UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Шукачу
  4. Шукаємо вакансії
  5. Як вибрати підходящу вакансію про роботу

Як вибрати підходящу вакансію про роботу

20.05.2021 866
Як вибрати підходящу вакансію про роботу

Як вибрати підходящу вакансію про роботу

20.05.2021     866

Зазвичай люди схильні довго перебирати декілька привабливих вакансій, але щоб приділити достатньо часу на вивчення кожної з них – таке мало хто практикує. Але якщо ви хочете обрати найбільш підходящу вакансію саме для вас, радимо скористатися порадами, наведеними в цій статті.

На що слід найперше звернути увагу?

Отже, ви обрали кілька привабливих для себе вакансій. На що найперше звернути увагу?

Звичайно, відстань, умови праці, оплата і робочий графік. Навіть в невеликому місті добирання на роботу забирає щодня близько 30-60 хв, а якщо ми говоримо про міста-мільйонники чи навіть обласні центри – в таких випадках до цього питання варто підійти серйозно. Якщо ви не готові підриватися щодня з самого ранку, щоб мчатися в інший куток міста, і щовечора теж долати чимало часу, щоб потрапити додому, навряд чи навіть достойна оплата компенсує вам всі незручності.

На що в другу чергу звертати увагу?

Запитайте себе, які переваги має одна вакансія над іншою. Можливо, одна з вакансій передбачає більш гнучкішу систему бонусів і заохочень, чи кращий соціальний пакет і привабливіші умови медичного страхування. Всі ці моменти потрібно не соромитися та уточнювати по телефону або вже в ході співбесіди. Пам’ятайте, що не лише вам потрібно справити хороше враження на роботодавця – тримайте в голові те, що компанії також потрібно справити враження на вас. Якщо ви цінуєте свої професійні навички, то компанія повинна отримати їх у своє розпорядження за достойну ціну, чи не так?

Наскільки співпадають ваші плани і обрана вакансія

Щоб точно знати, що ви хочете від майбутньої кар’єри, у вас повинен бути розроблений чіткий план дій. Приміром, за скільки часу ви плануєте досягнути певного рівня фінансової винагороди, або скільки часу приблизно забере отримання відповідальної посади. Для таких речей у вас повинні бути визначені часові рамки, нехай навіть досить приблизні. Два роки, три, п’ять, або ж навіть десять – це і є довгострокова перспектива, коли ви бачите себе через десять років керівником відділу або займаєте іншу відповідальну посаду. Довгострокове планування дозволить вам розділити ваш кар’єрний шлях на кілька етапів, і долання кожного етапу з часом наблизить вас до основної мети.

План дій

Наскільки важливо мати чіткий план дій? Без подібного плану вам буде складно визначитись, куди рухатися і навіщо рухатися саме сюди. Складно досягнути бажаного, якщо не зовсім уявляєш, що хочеш і що для цього потрібно зробити. Досвід показує, що люди кілька разів можуть змінити професію за життя. Хтось розчаровується в обраній діяльності, хтось з часом загоряється чимось новим. Врахуйте ці моменти при складанні власного плану дій. І, звичайно, звертайте увагу на те, наскільки обрана вакансія співпадає з вашими власними цілями та амбіціями.

Уточнення стосовно посади

Не забудьтесь розпитати в потенційного роботодавця, чи новоутворена ця посада чи ні. Якщо нова, то поцікавтеся про причину її створення і який потенціал має ця посада в довготривалій перспективі. Бо не завжди буває так, що нова посада з’являється надовго; можливо, в певний проміжок часу вона може бути дуже актуальною, але потім необхідність у ній відпаде.

Якщо ж посада не нова, поцікавтеся, чому звільнився попередник. Що стало причиною цьому? Це дійсно важливе питання, бо може таке трапитися, що умови праці були не найкращі, або ж керівник зловживав своїми повноваженнями. Знову ж таки, причин може бути багато. Тому не треба гадати, а краще запитати про це в потенційного роботодавця напряму. Тут є один маленький секрет: ваш майбутній роботодавець теж повинен бодай трохи почуватися ніби на співбесіді. Ніби це не він пропонує вам роботу, а ви пропонуєте йому свої послуги, які будуть дуже затребувані в його компанії. Вловлюєте різницю?

Звісно, все може виявитися значно простіше, – мова про нову посаду чи звільнення попередника, – але чим більше моментів ви врахуєте під час аналізу вакансій, тим більше шансів буде на те, що ви оберете найвигіднішу пропозицію з усіх доступних вам на ринку праці.

Володієте всіма вміннями і навичками для обраної вакансії?

Навіть якщо підходяща вам вакансія дуже схожа на попереднє місце роботи, початок роботи в новому колективі – це завжди нові виклики. Все тому, що ви вступаєте в нову організацію, нову культуру, відмінний від вашого колишнього колектив, інші цінності компанії і т.д. Та й специфіка вашої роботи саме в цій компанії може зажадати від вас додаткових знань і розвитку нових компетенцій. Продумайте і цей момент: наскільки швидко ви зможете влитися в нову команду, наскільки швидко зможете опанувати ті вміння і навички, необхідні для цієї посади.

Якщо ж ви бачите, що ваш роботодавець ставить надто амбітні і нереалістичні цілі, а особисто на вас покладає великі очікування, будьте обачними і ще раз усе зважте. Якщо не вистачає певних навичок, невиконання поставлених цілей обов’язково призведе до розчарування і сильного стресу. Хоча, з іншого боку, такі уроки життя доволі корисні та ефективні, щоправда, доволі болючі. Коротше, будьте готові сплатити певну ціну, якщо помилитеся у виборі вакансії. Насправді це може статися з кожним, бо навіть найретельніший аналіз не врахує усіх майбутніх ситуацій. Але, як вже згадували, чим більше ви врахуєте під час вибору найбільш підходящої вакансії, тим більше буде шансів на те, що ви знайдете саме те, що шукали.

Зверніть увагу на ці питання

Дайте собі вичерпну відповідь на питання, наведені нижче. Не полінуйтеся роздрукувати цей список на окрему листку і відповісти на ці питання максимально прозоро.

  • Чому ви бажаєте працювати саме в цій компанії? Що вам дасть робота в цій компанії?
  • Наскільки цілі та цінності компанії співпадають з вашими? Чи готові будете піти на компроміс, якщо певні цінності та ідеали компанії не співпадають з вашими?
  • Обійнявши запропоновану посаду, чи отримаєте ви доступ до нових технологій та інновацій? А яких саме?
  • Наскільки посада дозволить вам обрости новими контактами – діловими та дружніми?
  • Перспектива кар’єрного росту і ваша майбутня посада – наскільки вони пов’язані між собою?
  • Чи бачите ви якісь труднощі з цією посадою? Якщо так, то які саме?
  • Визначте основні цілі і завдання, які постануть перед вами на цій посаді. Наскільки вони амбітні, наскільки досяжні? Чи готові ви будете пожертвувати вільним часом, наприклад, якщо виникне така потреба? Деякі цілі вартують таких жертв, а деякі – зовсім ні.
  • І, звичайно, фінансове питання. Наскільки вас влаштовує запропонований оклад і яким чином буде здійснюватися перегляд вашого окладу? Теж важливі питання, на які обов’язково зверніть увагу під час співбесіди з роботодавцем.

Читайте також

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 грудень, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 листопад, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


Часто шукають

↑ Вгору