Заплановані, але невиконані завдання додають нам чимало прикрощів. Невиконані справи, наче Дамоклів меч, нависають над вузлом нерозв’язаних проблем і не дають нам спокою. Всім знайоме це відчуття дискомфорту, коли невиконані справи змушують лишатися після роботи чи брати її на вихідні, коли в ідеалі потрібно відпочивати.
Портал Jobs.ua пропонує добірку корисних порад для «лінивого планування» повсякденних справ. Спробуйте самі і переконайтеся в їхній ефективності.
В ідеалі планування справ повинне розпочинатися в понеділок вранці. Це означає, що ви складаєте список з кількох найважливіших справ, які потрібно виконати цього тижня. Дрібніші і менш значущі справи самі «підлипнуть» по дорозі, на них увагу сильно не акцентуємо.
Ну а до того моменту, як заплануєте найважливіші завдання, ви вже знатимете, з чого вам розпочати робочий день і робочий тиждень.
Багато людей помилково вважають, що цей діджитал-інструмент добре використовувати лише для фіксування зустрічей та дрібних нагадувань, як-от похід до магазину чи в перукарню. Але його можливості простягаються значно далі, особливо якщо ви привчите себе структурувати завдання за кольорами. Приміром, зеленим кольором – нагальні робочі справи, зустрічі тощо; синім кольором виділяєте побутові справи, а червоним – ті завдання, які мають строгий дедлайн.
Така «кольорова диференціація» повсякденних справ може значно полегшити вам життя.
Якщо опиратися на той факт, що реального робочого часу в стандартному 8-годинному графіку – години три-чотири, це означає, що за цей час виконати три важливі справи цілком по силам. Додамо сюди ще декілька менш значущих справ, і робочий день можна вважати повноцінним і продуктивним.
Але це не означає, що зробили три справи – і все, можна відпочивати і попивати каву решту дня. Натомість краще спробуйте влаштувати собі «тестову» неділю і перевірити з понеділка по п’ятницю свою реальну продуктивність та ефективність. А від результатів цього експерименту залежатиме, наскільки ви зможете оптимізувати свій робочий день. Оптимальний варіант тут – виконувати одні й ті справи в певні години, щоб привчати свій мозок до певного розпорядку.
Але регулярність – не означає монотонність. Не треба мислити в таких категоріях, інакше мозок «заскучає» і забуксує. І примусити його щось робити, відповідно, стане в рази важче.
«Ліниве планування» передбачає також, що ми привчаємо мозок не лише для щоденних справ, а й для вечірнього відпочинку. Це означає, що ввечері ми не беремося за справи, а відпочиваємо, проводимо час із сім’єю, йдемо на прогулянку чи переглядаємо нову серію улюбленого серіалу. Потрібно привчити організм до хорошого відпочинку, бо енергію для роботи потрібно звідкись брати.
Звичайно, не забуваємо про хороший сон, щоб ранкове планування справ минало бадьоро, а не перетворювалося в немислимий тягар.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».