Світовий карантин великою мірою вплинув на ринок праці. Тенденції значно помінялися, тож варто знати, у яких галузях слід шукати роботу, аби отримувати стабільний дохід і розвиватися в обраному напрямку після закінчення пандемії.
Карантин спричинив зміни навіть у дуже консервативних компаніях. Бізнес, який раніше існував в офлайн-форматі, переходить в онлайн. Управлінці стикнулися з тим, що потрібно переформатувати існуючі моделі роботи. Найбільш популярними будуть такі спеціальності:
Варто згадати, що потрібні будуть працівники інтернет-магазинів. Підприємці, які займаються торгівлею, особливо роздрібною, стикаються з необхідністю створювати інтернет-магазини. Тому потрібні будуть контент-менеджери, SMM-спеціалісти, оператори контакт-центрів.
Багато хто переглянув свої життєві позиції під час пандемії. Стан здоров’я непокоїть все більше, особливо якщо це стосується людей у віці. Вважається, що зросте попит на тих, хто здатний доглядати за іншими. Будуть популярні професії нянь і соціальних працівників. Особливо актуальні ці спеціальності в інших країнах Європи.
Викладачі, які вміють працювати в онлайн-режимі, теж не залишаться без роботи. Якщо раніше віддавали перевагу навчанню віч-на-віч, то тепер тенденції змінюються. Дистанційне навчання стає все більш актуальним, школярі та студенти були змушені здобувати знання в онлайн-режимі. Декому такий досвід не сподобався, інші ж, навпаки, віддають перевагу дистанційному навчанню. На тлі останніх подій розвивається все більше платформ, які пропонують онлайн-курси. Бізнес-школи почали вдосконалювати системи дистанційної освіти. З’являється попит на викладачів як з боку роботодавців, так і з боку учнів.
У всіх країнах, які пережили кризу, зростає актуальність психологічної допомоги. Карантин спровокував паніку, тривогу та страх. Розкрилося багато психологічних травм. До того ж тисячі людей втратили роботу, зрозуміли, наскільки вони незахищені перед життєвими змінами. Значно зросла кількість розлучень, епізодів сварок і домашнього насилля. Саме з цих причин допомога психологів буде потрібна ще достатньо довго.
Раптова пандемія показала, що потрібно вміти аналізувати ситуацію та швидко адаптуватися до неї так, щоб не зазнати втрат. Компаніям потрібні експерти, які орієнтується в тому, що відбувається у світі та розуміють вплив цього на конкретну галузь бізнесу. Антикризові менеджери знаходять сильні та слабкі сторони, розробляють стратегію й допомагають ефективно її реалізувати.
Ринок трансформується, запускаються нові схеми організації праці, які залежать від ряду факторів. Популярними будуть HR-спеціалісти, здатні швидко реагувати на економічні й суспільні зміни, які знатимуть, як поводитися в тій чи іншій ситуації: кого звільняти та наймати, як проводити навчання. Важливо знати, як реалізовувати управлінські стратегії, застосовуючи ІТ-рішення.
Більшість працює за стабільним графіком – наприклад, з 9 до 18. Але говорять про те, що це негативно впливає на особисте життя. Великі компанії вже почали експерименти з робочим часом. Дослідження показують, що певна гнучкість позитивно впливає на ефективність праці. Компанії, які слідкують за світовими тенденціями, намагатимуться запропонувати працівникам певну свободу.
Віддалена робота стала значним конкурентом для офісної. Вдосконалення технологій не могло не відобразитися на бізнесі та його розумінні. Все більша кількість працівників говорять про те, що їм важливі гнучкість та свобода. Дистанційна робота дозволяє підтримувати баланс в особистому та професійному житті, ефективно керувати власним часом. До того ж це вигідно роботодавцям, оскільки доведеться менше платити за оренду офісу.
Тенденція гендерної рівності відкриває більше перспектив для жінок. Компанії намагаються мінімізувати кількісну різницю між статями. Дослідження показали, що жінки-керівники здатні збільшити прибуток на 15%.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.