Перш ніж роботодавець і здобувач зустрічають один одного, обидва проходять досить складний процес рекрутингу та відбору. Безумовно на нього впливають внутрішні економічні, соціальні зміни. І події воєнного часу є безпосереднім прикладом такого впливу.
Ринок праці під час повномасштабної війни набув серйозних змін, які частково стали для українського бізнесу й проблемою. По-перше, це відтік кваліфікованих кадрів за кордон чи зміна їх фактичного місця перебування. По-друге, повний перехід на дистанційну форму роботи. По-третє, дестабілізація кількості попиту здобувачів та пропозицій роботодавців. По-четверте, подекуди вимушена зміна сфери діяльності чи перекваліфікація задля утримання на плаву бізнесу. Вже не кажучи, що багатьом компаніям довелось фізично змінити місце локації через активні бойові дії. Але попри це, українські компанії та підприємці демонструють високу працездатність та винахідливість навіть в кризовий час. А це значить, що, як і раніше, компанії потребують в кваліфікованих працівниках.
Особливості ринку праці в період воєнного часу дуже добре помітні саме рекрутерам та HR-ам, що стикаються з цим майже не кожен день. До них можна віднести:
Роботодавці вимогливіші до пошукачів, адже мають можливість вибирати найкращих та підбирають співробітників на довгий строк, з якими доведеться пройти ще різні життєві ситуації.
Заробітна плата в середньому знизилась, адже багатьом роботодавцям довелось урізати витрати на бюджет, преміальні тощо.
При підборі кадрів роботодавці намагаються скористатися нагодою кризової ситуації та пропонують вакансії за менші гроші.
Все частіше роботодавці пропонують здобувачам віддалену форму роботи, гнучкі умови праці, вільний графік роботи.
Відчуття стресу та нагнітання кризової ситуації не дають багатьом робітникам наразі вирішитись на зміну місця роботи та інших кар’єрних рухів.
Більша частина здобувачів відкрита для закордонних пропозицій в міжнародних компаніях. Вони розглядають різні варіанти, навіть з переїздом на місце фактичного перебування офісу компанії.
Для здобувача дуже важливим критерієм пошуку нового місця роботи стає довіра роботодавцю, адже на тлі складних часів дуже багато з’явилось шахраїв тощо. Вони прискіпливо відшуковують в інтернеті інформацію про компанію та перевіряють детально відгуки.
Для здобувача стала фактично переоцінка цінностей: більш важливий вільний час, який можна присвятити родині; важливість тайм менеджменту та почуття безпеки та комфорту.
Як здобувачі, так і роботодавці відчувають незручності та дискомфорт при пошуці нових співробітників в компанію. Перед ними стоїть декілька важливих завдань: вибрати найбільш кваліфікованого спеціаліста на ринку праці за короткий термін, домовитись з ним про найбюджетніший варіант заробітної плати, на який він згодиться.
Jobs.ua рекомендує роботодавцям дотримуватись наступних рекомендацій, щоб процес пошуку співробітників під час війни не затягувався надовго і приносив якомога менше незручностей:
Здобувачі так само як і роботодавці знаходяться в кризових умовах. До тих, хто від початку війни втратив роботу за цими причинами, додались ще й переселенці, які також зіштовхуються з певними труднощами пошуку хоч якогось місця роботи. Обов’язково дотримуйтесь наступних порад, щоб максимально спростити цей процес.
Працевлаштування та пошук нових співробітників в компанію непростий, а інколи довгий процес. Головне, не погоджуйтесь на альтернативи, якщо ви точно знаєте, який працівник чи компанія вам потрібні.
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.