Карантин ще триває. Більшість співробітників працюють дистанційно. І практично всі, хто тепер став працювати з дому, кажуть «це в рази важче». Воно й зрозуміло: за стіною немає начальника, обстановка неробоча, рідні відволікають, а холодильник з кожною годиною вабить все більше. Як з усім цим боротися? Jobs.ua підготував декілька життєвих хитрощів, які допомагають залишатися продуктивним, працюючи віддалено.
Якщо ви раніше не працювали віддалено, то, швидше за все, чули від своїх рідних фрази: «Допоможи мені, будь ласка, ти ж все одно вдома»; «Забери мою посилку по обіді, тобі ж недалеко»; «Ти ж можеш зробити перерву зараз?»... і подібні. А якщо є діти, то ще важче. Раз відволікся, два – а потім незрозуміло, за що хапатися. Так ось, ваше завдання – максимально доступно пояснити рідним, що ви вдома не відпочиваєте, а працюєте. Тільки не гарячіться: ваші близькі, можливо, не до кінця розуміють складності такої роботи. Домовтеся з ними про те, що з 9.00 до 18.00 ви не можете виконувати прохання і спілкуватися (за винятком перерв).
Надивившись картинок про віддалену роботу і начитавшись статей, співробітники уявляють, що працювати можна на дивані – зваливши ноги на стіл і включивши музику на всю гучність. Колеги, це міф. Насправді концентрація на завданні вимагає зусиль, і чим більше робочу обстановку ви створите, тим легше вам буде. Рекомендую наступні 2 речі.
1. Виділіть собі «робочу зону». Щоб працювати тільки за робочим столом, а не «кочувати» з одного місця на інше.
2. Приберіть зайве.
Статуетки, магнітики, сувеніри – це не затишок, це речі, в яких міститься енергія. Вони будуть вас відволікати, навіть якщо ви того не будете усвідомлювати. Без жалю приберіть все з робочого столу, крім того, що вам необхідно (наприклад, тільки ноутбук і телефон).
Починати день з самого важкого і важливого завдання – все одно що в спортзалі почати піднімати штангу без розминки. Все ж таки розганяйтеся поступово. Починайте з 2-3 простих завдань, які ви точно виконаєте за 15-20 хвилин. Викресливши зі свого списку 3 справи, ви налаштовані на продуктивну роботу і зарядитесь позитивом, і якщо важливу справу з якоїсь причини відразу не вийде зробити, все одно буде 3: 0 на вашу користь. Але тільки зрозумійте правильно слово «розганятися» – в цей час ви повинні саме працювати, а не чай пити.
Дистанційна робота має на увазі вільний графік, однак деякі співробітники думають, що це значить працювати, коли захочеться. Або коли натхнення прийде. Ні.
Щодня пишіть собі план на день і встановлюйте терміни для того чи іншого завдання. Навіть якщо жорсткого дедлайну немає. Закон Паркінсона говорить: «Робота заповнює час, відпущений на неї». Тобто, якщо ви заплануєте писати статтю 3 дні, ви і будете її писати 3 дні – не поспішаючи.
І ще одне – коли приступаєте до виконання завдання, ставте будильник / таймер. Тоді мозок буде розуміти, що час вийде – і треба буде приступати вже до іншої справі, значить, треба поквапитися!
Не довіряйте пам'яті. Ви можете тримати в голові 5-8, максимум 10 завдань, але коли прилітає 20 дрібних прохань від колег з інших департаментів, ви, швидше за все, частину забудете. Виробіть в собі звичку весь час додавати до календаря поточні справи.
Позначте завдання, наприклад: зеленим – дзвінки; червоним – зустрічі; синім – спільні завдання; коричневим – завдання, які передані іншим співробітникам.
Що зроблено – викреслюйте. Що не встигли – переносите на наступний день. Нічого ніколи не загубиться і не забудеться.
Пам'ятайте про баланс між роботою і відпочинком. Як сказав Стів Джобс, «Працювати треба не 12 годин, а головою». Розглянемо графік роботи більш докладніше. Припустимо, ви працюєте з 9.00 до 18.00. Обов'язково поставте обідню перерву – з 13.00 до 14.00 і невеликі «брейки» по 10-15 хвилин кожні 1.5-2 години. Під час відпочинку міняйте вид діяльності: після монотонної роботи за комп'ютером краще зробити зарядку. Не треба намагатися все зробити за один раз! Перевтома веде до професійного вигорання і більш тяжких наслідків. А ось правильний настрій визначає результат.
І останнє – кожен день ввечері пишіть звіт, що за сьогодні виконано. Важливо: пишемо тільки по суті, ніяких «намагався», «планував», «намір» і т.п. В кінці тижня аналізуйте звіти і думайте, як скорегувати план, щоб домогтися кращих результатів. Контролюйте себе.
Карантин закінчиться, а ми залишимося з тими результатами, які отримаємо. Давайте зараз докладемо максимум зусиль, щоб в майбутньому стати на вищу сходинку, а не розбиратися з купою завдань. Всім успіхів!
Не кожну роботу можна виконувати механічно й рутинно, не піклуючись про мотивацію, натхнення й інші високі матерії. Як діяти в ситуації, коли дійсно зник інтерес до роботи? З’ясовуємо, як підвищити мотивацію, щоб ваша професійна діяльність отримала «друге дихання».
Недавнє комплексне дослідження, яке здійснила низка університетів з усього світу, виявила цікаву річ: зв’язок між генами людини, її здоров’ям і вмінням заробляти гроші. Розбираємося разом із Jobs.ua, в чому полягає суть дослідження, і яке значення воно має для кожного з нас.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.