RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Методы управления персоналом
  5. Організація креативного офісу за концепцією «третього місця»

Організація креативного офісу за концепцією «третього місця»

3.09.2021 473
Організація креативного офісу за концепцією «третього місця»

Організація креативного офісу за концепцією «третього місця»

3.09.2021     473

Концепцію «третього місця» придумав і обґрунтував американський соціолог Рей Ольденбург, який досліджував соціологію міст (зокрема, як живуть і взаємодіють між собою люди у мегаполісах). За таким принципом можна організувати креативний офіс, який не підпорядковується загальним правилам організації робочого середовища. Подробиці – у матеріалі від Jobs.ua.

Перше, друге і третє місце – що соціолог мав на увазі?

За Реєм Ольденбургом, перше місце – це наша оселя, куди ми приходимо після роботи відпочивати і набиратися сил. Друге місце – наше робоче місце, за яким люди проводять чи не найбільше часу в житті. Ну а третє місце – це таке місце, яке притягує людей своєю атмосферою, яке сприяє їхній творчій взаємодії. Таким місцем може виступати місцева кав’ярня, у якій люблять збиратися художники і музиканти, таким місцем може стати будинок митця, який гостинно запрошує до себе цікавих людей. Таким місцем можна назвати навіть гараж, куди після роботи приходять чоловіки, щоб погомоніти про свої справи і відпочити від домашніх клопотів.

І якщо такі місця зустрічі людей виникають спонтанно, то чому б не організувати креативний офіс за концепцією «третього місця»? Тим паче, навіть робота на дистанційці не стане завадою відвідування такого офісу. Навпаки, люди, які працюють весь час вдома, радо збиратимуться в такому місці, адже одна з ключових особливостей організації такого офісу полягає в тому, що співробітники приходять сюди добровільно, вони не змушені робити це «бо робочий графік» чи «начальство заставляє». В такій невимушеній обстановці чудово обмінюватись ідеями, спілкуватися, підтримувати один одного і надихати. Власне, задовольнити потребу у спілкуванні – чи не найважливіша ціль такого офісу.

Яким характеристикам повинен відповідати офіс за концепцією «третього місця»?

Насамперед – це нейтральний простір.

Приходите, коли захочете і перебуваєте теж скільки забажаєте. Що цікаво, з першого погляду й не скажеш, що це офіс: щодня – різна кількість працівників, хтось іде, а хтось приходить. І враження таке, ніби друзі зібралися попити пива і посмажити шашликів, а не щоб поспілкуватися у вільній обстановці, і в тому числі – по робочим питанням.

Не тільки нейтральний простір, а й рівний для всіх без винятку.

В офісі з подібною організацією ваш статус і керівний ранг не мають значення, ви спілкуєтеся з усіма на рівних. «Рівний для всіх» також означає, що в такий офіс можуть заходити й колишні працівники, і теперішні працівники з партнерами чи клієнтами. Чи просто друзями. І навіть жителі місцевих будинків чи працівники сусідніх офісів можуть до вас завітати – будь-хто, ось у цьому особливість! А на вихідних – особливо вечорами – можна влаштовувати посиденьки за переглядом фільму, чи влаштувати коктейльну вечірку. Коротше, що тільки дозволяє вам ваша фантазія. Хіба ж це так складно і затратно – влаштувати коктейльну вечірку?

Атмосфера затишку.

Важливо створити таку атмосферу, щоб працівникам, які працюють віддалено, хотілось приходити сюди ще раз і ще раз. Проявіть креатив, організовуючи робочий простір за концепцією «третього місця». Вінтажні речі, особливі елементи декору, сяючі гірлянди, якщо мова про вечірні тусовки – все може стати у нагоді, якщо ви захочете створити творче робоче середовище, куди ваші працівники будуть приходити, щоб задовольнити потребу у спілкуванні, обмінятися думками та порадами.

Читайте также

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 Ноябрь, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


↑ Наверх