Карантин ще триває. Більшість співробітників працюють дистанційно. І практично всі, хто тепер став працювати з дому, кажуть «це в рази важче». Воно й зрозуміло: за стіною немає начальника, обстановка неробоча, рідні відволікають, а холодильник з кожною годиною вабить все більше. Як з усім цим боротися? Jobs.ua підготував декілька життєвих хитрощів, які допомагають залишатися продуктивним, працюючи віддалено.
Якщо ви раніше не працювали віддалено, то, швидше за все, чули від своїх рідних фрази: «Допоможи мені, будь ласка, ти ж все одно вдома»; «Забери мою посилку по обіді, тобі ж недалеко»; «Ти ж можеш зробити перерву зараз?»... і подібні. А якщо є діти, то ще важче. Раз відволікся, два – а потім незрозуміло, за що хапатися. Так ось, ваше завдання – максимально доступно пояснити рідним, що ви вдома не відпочиваєте, а працюєте. Тільки не гарячіться: ваші близькі, можливо, не до кінця розуміють складності такої роботи. Домовтеся з ними про те, що з 9.00 до 18.00 ви не можете виконувати прохання і спілкуватися (за винятком перерв).
Надивившись картинок про віддалену роботу і начитавшись статей, співробітники уявляють, що працювати можна на дивані – зваливши ноги на стіл і включивши музику на всю гучність. Колеги, це міф. Насправді концентрація на завданні вимагає зусиль, і чим більше робочу обстановку ви створите, тим легше вам буде. Рекомендую наступні 2 речі.
1. Виділіть собі «робочу зону». Щоб працювати тільки за робочим столом, а не «кочувати» з одного місця на інше.
2. Приберіть зайве.
Статуетки, магнітики, сувеніри – це не затишок, це речі, в яких міститься енергія. Вони будуть вас відволікати, навіть якщо ви того не будете усвідомлювати. Без жалю приберіть все з робочого столу, крім того, що вам необхідно (наприклад, тільки ноутбук і телефон).
Починати день з самого важкого і важливого завдання – все одно що в спортзалі почати піднімати штангу без розминки. Все ж таки розганяйтеся поступово. Починайте з 2-3 простих завдань, які ви точно виконаєте за 15-20 хвилин. Викресливши зі свого списку 3 справи, ви налаштовані на продуктивну роботу і зарядитесь позитивом, і якщо важливу справу з якоїсь причини відразу не вийде зробити, все одно буде 3: 0 на вашу користь. Але тільки зрозумійте правильно слово «розганятися» – в цей час ви повинні саме працювати, а не чай пити.
Дистанційна робота має на увазі вільний графік, однак деякі співробітники думають, що це значить працювати, коли захочеться. Або коли натхнення прийде. Ні.
Щодня пишіть собі план на день і встановлюйте терміни для того чи іншого завдання. Навіть якщо жорсткого дедлайну немає. Закон Паркінсона говорить: «Робота заповнює час, відпущений на неї». Тобто, якщо ви заплануєте писати статтю 3 дні, ви і будете її писати 3 дні – не поспішаючи.
І ще одне – коли приступаєте до виконання завдання, ставте будильник / таймер. Тоді мозок буде розуміти, що час вийде – і треба буде приступати вже до іншої справі, значить, треба поквапитися!
Не довіряйте пам'яті. Ви можете тримати в голові 5-8, максимум 10 завдань, але коли прилітає 20 дрібних прохань від колег з інших департаментів, ви, швидше за все, частину забудете. Виробіть в собі звичку весь час додавати до календаря поточні справи.
Позначте завдання, наприклад: зеленим – дзвінки; червоним – зустрічі; синім – спільні завдання; коричневим – завдання, які передані іншим співробітникам.
Що зроблено – викреслюйте. Що не встигли – переносите на наступний день. Нічого ніколи не загубиться і не забудеться.
Пам'ятайте про баланс між роботою і відпочинком. Як сказав Стів Джобс, «Працювати треба не 12 годин, а головою». Розглянемо графік роботи більш докладніше. Припустимо, ви працюєте з 9.00 до 18.00. Обов'язково поставте обідню перерву – з 13.00 до 14.00 і невеликі «брейки» по 10-15 хвилин кожні 1.5-2 години. Під час відпочинку міняйте вид діяльності: після монотонної роботи за комп'ютером краще зробити зарядку. Не треба намагатися все зробити за один раз! Перевтома веде до професійного вигорання і більш тяжких наслідків. А ось правильний настрій визначає результат.
І останнє – кожен день ввечері пишіть звіт, що за сьогодні виконано. Важливо: пишемо тільки по суті, ніяких «намагався», «планував», «намір» і т.п. В кінці тижня аналізуйте звіти і думайте, як скорегувати план, щоб домогтися кращих результатів. Контролюйте себе.
Карантин закінчиться, а ми залишимося з тими результатами, які отримаємо. Давайте зараз докладемо максимум зусиль, щоб в майбутньому стати на вищу сходинку, а не розбиратися з купою завдань. Всім успіхів!
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.