Не всі такі потрібні в повсякденному житті винаходи прийшли в голову чоловікам – чимало практичних винаходів придумали жінки. Поговоримо разом із Jobs.ua про таку, здавалося б, незначну, але іноді вкрай потрібну річ – коректор для письма, а також про жінку, яка його придумала. Знайомтеся, винахідниця Бетті Ґрем – жінка, яка пройшла шлях від секретарки до власниці мільйонного бізнесу.
Якщо в двох словах, одній машиністці в 50-х роках минулого століття на думку спала ідея: одруківки, допущені під час набору на друкарській машинці, потрібно не стирати, а замальовувати. Саме так роблять художники, як зауважила спостережлива Бетті Ґрем, підробляючи на фарбуванні вікон в банку.
Перший в світі рідкий коректор був виготовлений після того, як Бетті сходила в бібліотеку і дізналася рецепт темперної фарби, збила її в блендері, наповнила нею пусту пляшечку з-під лаку і спершу користувалася своїм винаходом в секреті, виправляючи одруківки та помилки в робочих документах. Довго тримати такий винахід в таємниці від інших машиністок їй не вдалося. Щоправда, дехто з начальства не зміг належним чином оцінити її нововведення, а от її колегиням ідея винахідниці прийшлася до смаку. Замовлень в один момент стало так багато, що винахідниця усвідомила: в її винаході криється чималий потенціал. Так з’явився рідкий коректор «Liquid Paper», хоча спочатку він називався «Mistake Out».
Міні-завод у гаражі, щоб задовольнити попит на її товар, покращення якості та консистенції коректора, щоб якісно масштабувати бізнес – це перше, що було зроблено. Далі були перемовини з оптовими компаніями: на жаль, її продуктом не зацікавилися і перед винахідницею постало завдання – самотужки вивести коректор на ринок.
Все геніальне – просте. Після публікації рекламного оголошення в журналі почали надходити перші замовлення. В 1958 році Бетті Ґрем подає заявку в патентне бюро, щоб запатентувати свій винахід, і вже через шість років її компанія продає по 5 тис. флаконів в тиждень. Ще декілька років – і прибутки компанії сягають позначки в 1 млн. доларів.
В 1975 році випускалося вже 25 млн. флаконів «Liquid Paper». І якщо з бізнесом справи йшли добре, із здоров’ям винахідниці все було значно гірше. Стан її здоров’я погіршувався, і вона була змушена продати свій бізнес компанії Gillette за 47,5 млн. доларів (173 млн. по курсу на 2021-й рік). Невдовзі по тому Бетті Ґрем померла, проживши всього п’ятдесят шість років.
Пригадуєте першого «Шрека» і пісню «I’m A Believer»? Ця пісня поп-групи The Monkees отримала платиновий статус, а один з учасників цього гурту, Майкл Несміт… син винахідниці від її першого шлюбу!
Майкл з увагою ставився до справи життя своєї матері. Він знімався в рекламі продукції аж до дев’яностих років. Наприкінці одного з рекламних роликів він говорить: «Чудова ідея, мамо». Дійсно, винайдення коректору полегшило роботу тисяч американських машиністок.
Бетті Ґрем говорила, що всі, хто досягають помітних результатів, зіштовхуються зі страхом. Все, що треба зробити – подолати страх і сумніви. Так, вони будуть з’являтися знову і знову, і якби ви могли запитати у винахідниці, що робити в такій ситуації, вона б відповіла: «Долати їх знову і знову».
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?