Психоемоційна атмосфера в колективі — одна з ключових запорук продуктивної роботи, успішної реалізації корпоративної політики, а в результаті — і росту всієї компанії. Нерідко серед команди з’являється людина, яка має доволі специфічну поведінку, а її судження можуть роздратувати навіть найтерплячішу людину. Деякі працівники легковажно відносяться до того, що говорять, особливо при неформальній обстановці, системно ставлять незручні, недоречні питання чи дають пояснення, коментар, коли їх ніхто про це не просить. Наші рекомендації допоможуть розробити правильну стратегію поведінки в такій ситуації і вчасно помітити свої помилки.
Знання правил поведінки з неприємними людьми, способів уникнення деструктивної поведінки на роботі дозволить створити сприятливий психологічний простір для спілкування і продуктивної діяльності. Дехто вирішує закрити питання, уникаючи певного члена колективу, обмежуючи комунікацію з ним, проте це не вихід. При бажанні кожен зможе знайти такий формат взаємодії, який буде відповідати його уявленням про зону комфорту і дозволить побудувати здорові відносини.
Базові причини невдоволення поведінкою, висловами колеги:
HR-менеджери, досвідчені рекрутери та психологи роблять акцент на тому, що проблема існує, якщо після спілкування з людиною з’являється відчуття емоційної спустошеності, суму, злості, розгубленості. Щоб вибрати правильну стратегію поведінки з колегою, який дозволяє собі зайве на словесному рівні, необхідно проаналізувати основні деструктивні психологічні типажі працівників:
В більшості випадків для корекції поведінки людині достатньо просто обережно вказати на помилку. Найчастіше проблеми в спілкуванні, поведінці вникають через нерозуміння правил «гри» в новому колективі або невміння правильно діяти в ситуації, де вимоги та цілі швидко змінюються. На першому етапі важливо чітко визначити очікування і своєчасно зреагувати на проблему, поки вона не досягла великих масштабів. Ключовий аспект — аналіз не тільки чужого, але і власного стилю спілкування. Ми підкажемо, яких фраз краще уникати при комунікації з колегами і які словесні формули можуть нашкодити встановленню приязних відносин.
Викликати шквал негативних емоцій може не тільки неправильна поведінка, професійна компетентність, небажання іти на контакт, але і невдалі висловлювання, особливо якщо вони вживаються системно.
Найяскравіші приклади невдалих фраз:
Не варто формулювати таке загальне питання, адже на нього ніколи не дадуть конкретної відповіді. При умові доволі близького знайомства краще формулювати висловлювання більш конкретно, наприклад: «Що нового в навчанні дитини? Який клас вона закінчила?», «Як пройшли вихідні?». Якщо близького спілкування не досягнуто, не варто задавати питань, які стосуються особистої сфери.
Людей дратує, коли інші безцеремонно втручаються в їхні справи, робочий процес і самі визначають пріоритетність пунктів робочого плану.
Людина завжди має право відмовити в прохані, а така фраза має маніпулятивний характер, психологічно давить на співрозмовника і найчастіше викликає обурення.
Не варто так закінчувати розмову — це демонструє байдужість до сказаного, відсутність мотивації до конкретних дій.
Нікому не сподобається акцент на невдачі, чужа негативна оцінка, особливо при недостатній компетенції. Більш доцільно емоційно підтримати колегу, адже суб’єктивна думка не змінить ситуації, а лише погіршить відносини.
Важливо уникати в спілкуванні неуважності, панібратства, перекладати відповідальність на інших. Щоб уникнути конфліктів, погіршення стосунків, варто запам’ятати фрази, які можуть роздратувати колег і не вживати їх в лексиконі.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.