В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Бо лідери — це люди, які дивляться вперед і не просто підхоплюють найсвіжіші тренди, а й генерують власні. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Справжній лідер знає що, коли й кому сказати. Розвинути культуру спілкування можна і треба, але для цього доведеться, звісно ж, докласти зусиль. Чимало людей не вміють банально ввічливо спілкуватися одне з одним, тобто з повагою до співрозмовника і без пасивно-агресивних ноток в голосі чи коментарях на фейсбуці. Щоб створювати і утримувати міцні, надійні зв’язки між людьми, робочі чи особисті, потрібно вчитися культурі спілкування. Не треба далеко ходити: зазирніть в телеграм-канали невеликих містечок. Жахнетеся, як люди між собою спілкуються. В обличчя вони таке не сказали б одне одному, як дозволяють собі висловлюватися в онлайн спілкуванні.
Звісно, лідер підмічає такі речі в спілкуванні підлеглих, але не одразу реагує. Спершу треба обдумати ситуацію, а тоді приймати рішення. А рішення тут очевидні — потрібно розвивати в людях любов до культури спілкування. Недарма древні греки, а за ними і європейські народи, викладали в навчальних закладах сім вільних дисциплін. Приміром, риторика — мистецтво говорити, опонувати і дискутувати. Або музика і поезія, які розвивають потяг до прекрасного. Тобто вчать бути людиною. Людиною з великої літери, до якої тягнуться інші люди. Бо не лише погані приклади хочеться наслідувати. Якщо хороші приклади подані, мов дорогі коштовні страви, елегантно і зі смаком — іншим людям теж так захочеться. Тобто гарно висловлюватись, ввічливо спілкуватися, поважати час інших людей і володіти почуттям гумору. Так, почуття гумору теж важливе, куди без нього?
Прокачуйте емоційний інтелект. Справжні лідери вміють знайти підхід до будь-якої людини. Чому так? Бо вони добре розбираються в людях. А щоб добре розбиратися в людях, потрібно вміти зчитувати їхній емоційний стан в поточну мить, загальні когнітивні здібності і рівень сприйняття. Здатність до абстрактного мислення — теж сюди. Таких людей видно, вони володіють розвиненою фантазією та уявою. Емоційний інтелект буває вродженим, але якщо це не так — не проблема. Його можна розвинути, як і рівень IQ.
Прокачка EQ (emotional intelligence) передбачає не лише прочитання книг і перегляд навчальних відеоматеріалів. Окрім щоденної практики спілкування, зверніть свою увагу на кінематограф. Сучасні фільми чи безсмертна класика на кшталт «доларової трилогії» Серджио Леоне — вирішуйте ви, без різниці. Тут суть полягає в іншому. При перегляді топових фільмів і серіалів ви аналізуєте вчинки героїв і міркуєте, як би ви відповіли чи вчинили в тій чи іншій ситуації. З часом навчитеся добре розрізняти, хто і в якій ситуації вчинив грамотно і мудро, а хто навпаки — по-дурному і непродумано (і які наслідки це принесе згодом). Але лідери таких помилок не припускаються. Вони вміють думати стратегічно, враховують чимало варіантів розвитку ситуації, перш ніж приймати рішення. І людський фактор — тобто людські емоції й поведінка, — мудрий лідер теж враховує. Якщо хоче, звичайно, досягати успіхів у взаємодії з іншими людьми.
Критично важливим пунктом для ефективної взаємодії є довіра. Саме тому лідери вільно діляться власними викликами і досвідом, щоб створити невимушену атмосферу спілкування. В такому середовищі команда відчуває, що її бачать, чують і цінують. Також лідери чудово розуміють, що технології мають слугувати містком між людьми, а не бар’єром. Це стосується й штучного інтелекту, який треба використовувати продумано, а не безцільно і хаотично (тобто для вирішення ситуативних задач).
Забезпечивши якісний зворотний зв’язок, лідеру легше буде зорієнтуватися, як організувати для співробітників спільне навчання. Можна запровадити практику наставництва, але з дотриманням здорових кордонів у спілкуванні. Коли працівники почуваються в безпеці і можуть вільно висловити ідеї, зростає творчий потенціал усієї команди. Відчуття психологічної безпеки допоможе швидше пристосуватися до нових викликів і краще реагувати на ринкові зміни.
Лідери надихають інших людей, а не штовхають в спину негативними стимулами: штрафами, позбавленням премій та іншими обмеженнями. Власний приклад справляє сильніше враження, аніж такі дії, щоденні мітинги і настанови. Не надсилати завдання в позаробочий час теж сприяє зміцненню довіри та взаємоповаги в колективі. Працівники під керівництвом такого лідера розуміють, що час їхнього відпочинку цінують і поважають.
Щоб досягати успіху в своїй сфері діяльності, лідери потребують надійних систем підтримки і ресурсів для розвитку. Не лише команді потрібно почуватися важливими, лідерам теж подобається усвідомлювати, що їх цінують і підтримують. Вияв поваги з боку керівництва мотивує їх ще більше часу й зусиль приділяти загальній справі.
Отже, які висновки можемо зробити з усього сказаного? В сучасних умовах, що склалися на ринку праці, ефективні лідери визначатимуть, які компанії долатимуть виклики сьогодення, а які — ні. Зміцнення людських зв’язків дозволять збудувати стійку інноваційну команду, яка без проблем процвітатиме в динамічному на зміни світі.
Звичайно, налагодження ефективних містків взаємодії не назвеш чимось новим. Але в щоденній метушні про це чомусь часто-густо забувається. Але лідеру не можна губити такі речі з поля зору. Мистецтво побудови людських зв’язків завжди повинно лишатися в пріоритеті. Повноцінний досвід спільного зростання і здобутків — ось до чого прагне справжній лідер. І власний приклад, знову ж таки, це чудовий спосіб показати іншим людям, як гарно і правильно взаємодіяти між собою.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.