма моментами, які стосуються стрес-інтерв’ю, щоб успішно його пройти і не стресувати при цьому. «Попереджений – значить озброєний», як говорить нам старовинне англійське прислів’я.

І для початку – розберемося із самим поняттям.

Стрес-інтерв’ю: як це розуміти?

Як видно із самої назви, цей метод проведення інтерв’ю передбачає створення напружених умов для кандидата. Це потрібно для того, щоб спробувати вивести його із рівноваги і в такий спосіб перевірити рівень його стресостійкості. Співробітник компанії, який проводить співбесіду, за допомогою стрес-інтерв’ю намагається з’ясувати стосовно кандидата ряд важливих моментів. Перерахуємо їх:

  • Наскільки адекватно може поводитися претендент на посаду в стресовій ситуації;
  • Які питання, які ситуації можуть вивести його із себе;
  • Наскільки високий рівень самовладання в кандидата;
  • Як сильно може змінитися його поведінка, якщо комфортні умови зміняться на стресову ситуацію;
  • Як саме реагуватиме кандидат на прояви хамства, грубого поводження.

Хто може зіткнутися з таким форматом співбесіди?

Зазначимо, що такий метод інтерв’ю застосовується не для всіх професій. Якщо ваша спеціальність передбачає багато спілкування, то стресостійкість – важлива навичка. А як рекрутеру перевірити вашу стресостійкість, не створивши таку ситуацію штучно? Звичайно, можна скористатися іншими інструментами для перевірки цієї важливої навички (наприклад, проєктні питання, кейс-питання), але для деяких професій метод стрес-інтерв’ю – незамінний. І найперше назвемо фахівців сфери обслуговування, менеджерів з продажу і менеджерів по роботі з клієнтами. Якщо ви належите до представників цих професій, будьте готові, що на наступній співбесіді ваші навички комунікації і самовладання перевірять у такий не досить приємний спосіб. «Важко в навчанні, зате легко в бою», пригадуємо ще одну народну мудрість, і рухаємося далі.

Поширені ситуації, які трапляться вам під час стрес-інтерв’ю

Можливо, хтось здивується, але такий спосіб проведення співбесіди новим аж ніяк не назвеш. Усе з часом трансформується, і метод стрес-інтерв’ю – не виняток з правил. Та й раніше такі співбесіди проводилися з найнесподіванішими поворотами, які включали в себе дійсно неадекватну поведінку (аж занадто неадекватну), з криками на кандидата чи розіграними «підставними» сценками. Саме через це існує багато упереджень щодо стрес-інтерв’ю, хоча це потужний інструмент насправді, і ним потрібно ще вміти скористатися.

Досвідчений рекрутер скористається такими прийомами, щоб перевірити претендента на стресостійкість:

  • Приготуйтеся, що вам будуть ставити незручні запитання, включаючи питання на особисті теми чи про зарплату. Можливо, прозвучать і дивні питання, які геть не мають стосунку до вашої посади, або ж вас здивують провокаційним питанням «Навіщо компанії саме ваша кандидатура?» тощо. Це все потрібно для того, щоб «протестувати» вашу реакцію та відповіді;
  • Приготуйтеся також і до того, що вас постійно перебиватимуть, не даючи договорити. Знову ж таки, це моделювання ситуації «нетерплячий-нестерпний покупець». Компанія не повинна втрачати і таких клієнтів, і з ними теж потрібно вміти домовлятися і знаходити спільну мову;
  • Ще одна поширена ситуація – це створення некомфортних умов (ніби попередні були комфортними): рекрутера постійно хтось відволікає, або він сам відволікається; або ж співбесіду проводять кілька інтерв’юерів, які засипають вас різними питаннями або ж намагаються зіграти в «доброго і поганого поліцейського».

Проявляйте у всіх цих ситуаціях терпіння і не поспішайте реагувати злостиво. Швидше за все, ви потрапили на стрес-інтерв’ю. Але зауважимо – відверте хамство і критика на вашу адресу, запізнення рекрутера на тривалий час (наприклад, випадково забув про вашу з ним зустріч), аж надто дивні прохання (напр., сісти на хитке крісло чи попросити на колінах заповнити анкету) – не може вважатися стрес-інтерв’ю.

Відверте хамство - неприпустиме!

Таке поводження можна віднести до спроби рекрутера самоствердитися, або ж перед вами – обличчя корпоративної культури компанії. Чи потрібно воно вам чи ні, працювати в таких умовах – вирішувати вам. Але обов’язково поцікавтеся наприкінці співбесіди, з чим пов’язана уся ця хамська поведінка. Адже йдеться про порушення особистих кордонів, і працівники всередині компанії не повинні собі такого дозволяти. Інша річ – нахабні чи невиховані клієнти, з якими, хоч-не-хоч, доводиться мати справу, бо це особливість деяких професій.

Як реагувати кандидату на провокативну поведінку рекрутера?

По-перше, не реагувати агресивно, та й склянку води вам в обличчя виплескувати не будуть – ті часи вже минули. По-друге, вам потрібно тримати в голові, що формат співбесіди може бути саме таким, бо рекрутер не може попередити заздалегідь, що зараз вас «тестуватимуть» у стресовому режимі. Інакше сенс усього інтерв’ю втратиться. Тому поставтеся до цього як до гри. Візьміть за приклад поводження одного британця на співбесіді, який взяв собі за звичку відвідувати співбесіди… в якості хобі. Детальніше про нього ви можете прочитати тут, але, якщо в двох словах, цей чоловік поводиться на співбесідах так, ніби це він її проводить – тобто поводиться впевнено, не соромиться ставити незручні питання інтерв’юеру (про зарплату, що може дати йому ця компанія тощо). І наостанок… заявляє про те, що зарплату пропонують аж ніяк не конкурентну і одразу ж прощається. Деякі роботодавці передзвонювали йому і просили з’явитися на ще одну співбесіду, щоб детальніше обговорити фінансове питання. А ви так зможете? Тобто поставити в стресову ситуацію самого роботодавця? Звичайно, постає питання, чи потрібно так сильно ризикувати, якщо вам дуже потрібна ця робота, але не будемо забувати, що наш британець перетворив співбесіди на своє хобі, тому для нього це питання не було принциповим. Для вас – може бути аж дуже принциповим, чи не так?

Отже, вам доведеться швидко зметикувати, що вам влаштували стрес-інтерв’ю, і поставитися до цього як до гри. Збагнувши цей момент, буде значно, підкреслюємо, значно легше реагувати на випади рекрутера. І взагалі, це він у вас на гачку, якщо ви збагнули, що перед вами ведеться саме така гра – помістити вас у стресові умови і подивитися, що з цього вийде.

Зауважимо ще один момент: коли вас перебиватимуть і не даватимуть змоги відповідати на питання – не нервуйтесь, візьміть себе в руки. Уважно все вислуховуйте, що говоритиме рекрутер, і в зручний момент (не говоритиме ж він вічно?) давайте відповідь на його попередні питання. Наприклад, «Ви запитували раніше, як я реагуватиму на хамство клієнта, тож відповідаю…», і далі вже розказуєте, як ви діятимете в такій ситуації.

Запам’ятовуйте собі в голові, які питання і в якому порядку ставив рекрутер, щоб не забути на них відповісти. А хіба ж такі ситуації не можуть трапитися на роботі в особливо напружені періоди – приміром, перед святами? Ще й як можуть. І вам, як менеджеру з продажів, доведеться «крутитися» на всі боки і відповідати, можливо, на десятки питань. Цей принцип можна застосовувати безпосередньо на роботі – якщо багато клієнтів, багато питань, поставтеся до цього як до гри, як до тренування на уважність, кмітливість, вміння швидко, точно і лаконічно відповідати на питання. Повірте, не всі люди так можуть: а раз не можуть, починають дратуватися і хамити клієнтам. Ось вам і кінцева ціль кожного стрес-інтерв’ю – не взяти таку людину на роботу.

Кандидатам на замітку

  1. Пам’ятайте, що кандидати на вакансію найбільше хвилюються в найперші десять-двадцять хвилин, тому можуть багато помилятися, говорити плутано і всіляко видавати своє хвилювання. Візьміть під контроль ці перші хвилини, а потім буде легше – ви зрозумієте, що контролюєте ситуацію, а якщо є розуміння контролю ситуації – рівень хвилювання автоматично зменшиться.
  2. А якщо ви не можете опанувати себе і хвилюєтеся надто сильно, рекрутер зрозуміє, що ви або нечасто ходите на співбесіди, або маєте низький рівень стресостійкості. Тобто на цьому етапі вже можна самого себе відсіяти, причому власноруч, розумієте про що мова?
  3. Не соромтеся дивитися рекрутеру в очі. Зоровий контакт свідчить про те, що ми не боїмося іншу людину. А раз немає страху, значить, ви володієте високою стресостійкістю. Це залізобетонний принцип ще з доісторичних часів.
  4. Будьте готові, що рекрутер попросить вас розповісти про свій досвід у стресовій ситуації. Говоріть спокійно і розмірено, зазначте, що змогли впоратися із хвилюванням і розкажіть про свої способи подолання стресових ситуацій. Якщо ви менеджер з продажів чи по роботі з клієнтами – безперечно, вам не один раз доводилося в минулому стикатися з хамовитими клієнтами. От про це й розкажіть своїми словами. Зрештою, саме це й потрібно рекрутеру від вас.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх