Той факт, що слово «не горобець» ми розуміємо надто пізно, коли ефекту від сказаного нами вже не можна уникнути а виправлення ситуації потребує зусиль та часу.
Так, потрапляти у незручні ситуації - справа неприємна, але деінде, необачливо сказані зайві слова можуть ретельно зіпсувати життя, принаймні зламати весь процес бажаного працевлаштування.
Роздивляючись в кандидаті професіонала своєї справи, кожен рекрутер, також, намагається зрозуміти яка людина сидить перед ним та чи може компанія довіряти їй не лише технічні процеси роботи. Тому, тут як і в суді «все, що ви скажете може бути використане проти вас».
Не вдаючись до глибоких психологічних досліджень рис особистості читачів, пропонуємо звернути увагу на найбільш розповсюджені помилки та «хибні» теми для розмови, яких слід уникати під час співбесіди.
Пускай ви є справжнім професіоналом своєї справи але просто зараз, ви ще не зробили нічого корисного для роботодавця й тому, якщо заробітна платня вас цілком влаштовує, не слід питати про додаткові «плюси», що ви можете отримати, погодившись на працю. Про всі можливі й доречні переваги та пільги краще розмовляти вже після прийому на роботу. Наприклад, при намаганні влаштуватися продавцем, не слід одразу питати про можливі знижки на товари для співробітників. Про таке вам скажуть й так або цей бонус ви можете отримати лише згодом, попрацювавши певний час.
Розуміючи, що прагнучі працювати з кимось, людина вже має бути знайома з обраним напрямком діяльності, більшість кандидатів питають про те, «що робить роботодавець», одразу на співбесіді. Звичайно, така непідготовленість вражає рекрутерів, а кандидат виглядає як той, що обирав вакансії лише за розміром запропонованих заробітних плат.
Навіть, якщо ви дизайнер й можете створити будь-який макет для будь-кого, розуміння того про що піде мова під час бесіди, від вас очікують усі рекрутери, апріорі. Тож, залишайтеся професіоналами та цікавтеся напрямками діяльності по потрібним вам вакансіям.
Само собою, що ми говоримо про колишніх керівників, у підпорядкування котрих вам доводилося працювати. Будь-які відвертості, як позитивні, так й негативні не зроблять нічого корисного, демонструючи вас, як людину, що не має меж дозволенного. А ще, жалоби на попереднє керівництво створюють питання про те, що ви будете казати про теперішнього роботодавця у разі, якщо співпраця з вами не складеться з будь-яких причин.
Скарги на «попередників» покажуть вас з дуже невигідного боку. Та, навіть якщо це правда, ви будете виглядати постійно незадоволеним співробітником , з яким важко працювати та це ніхто не любить. Краще ніж про людей, казати про ті робочі проблеми, з якими ви мали справу на попередньому робочому місці та з якими змогли вдало впоратися.
Крім цього, краще не починати розмову з того, що вас було звільнено з попередньої роботи. Це не означає, що потрібно брехати. Просто той роботодавець для якого важливий цей аспект, дізнається про вашу ситуацію заздалегідь та буде просити пояснень у разі чого. Самому наражати себе на справдовування не слід. Якщо ви зробили висновки з попередніх негативних ситуацій, просто не допускайте їх створення в майбутньому.
Намагаючись справити гідне враження, багато хто з шукачів вакансій вдаються до висловлювання будь-яких компліментів рекрутерам. Більшість з них, виявляються дивними або недоречними. Одна справа, якщо ви вражені професійно проведеним інтерв'ю, й зовсім інша – коли ви схвалюєте зачіску чи смак людини, яку бачите вперше та від якої напряму залежить ваше найближче майбутнє.
У такому випадку, краще похвалити рекрутера за недавній успіх компанії, яку він презентує, якщо це відповідає реальності та доречно.
Ніколи не скаржтеся ні на що. Якщо коротко. Особливо уникайте жалоб на стан здоров'я. Ну, а такі виправдування та вказівки на «головний біль після вчорашніх гулянок», як на причину поганого самопочуття – безглузді та є прямим шляхом до стрімкого завершення вашої кар’єри, що ще не встигла й розпочатися.
Не треба акцентувати увагу й на тому, що у вас «нічого до цього не складалося» й вам «просто потрібна будь-яка робота». Це найгірші кандидати, яким обіцяють «перетелефонувати» одразу, як почують таке відверте висловлювання.
Описуючи свої негативні риси, про які часто питають нас рекрутери, також, краще уникати оборотів на кшталт: «я дуже відповідальний від чого й страждаю». Таке «непорозуміння» у якості кандидата на вакансію, вряд чи бажаний подарунок від рекрутерів роботодавцю, тож вас скоріше за все відправлять теж «чекати на дзвінок».
А, фразу «Я не знаю» не кажіть протягом співбесіди ніколи. Там де доречно й насправді сказати про те, що така інформація вам не відома, краще висловити своє бажання «уточнити та повідомити» або почати зізнання словами «я вважаю». Негативний окрас, що має така фраза може певним чином вплинути й на загальне ставлення до вашої кандидатури.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.