RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. На работе
  5. Негативні емоції на роботі – як давати їм раду?

Негативні емоції на роботі – як давати їм раду?

16.02.2022 384
Негативні емоції на роботі – як давати їм раду?

Негативні емоції на роботі – як давати їм раду?

16.02.2022     384

Не кожен з нас може залишити емоції вдома і прийти на роботу стриманим і безпристрасним, не реагуючи впродовж дня на пліткування колег, недоречні жарти чи підколи. Безумовно, якщо у вас видався хороший день, реагувати на неадекватних колег не так уже й складно. Але що робити, якщо день не заладився з самого ранку, і негативні емоції так і розпирають? Пропонуємо з’ясувати разом із Jobs.ua, як не давати своєму негативу розгулятися на робочому місці.

Причина у вас чи в ньому?

Перш ніж зриватися на колезі, поставте собі це важливе питання. Якщо вас переповнюють негативні емоції, найімовірніше, ви одразу відповісте, що причина в іншій людині. Але чи дійсно це так? Як би не хотілося цього визнавати, але винні, як правило, обидва. Адже кожен із нас іноді сердиться чи лінується, тому інші колеги теж можуть бути невдоволені вашою роботою чи поведінкою.

Тому перш ніж злитися на колегу, подумайте ось над чим: можливо, саме ваші дії призвели до конфлікту? Ви сказали щось негарне людині і одразу ж забули про це, а колега взяв ваші слова близько до серця; можливо, ви зробили ще щось неприйнятне, що викликало в нього неприязнь. Важливо пам’ятати, що в колективі не повинні культивуватися особисті образи, бо про який професіоналізм тоді можна говорити? Коли нас переповнює негатив, ми схильні припускатися однієї критично важливої помилки – ми ставимо знак рівності між промахами колеги і його особистістю. Наприклад, ваш колега часто спізнюється на роботу. Ви про себе вирішили, що він просто лінива людина, але не знаєте, що йому потрібно щодня долати довгий шлях на роботу, а по дорозі ще дитину до дитсадка завезти. Знаючи це, вже складніше буде назвати цю людину лінивою, чи не так?

Розвиваємо емпатію…

Розвивати емпатію необхідно з багатьох причин: приміром, ви навчитеся ставити себе на місце іншої людини. Якщо вас дратує колега, який затягує із поданням фінансового звіту, подумайте ось над чим – можливо, в людини сімейні проблеми, вона не може виспатися нормально, вона перегоріла і тому не встигає все робити вчасно. Так, можна дратуватися і злитися на нього, але не забувайте, що в скрутну ситуацію може втрапити кожен з нас.

Навчившись глибше зазирати в ситуацію, ми не зможемо налагодити життя інших людей – це правда. Але ми зможемо переглянути свої взаємини з цим колегою, і ставитися терпиміше до його промахів. Зауважте, полюбити його як свого брата чи подружитися з ним назавжди не вимагається. А навчитися проявляти повагу у спілкуванні чи хоча б стримано поводитися з тими колегами, які нам неприємні – цілком реальне завдання.

…І професіоналізм

Навчитися пропускати повз вуха критичні зауваження чи «колючі» жарти, не реагуючи на них – це безцінна навичка, якою повинен володіти професіонал своєї справи. Цьому вмінню ви не навчитеся на тренінгах чи курсах, цьому можна навчитися тільки в реальних ситуаціях. Тому якщо вас хтось дратує, глибоко подихайте, заспокойтеся і сконцентруйтеся на роботі. А наприкінці дня ви вже й не згадаєте за той дратівливий випадок, а якщо й згадаєте, він уже не матиме такого важливого значення.

Читайте также


↑ Наверх