Зазвичай люди схильні довго перебирати декілька привабливих вакансій, але щоб приділити достатньо часу на вивчення кожної з них – таке мало хто практикує. Але якщо ви хочете обрати найбільш підходящу вакансію саме для вас, радимо скористатися порадами, наведеними в цій статті.
Отже, ви обрали кілька привабливих для себе вакансій. На що найперше звернути увагу?
Звичайно, відстань, умови праці, оплата і робочий графік. Навіть в невеликому місті добирання на роботу забирає щодня близько 30-60 хв, а якщо ми говоримо про міста-мільйонники чи навіть обласні центри – в таких випадках до цього питання варто підійти серйозно. Якщо ви не готові підриватися щодня з самого ранку, щоб мчатися в інший куток міста, і щовечора теж долати чимало часу, щоб потрапити додому, навряд чи навіть достойна оплата компенсує вам всі незручності.
Запитайте себе, які переваги має одна вакансія над іншою. Можливо, одна з вакансій передбачає більш гнучкішу систему бонусів і заохочень, чи кращий соціальний пакет і привабливіші умови медичного страхування. Всі ці моменти потрібно не соромитися та уточнювати по телефону або вже в ході співбесіди. Пам’ятайте, що не лише вам потрібно справити хороше враження на роботодавця – тримайте в голові те, що компанії також потрібно справити враження на вас. Якщо ви цінуєте свої професійні навички, то компанія повинна отримати їх у своє розпорядження за достойну ціну, чи не так?
Щоб точно знати, що ви хочете від майбутньої кар’єри, у вас повинен бути розроблений чіткий план дій. Приміром, за скільки часу ви плануєте досягнути певного рівня фінансової винагороди, або скільки часу приблизно забере отримання відповідальної посади. Для таких речей у вас повинні бути визначені часові рамки, нехай навіть досить приблизні. Два роки, три, п’ять, або ж навіть десять – це і є довгострокова перспектива, коли ви бачите себе через десять років керівником відділу або займаєте іншу відповідальну посаду. Довгострокове планування дозволить вам розділити ваш кар’єрний шлях на кілька етапів, і долання кожного етапу з часом наблизить вас до основної мети.
Наскільки важливо мати чіткий план дій? Без подібного плану вам буде складно визначитись, куди рухатися і навіщо рухатися саме сюди. Складно досягнути бажаного, якщо не зовсім уявляєш, що хочеш і що для цього потрібно зробити. Досвід показує, що люди кілька разів можуть змінити професію за життя. Хтось розчаровується в обраній діяльності, хтось з часом загоряється чимось новим. Врахуйте ці моменти при складанні власного плану дій. І, звичайно, звертайте увагу на те, наскільки обрана вакансія співпадає з вашими власними цілями та амбіціями.
Не забудьтесь розпитати в потенційного роботодавця, чи новоутворена ця посада чи ні. Якщо нова, то поцікавтеся про причину її створення і який потенціал має ця посада в довготривалій перспективі. Бо не завжди буває так, що нова посада з’являється надовго; можливо, в певний проміжок часу вона може бути дуже актуальною, але потім необхідність у ній відпаде.
Якщо ж посада не нова, поцікавтеся, чому звільнився попередник. Що стало причиною цьому? Це дійсно важливе питання, бо може таке трапитися, що умови праці були не найкращі, або ж керівник зловживав своїми повноваженнями. Знову ж таки, причин може бути багато. Тому не треба гадати, а краще запитати про це в потенційного роботодавця напряму. Тут є один маленький секрет: ваш майбутній роботодавець теж повинен бодай трохи почуватися ніби на співбесіді. Ніби це не він пропонує вам роботу, а ви пропонуєте йому свої послуги, які будуть дуже затребувані в його компанії. Вловлюєте різницю?
Звісно, все може виявитися значно простіше, – мова про нову посаду чи звільнення попередника, – але чим більше моментів ви врахуєте під час аналізу вакансій, тим більше шансів буде на те, що ви оберете найвигіднішу пропозицію з усіх доступних вам на ринку праці.
Навіть якщо підходяща вам вакансія дуже схожа на попереднє місце роботи, початок роботи в новому колективі – це завжди нові виклики. Все тому, що ви вступаєте в нову організацію, нову культуру, відмінний від вашого колишнього колектив, інші цінності компанії і т.д. Та й специфіка вашої роботи саме в цій компанії може зажадати від вас додаткових знань і розвитку нових компетенцій. Продумайте і цей момент: наскільки швидко ви зможете влитися в нову команду, наскільки швидко зможете опанувати ті вміння і навички, необхідні для цієї посади.
Якщо ж ви бачите, що ваш роботодавець ставить надто амбітні і нереалістичні цілі, а особисто на вас покладає великі очікування, будьте обачними і ще раз усе зважте. Якщо не вистачає певних навичок, невиконання поставлених цілей обов’язково призведе до розчарування і сильного стресу. Хоча, з іншого боку, такі уроки життя доволі корисні та ефективні, щоправда, доволі болючі. Коротше, будьте готові сплатити певну ціну, якщо помилитеся у виборі вакансії. Насправді це може статися з кожним, бо навіть найретельніший аналіз не врахує усіх майбутніх ситуацій. Але, як вже згадували, чим більше ви врахуєте під час вибору найбільш підходящої вакансії, тим більше буде шансів на те, що ви знайдете саме те, що шукали.
Дайте собі вичерпну відповідь на питання, наведені нижче. Не полінуйтеся роздрукувати цей список на окрему листку і відповісти на ці питання максимально прозоро.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».