Концепцію «третього місця» придумав і обґрунтував американський соціолог Рей Ольденбург, який досліджував соціологію міст (зокрема, як живуть і взаємодіють між собою люди у мегаполісах). За таким принципом можна організувати креативний офіс, який не підпорядковується загальним правилам організації робочого середовища. Подробиці – у матеріалі від Jobs.ua.
За Реєм Ольденбургом, перше місце – це наша оселя, куди ми приходимо після роботи відпочивати і набиратися сил. Друге місце – наше робоче місце, за яким люди проводять чи не найбільше часу в житті. Ну а третє місце – це таке місце, яке притягує людей своєю атмосферою, яке сприяє їхній творчій взаємодії. Таким місцем може виступати місцева кав’ярня, у якій люблять збиратися художники і музиканти, таким місцем може стати будинок митця, який гостинно запрошує до себе цікавих людей. Таким місцем можна назвати навіть гараж, куди після роботи приходять чоловіки, щоб погомоніти про свої справи і відпочити від домашніх клопотів.
І якщо такі місця зустрічі людей виникають спонтанно, то чому б не організувати креативний офіс за концепцією «третього місця»? Тим паче, навіть робота на дистанційці не стане завадою відвідування такого офісу. Навпаки, люди, які працюють весь час вдома, радо збиратимуться в такому місці, адже одна з ключових особливостей організації такого офісу полягає в тому, що співробітники приходять сюди добровільно, вони не змушені робити це «бо робочий графік» чи «начальство заставляє». В такій невимушеній обстановці чудово обмінюватись ідеями, спілкуватися, підтримувати один одного і надихати. Власне, задовольнити потребу у спілкуванні – чи не найважливіша ціль такого офісу.
Приходите, коли захочете і перебуваєте теж скільки забажаєте. Що цікаво, з першого погляду й не скажеш, що це офіс: щодня – різна кількість працівників, хтось іде, а хтось приходить. І враження таке, ніби друзі зібралися попити пива і посмажити шашликів, а не щоб поспілкуватися у вільній обстановці, і в тому числі – по робочим питанням.
В офісі з подібною організацією ваш статус і керівний ранг не мають значення, ви спілкуєтеся з усіма на рівних. «Рівний для всіх» також означає, що в такий офіс можуть заходити й колишні працівники, і теперішні працівники з партнерами чи клієнтами. Чи просто друзями. І навіть жителі місцевих будинків чи працівники сусідніх офісів можуть до вас завітати – будь-хто, ось у цьому особливість! А на вихідних – особливо вечорами – можна влаштовувати посиденьки за переглядом фільму, чи влаштувати коктейльну вечірку. Коротше, що тільки дозволяє вам ваша фантазія. Хіба ж це так складно і затратно – влаштувати коктейльну вечірку?
Важливо створити таку атмосферу, щоб працівникам, які працюють віддалено, хотілось приходити сюди ще раз і ще раз. Проявіть креатив, організовуючи робочий простір за концепцією «третього місця». Вінтажні речі, особливі елементи декору, сяючі гірлянди, якщо мова про вечірні тусовки – все може стати у нагоді, якщо ви захочете створити творче робоче середовище, куди ваші працівники будуть приходити, щоб задовольнити потребу у спілкуванні, обмінятися думками та порадами.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».