Всім нам буває складно зосередитися на робочих завданнях, особливо в цей непростий час. А щоб ухвалювати правильні рішення на роботі, щоб ефективно працювати – погодьтеся, потрібно залишатися при здоровому глузді. Але що робити, коли «підступає», особливо на робочому місці? Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку простих практик, щоб знизити тривожність та почати ефективно працювати.
Якщо відчули, що рівень тривоги зріс настільки, що стало важко дихати, а в районі сонячного склепіння кубляться неприємні відчуття – змініть своє положення. Встаньте і пройдіться, якщо ви до того сиділи за столом. Або ж навпаки – присядьте, якщо працювали стоячи. Потріть обличчя та руки – руки, звісно, повинні бути чисті. Так прості дії дозволять повернути себе в момент тут-і-зараз. Це дійсно дозволяє позбутися тривожних думок про майбутнє.
Ще один чудовий спосіб полягає у тому, щоб роззирнутися довкола себе, «прощупати» навколишній простір за допомогою всіх відчуттів. Торкніться стола чи покрутіть в руках олівець, відчуваючи їхню текстуру та форму, візуально проскануйте робочий кабінет чи кімнату, якщо працюєте віддалено; назвіть декілька предметів, пригадайте їхні характеристики. Приміром, ось картина на стіні, вона прямокутна, рамка проста, без «прибамбасів», на ній, тобто на картині, зображено вечірнє місто і закохану пару, яка гуляє під дощем… Ну і так далі. «Прощупавши» у такий спосіб декілька предметів, ви заспокоїтеся і позбудетеся тривожних думок. Принаймні, на деякий час (і це вже добре!).
Пам’ятаєте, яким шоком для усіх нас стала пандемія коронавірусу? А зараз вона здається такою далекою та дріб’язковою насправді, чи не так? І якщо пандемія нагадала нам про цінність людського спілкування, то зараз надзвичайно важливо усвідомлювати цінність кожного прожитого дня. Навіть якщо поганий настрій в цей день. Навіть якщо холодний дощ за вікном, і ви змокли до нитки. Навіть якщо не виспалися і без ранкової кави ідете на роботу. У всіх описаних ситуаціях ми маємо найцінніше – наше життя, наш час, який належить тільки нам. Не подобається робота – підшукуєш іншу та звільняєшся; не подобається кава – купуєш іншу. І так далі, ланцюжок асоціацій можна продовжувати безкінечно.
А тепер поміркуємо над таким питанням: кому стане від того легше, якщо ви постійно відчуватимете тривожність, будете картати себе щоденно, невисипатися, переїдати чи підсаджуватися на нездорові звички? Кому від цього стане легше? Правильно, нікому. Навіть навпаки – підтримувати себе в ефективному стані потрібно і особисто для себе, для своєї родини, і для країни в цілому.
Просто повторюйте собі ці речі щоденно – вранці та ввечері, і просто так, без видимої на те причини. Повторюйте і тоді, коли відчуваєте, що тривога напосідає на вас, і просто як нагадування, яку ми велику цінність маємо – наше власне життя, наш час, рідних людей.
Ну і наостанок ще один коротенький, але дуже дієвий рецепт, як знизити тривожність та ефективно (а можна навіть ефектно, чом би й ні?) взятися за роботу. Задонатили ЗСУ чи знайомим волонтерам на всілякі хороші речі, і з чистою совістю пішли працювати.
Працює безвідмовно, до речі.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».