Стреси, війна, суцільний потік негативу звідусіль – як вистояти в нашому щоденному кошмарі й не втратити бажання працювати і розвиватися? Філософія есенціалізму вчить розумно фільтрувати наш фокус уваги. Про це й поговоримо в даній статті.
Американський журналіст, блогер, коуч і бізнес-консультант Ґреґ Маккеон написав книгу «Мистецтво визначати пріоритети». До речі, якщо захочете її почитати, книга перекладена українською і побачила світ у видавництві «Наш формат». В своїй книзі автор визначає філософію есенціалізму як мистецтво фокусування лише на найважливіших справах. Все другорядне, відповідно, ігнорується (або йому менше приділяється уваги).
Автор стверджує, що досягнути успіху буде дуже й дуже важко, якщо розпорошувати свої зусилля на другорядні завдання. Ніби й очевидний факт, але хіба більшість людей робить інакше?
По-перше, «перетрушуємо» свої щоденні справи. Не полінуйтеся виділити на це час і зробити прискіпливу ревізію щоденних занять. Щоразу, коли вам захочеться подивитися розважальне шоу в інтернеті чи поскролити стрічку новин, запитуйте себе, чи справді ці заняття допоможуть досягнути вам життєвої мети?
По-друге, запитуючи час від часу себе, що ви робите в цю мить і що плануєте робити далі, ви зможете навчитися виділяти справи важливі і другорядні. Привчайте себе, що це доведеться робити щодня. І не забуваємо, що відпочинок – це теж важливо. Не потрібно дорікати собі, що ви виділили собі пів години на відпочинок, а потім полишати його і кидатися до робочих завдань. Відпочинок – теж важлива частина філософії есенціалізму, адже без повноцінного відпочинку не буде й повноцінної роботи. І просування до своєї мети.
По-третє, зміна життєвих установок. Саме час нагадати собі, що відповідальність за своє життя не потрібно перекладати на когось. Тому нав’язливі думки на зразок «Я мушу», «Я все встигну», «Всі справи важать для мене» тощо замінюємо на наступні: «Ми самі обираємо, що робити», «Найважливіше для мене зараз – це… (і далі – список пріоритетних справ)».
По-четверте, вчимося відстоювати власні кордони. Це означає вчитися говорити «Ні» речам і людям, які нас не влаштовують. Що цікаво, за одне короткочасне «Ні» ми будемо відчувати дискомфорт кілька хвилин, не більше; а ось зайве «Так», сказане не тій людині, може призвести до досить тривалого дискомфорту. Погоджуєтесь?
Філософія есенціалізму передбачає, що варто щодня для важливих справ виділяти бодай декілька годин. Нехай буде так: щодня – чотири години для найважливіших справ. Звісно, вихідні не рахуємо, бо ми ж не роботи, відпочивати теж потрібно. Намагайтеся підлаштувати виконання важливих справ під ваші найпродуктивніші години. Перша чи друга половина дня – це вже вам вирішувати.
Ніби й нескладні поради, але вчитися їм іноді доводиться все життя. Портал Jobs.ua нагадує, що розтягувати цей процес на все життя не потрібно.
А ви знали, що адаптацію персоналу поділяють на первинну і вторинну? Якщо ні, в цій статті з’ясовуємо відмінності між ними. А також розказуємо найдієвіші поради, як швидко адаптуватися на новій роботі.
YouTube пропонує безліч можливостей для зростання і заробітку. Але тільки якщо знати, що робити. Нещодавно ми писали, як зацікавити дитину фрилансом, а сьогодні повідаємо корисні поради, як успішно запустити власний YouTube-канал в 2025 році.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.