RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Все о работе
  4. Личные качества на работе
  5. Саморозвиток. Чому не треба працювати більше?

Саморозвиток. Чому не треба працювати більше?

31.03.2020 554
Саморозвиток. Чому не треба працювати більше?

Саморозвиток. Чому не треба працювати більше?

31.03.2020     554

Коли спалах коронавірусу піде на спад і скасують карантинні заходи, ми всі повернемося до звичайного життя, більшість з нас з головою зануряться в роботу (деякі й зараз так працюють). Оскільки ми живемо в такий час, коли всі прагнуть починати трудовий день раніше, закінчувати пізніше, використовувати для роботи будь-яку вільну хвилину. Навіть закінчивши роботу, дуже часто думками ми все ще працюємо. Підприємці та фрілансери не виняток. Автори книги «Не втрачайте розум через роботу», співзасновники компанії Basecamp Джейсон Фрайд і Девід Хайнемайер Хенссон кажуть: «Вісім годин на день достатньо!». Jobs.ua пропонує своїм читачам дізнатися, як автори книги пояснюють брак часу і що радять з цим робити.

Міф про передовиків

Багато хто вважає, що можна працювати краще за всіх, і прирівнюють трудову етику до понаднормової роботи. Але насправді висока трудова етика – не готовність за першим покликом працювати, скільки накажуть. Це вміння тримати слово, працювати весь день, поважати себе, рідних і близьких, не витрачати час даремно і не створювати людям зайвих турбот. Дотримуватися трудового етику – значить бути надійним співробітником, на якого можна розраховувати і з яким приємно працювати. Як же не стати загнаним конем, і виділитися, привернувши до себе увагу?

Порада. Пам'ятайте, що вперед виходять обдаровані, щасливі, які опинилися в потрібному місці в потрібний час. Ті, хто вміє знаходити спільну мову з оточуючими, продати ідею, мотивувати, захопити. Вони розуміють, що має значення, а що ні, в будь-якій ситуації здатні бачити деталі й загальну картину та користуватися влучним моментом. І ще володіють багатьма іншими якостями, необхідними в роботі.

Щоденні «витрати»

Сорокагодинний тиждень складається з восьмигодинних робочих днів. Що таке вісім годин? Взагалі-то чимало. Ось страшна правда: більшість людей працюють не вісім годин на день, а приблизно дві. Решту часу з'їдають зустрічі, телеконференції та інші відволікаючі фактори.

Порада. Якщо за сорокагодинний робочий тиждень ви не встигаєте зробити все, що вважаєте за потрібне, вчіться фільтрувати справи, а не сидіти над ними до ночі. Багато що з того, що, на думку співробітників, вони повинні зробити, насправді необов'язково. Це особистий вибір, до того ж не завжди правильний. Треба не додавати години, а менше витрачати їх на всілякі дурниці. Берегти час, а не підвищувати продуктивність.

Цінність часу

Подумайте: з чого складається ваш середньостатистичний робочий час? Швидше за все, він приблизно такий: 25 хвилин на телефонний дзвінок, потім на 10 хвилин переключив вашу увагу колега, і тільки п'ять хвилин вдалося присвятити безпосереднім обов'язкам до того, як вас втягнули в сторонню, взагалі-то, розмову. Потім ще п'ять хвилин можна займатися справою. Робота в такому режимі веде до стресу: ми стаємо збудженими й дратівливими.

Порада. Поміркуйте над тим, як проходять ваші робочі години. Якщо вони дробові, то через кого чи через що? Вам хтось заважає чи, можливо, ви самі себе відволікаєте? Що можна змінити? Над скількома завданнями ви працюєте протягом окремо взятої години? Не «швиденько одне-друге-третє», а дійсно щось одне кілька годин, а краще весь день?

Продуктивність чи ефективність?

Всі прагнуть працювати продуктивніше. Парадокс в тому, що немає сенсу намагатися вмістити певну кількість «одиниць роботи» в якийсь відрізок часу або втиснути більше в менше. У гонитві за продуктивністю, багато хто намагається безперервно щось робити. Заповнювати дією кожен момент. А справи ніколи не закінчуються. Керівники компанії Basecamp вважають, що набагато краще зосередитися на ефективності. Зрозуміти, ні що потрібно зробити, а чого можна не робити.

Порада. Суть в тому, щоб вивільнити більше часу на життя крім роботи. На захоплення або спілкування з сім'єю та друзями. Або просто на неробство. Якщо у вас робота займає дві години на день, зупиніться на цьому. Не додавайте ще п'ять, щоб зайняти голову або відчувати себе продуктивним. Не робіть те, чого робити не варто, – ось відмінний спосіб провести час!

Іноді працювати більше восьми годин і затримуватися на роботі все ж доводиться. Бувають позаштатні ситуації, знакові проекти або настрій, коли хочеться переробити тисячу справ. Але ж це трапляється нечасто. У більшості випадків ми самі заганяємо себе в кут. Можливо, не треба цього робити?

Читайте также

  • Осінній сезон без стресу: поради для гармонії та спокою21 Ноябрь, 2024

    Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».

  • Вчитися у всіх, не наслідувати нікого12 Ноябрь, 2024

    Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.

  • Як все пам’ятати, а не забувати?22 Октябрь, 2024

    В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.

  • Читання в юному віці – кар'єра у майбутньому 28 Сентябрь, 2024

    Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.

  • Як полегшити вихід на роботу після відпустки? 8 Сентябрь, 2024

    Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».


↑ Наверх