Одна з причин процвітання успішних компаній – це вміння наймати кваліфікованих працівників на всіх рівнях. Особливо це твердження актуальне, коли говоримо про топ-менеджмент. Ефективні топ-менеджери здатні втримати компанію на плаву навіть в умовах суспільних потрясінь, війн та інших кризових ситуацій. Портал з працевлаштування Jobs.ua досліджував, якими професійними рисами повинен володіти ефективний топ-менеджер. Відповідь – далі в статті.
Зрозуміло, що топ-менеджер повинен бути відповідальним, а його діяльність має приносити результат для компанії. Але крім відповідальності та результативності виділимо ще дві важливі професійні риси: партнерство та вдосконалення. Під партнерством розуміємо здатність ефективно співпрацювати з усіма зацікавленими сторонами – працівниками, клієнтами, керівництвом компанії і т.д., а також вміння знаходити такі рішення, які будуть вигідні і принесуть користь більшості сторін. Іншими словами, ефективний топ-менеджер дивиться на роботу та на життя в цілому крізь призму партнерства, а не конкуренції.
Під вдосконаленням розуміємо здатність та прагнення до постійного саморозвитку. А щоб рости, потрібно переходити від простіших задач до складніших. Додамо сюди ще здатність до активного навчання, вдосконалення професійних навичок та постійну корекцію своїх методів роботи, якщо цього вимагають обставини.
Звичайно, можна виділити й інші професійні риси ефективного топ-менеджера, але в цій статті ми акцентували увагу на найважливіших сторонах професійної особистості топ-керівництва.
Що цікаво, можна виділити три рівні відповідальності топ-менеджера. На першому рівні топ-менеджери успішно виконують поставлені керівництвом завдання, але до того моменту, поки не стикаються з труднощами. На цьому рівні людина починає шукати їхні причини ззовні. Наприклад, такий працівник скаже: «Мені ставлять нереалістичні завдання та терміни», «Я не можу порозумітися з підлеглими, вона погані» тощо. Зрозуміло, що ефективним такого топ-менеджера не назвеш, якщо він шукає причини невдач лише ззовні.
На другому рівні відповідальності топ-менеджери не звалюють все на інших людей, а схильні шукати причини невдач в своїй поведінці. Десь недогледіли, десь недоопрацювали, щось проґавили. Таке ставлення до робочих процесів і своїх повноважень веде до того, що на локальному рівні вони можуть щось виправити, але якщо допущені серйозні помилки, ситуація забуксує.
І ось ми переходимо до третього рівня відповідальності. Для будь-якого колективу за щастя мати такого топ-менеджера, який вміє максимально швидко усувати складні проблеми. Такий керівник регулярно вчиться на власних помилках, повторно не припускається одних і тих самих помилок, вміє використовувати різні підходи в роботі. Від нього ніколи не почуєш, що, мовляв, команда в усьому винна або зовнішні обставини завадили. Думати про це і тим паче говорити – це тільки зайве витрачати час, який можна приділити вирішенню проблеми.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.