Через тиждень – перше вересня, День знань. Діти ідуть в школу здобувати знання, вони також вчаться спілкуватися з однолітками, вчаться взаємодіяти із зовнішнім світом. Нещодавно Jobs.ua писали, чому це так важливо – навчати дітей працювати над власними проектами, а в цій статті давайте розглянемо, що дорослі можуть перейняти у дітей.
Якщо ви працюєте над великим проектом, важливо відчувати достатній рівень автономії, щоб ви могли вільно і натхненно працювати над ним. Якщо ви просто виконуєте для когось це замовлення, цього не буде, ви не зможете вільно і натхненно працювати над таким проектом. Якщо вам доводиться стикатися в процесі роботи з бюрократичними перепонами, працювати з великим азартом теж не вийде.
А найдієвіший спосіб забезпечити собі автономію –це взагалі не мати начальника. Або мати такого начальника, який є лідером, є дійсно лідером не тільки на словах, а й на ділі. Таким був Стівен Джобс, який умів знаходити потрібних людей для реалізації своїх ідей (той же самий Стів Возняк, якому Джобс, образно кажучи, вказав ціль, а Возняк уже розібрався з деталями).
Діти не мають начальника над собою, коли будують будиночок на дереві або систему замків на піску, і прокладають між ними автомобільні шляхи. Вони такого слова навіть не знають – система, але це не заважає їм будувати будинки, гаражі і замки, і об’єднувати їх в певну систему.
І це дійсно так. Нам, дорослим, легко працювати над проектами, які приносять значну грошову винагороду. А якщо справа, над якою ви ненастанно трудитесь, не дає, зокрема, очікуваних фінансових результатів, від такого доволі часто опускаються руки. Падає моральний дух, якщо коротко. А ще важче доводиться у тому випадку, коли вже витрачено чимало часу і зусиль, і ніби й відступати не хочеться, але й вперед рухатися проблематично, бо моральний дух майже на нулі.
В дітей з цим простіше – вони не переймаються тим, що могли багато часу витратити впусту, майструючи будиночок на дереві. Вони просто азартно будують його і не турбуються про те, наскільки він виглядатиме ошатнішим на тлі інших таких будиночків. Вони просто отримують від процесу задоволення, і дорослим частенько цього не вистачає.
Знаєте, якої ще речі не вистачає частенько нам, дорослим? Нам не вистачає тієї безтурботної впевненості, з якою діти беруться за нове заняття. Безперечно, ми, дорослі, краще усвідомлюємо те, чим займаємося, бо діти доволі часто перескакують від одного заняття до іншого, в них ще нерозвинуте терпіння, їм хочеться всього і одразу. Але діти не надто переймаються тим, що витратили по факту багато часу впусту, зводячи будиночок на дереві, який може розвалитися від трохи сильнішого вітру.
Але якщо це трапиться, для дітей це не проблема – вони із завзяттям візьмуться за зведення нового будиночка. Цю особливість дитячої поведінки варто було б перейняти багатьом дорослим, чи не так?
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».