Стреси, війна, суцільний потік негативу звідусіль – як вистояти в нашому щоденному кошмарі й не втратити бажання працювати і розвиватися? Філософія есенціалізму вчить розумно фільтрувати наш фокус уваги. Про це й поговоримо в даній статті.
Американський журналіст, блогер, коуч і бізнес-консультант Ґреґ Маккеон написав книгу «Мистецтво визначати пріоритети». До речі, якщо захочете її почитати, книга перекладена українською і побачила світ у видавництві «Наш формат». В своїй книзі автор визначає філософію есенціалізму як мистецтво фокусування лише на найважливіших справах. Все другорядне, відповідно, ігнорується (або йому менше приділяється уваги).
Автор стверджує, що досягнути успіху буде дуже й дуже важко, якщо розпорошувати свої зусилля на другорядні завдання. Ніби й очевидний факт, але хіба більшість людей робить інакше?
По-перше, «перетрушуємо» свої щоденні справи. Не полінуйтеся виділити на це час і зробити прискіпливу ревізію щоденних занять. Щоразу, коли вам захочеться подивитися розважальне шоу в інтернеті чи поскролити стрічку новин, запитуйте себе, чи справді ці заняття допоможуть досягнути вам життєвої мети?
По-друге, запитуючи час від часу себе, що ви робите в цю мить і що плануєте робити далі, ви зможете навчитися виділяти справи важливі і другорядні. Привчайте себе, що це доведеться робити щодня. І не забуваємо, що відпочинок – це теж важливо. Не потрібно дорікати собі, що ви виділили собі пів години на відпочинок, а потім полишати його і кидатися до робочих завдань. Відпочинок – теж важлива частина філософії есенціалізму, адже без повноцінного відпочинку не буде й повноцінної роботи. І просування до своєї мети.
По-третє, зміна життєвих установок. Саме час нагадати собі, що відповідальність за своє життя не потрібно перекладати на когось. Тому нав’язливі думки на зразок «Я мушу», «Я все встигну», «Всі справи важать для мене» тощо замінюємо на наступні: «Ми самі обираємо, що робити», «Найважливіше для мене зараз – це… (і далі – список пріоритетних справ)».
По-четверте, вчимося відстоювати власні кордони. Це означає вчитися говорити «Ні» речам і людям, які нас не влаштовують. Що цікаво, за одне короткочасне «Ні» ми будемо відчувати дискомфорт кілька хвилин, не більше; а ось зайве «Так», сказане не тій людині, може призвести до досить тривалого дискомфорту. Погоджуєтесь?
Філософія есенціалізму передбачає, що варто щодня для важливих справ виділяти бодай декілька годин. Нехай буде так: щодня – чотири години для найважливіших справ. Звісно, вихідні не рахуємо, бо ми ж не роботи, відпочивати теж потрібно. Намагайтеся підлаштувати виконання важливих справ під ваші найпродуктивніші години. Перша чи друга половина дня – це вже вам вирішувати.
Ніби й нескладні поради, але вчитися їм іноді доводиться все життя. Портал Jobs.ua нагадує, що розтягувати цей процес на все життя не потрібно.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».