Не всі такі потрібні в повсякденному житті винаходи прийшли в голову чоловікам – чимало практичних винаходів придумали жінки. Поговоримо разом із Jobs.ua про таку, здавалося б, незначну, але іноді вкрай потрібну річ – коректор для письма, а також про жінку, яка його придумала. Знайомтеся, винахідниця Бетті Ґрем – жінка, яка пройшла шлях від секретарки до власниці мільйонного бізнесу.
Якщо в двох словах, одній машиністці в 50-х роках минулого століття на думку спала ідея: одруківки, допущені під час набору на друкарській машинці, потрібно не стирати, а замальовувати. Саме так роблять художники, як зауважила спостережлива Бетті Ґрем, підробляючи на фарбуванні вікон в банку.
Перший в світі рідкий коректор був виготовлений після того, як Бетті сходила в бібліотеку і дізналася рецепт темперної фарби, збила її в блендері, наповнила нею пусту пляшечку з-під лаку і спершу користувалася своїм винаходом в секреті, виправляючи одруківки та помилки в робочих документах. Довго тримати такий винахід в таємниці від інших машиністок їй не вдалося. Щоправда, дехто з начальства не зміг належним чином оцінити її нововведення, а от її колегиням ідея винахідниці прийшлася до смаку. Замовлень в один момент стало так багато, що винахідниця усвідомила: в її винаході криється чималий потенціал. Так з’явився рідкий коректор «Liquid Paper», хоча спочатку він називався «Mistake Out».
Міні-завод у гаражі, щоб задовольнити попит на її товар, покращення якості та консистенції коректора, щоб якісно масштабувати бізнес – це перше, що було зроблено. Далі були перемовини з оптовими компаніями: на жаль, її продуктом не зацікавилися і перед винахідницею постало завдання – самотужки вивести коректор на ринок.
Все геніальне – просте. Після публікації рекламного оголошення в журналі почали надходити перші замовлення. В 1958 році Бетті Ґрем подає заявку в патентне бюро, щоб запатентувати свій винахід, і вже через шість років її компанія продає по 5 тис. флаконів в тиждень. Ще декілька років – і прибутки компанії сягають позначки в 1 млн. доларів.
В 1975 році випускалося вже 25 млн. флаконів «Liquid Paper». І якщо з бізнесом справи йшли добре, із здоров’ям винахідниці все було значно гірше. Стан її здоров’я погіршувався, і вона була змушена продати свій бізнес компанії Gillette за 47,5 млн. доларів (173 млн. по курсу на 2021-й рік). Невдовзі по тому Бетті Ґрем померла, проживши всього п’ятдесят шість років.
Пригадуєте першого «Шрека» і пісню «I’m A Believer»? Ця пісня поп-групи The Monkees отримала платиновий статус, а один з учасників цього гурту, Майкл Несміт… син винахідниці від її першого шлюбу!
Майкл з увагою ставився до справи життя своєї матері. Він знімався в рекламі продукції аж до дев’яностих років. Наприкінці одного з рекламних роликів він говорить: «Чудова ідея, мамо». Дійсно, винайдення коректору полегшило роботу тисяч американських машиністок.
Бетті Ґрем говорила, що всі, хто досягають помітних результатів, зіштовхуються зі страхом. Все, що треба зробити – подолати страх і сумніви. Так, вони будуть з’являтися знову і знову, і якби ви могли запитати у винахідниці, що робити в такій ситуації, вона б відповіла: «Долати їх знову і знову».
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку курйозних випадків зі світу великого бізнесу, коли отримати великі статки можуть цілком випадкові люди.
Останні десятиліття чимало українців шукали кращого життя в Європі, щоб конвертувати свої знання і навички у високу зарплату. Проте в самій Європі з кваліфікованою робочою силою не все так безхмарно. З’ясовуємо разом із Jobs.ua, в чому полягає суть проблеми і як європейці намагаються цьому запобігти.
Чимало людей бояться іти в ІТ, бо вважають, що для опанування професії розробника потрібно знати ледь не вищу математику. Це хибна думка, та сьогодні поговоримо не про це, а про затребувані й добре оплачувані професії в 2025 році. А кодити якщо й доведеться, то на вельми базовому рівні.
Саморозвиток відкриває людині нові грані її особистості. Цей процес може відбуватися впродовж усього життя, якщо людина до цього прагне. А як саморозвиток впливає на досягнення професійних цілей?
Історія знає випадки, коли люди досягали успіху в зрілому віці. Звичайно, мало кому хочеться чекати кілька десятиліть, перш ніж прийде визнання. В цій статті мотивуємо вас не здаватися, бо успіх любить, зокрема, навідатися й після 40 років.