Остання година робочого дня – цікава година. І ніби робота вже вся зроблена, яка накопичилася за весь день, але й додому ще не випадає піти. Та й зосередитися в цей час буває вже неможливо, бо дається взнаки втома. Тобто змусити себе взятися за складне завдання буває ох як важко. І результати, давайте будемо чесними, виявляться далеко не найкращими. Тоді що робити за годину до кінця робочого дня, якщо не хочеться сидіти, склавши руки?
Розглянемо декілька ідей, які допоможуть продуктивно завершити робочий день.
На розбір електронної пошти з самого ранку може банально не вистачати часу. Особливо по понеділках. Це питання іноді відкладається «на потім», але завершення робочого дня – це ідеальний час, щоб нарешті впорядкувати усю вхідну документацію. Безперечно, сил у вас може не вистачити на те, щоб гарненько продумати і написати дійсно важливі листи, а от на менш важливі – цілком і повністю. Тим паче, ви будете виглядати зайнятим і цілеспрямованим, якщо до вас зазирне керівництво.
Тому позбавтеся від усіх зайвих розсилок, створіть папки та ярлики для різних типів листів. Наприклад, їх можна посортувати у такий спосіб: за іменами людей, за назвами відділів і підрозділів вашої компанії. Або ж за тими проєктами, за якими вони прикріплені.
Що робити зі старими повідомленнями? Видаліть їх або заархівуйте. Ті ж листи, на які потрібно відреагувати, позначте, щоб не забути за них в наступні дні.
Як ми уже зазначали на початку статті, братися за важливий проєкт в останню годину до кінця робочого дня складно. Але ми можете приділити цю годину для обмірковування деталей наступного важливого проєкту, над якими працюватимете ви чи ваша команда. Також за цю годину ви зможете підготувати все необхідне, скласти список завдань, які в подальшому стануть вам у нагоді. Поміркуйте, які перешкоди можуть виникнути, сформулюйте найважливіші питання, які потребуватимуть вирішення вже найближчим часом.
Професіонали своєї справи не тільки успішно планують та виконують різноманітні робочі завдання. Важливо також приділяти постійну, підкреслюємо, постійну увагу поглибленню своїх знань та вдосконаленню вже наявних навичок. Тому остання година перед завершенням робочого дня – це чудовий час, щоб переглянути останні новини зі своєї сфери діяльності, ознайомитися з новими робочими інструментами. Звичайно, поділитися досвідом з колегами, якщо розумієте, що хтось із них цього потребує. А наступного разу вам віддячать тим же. Звичайно, якщо ви працюєте в здоровому, а не токсичному колективі.
Не вдалося виконати усе задумане саме цього дня? Не проблема! Складіть список справ, які не вдалося виконати за сьогодні, і перенесіть їх на завтра. Тоді наступного дня, на початку роботи, вам уже не доведеться продумувати свій робочий день. Також перенесіть на завтра ті важливі дзвінки чи листи, які не вдалося сьогодні здійснити і написати.
Можливо, хтось у вашому офісі набагато гірше справляється з робочими завданнями, ніж ви. В такому випадку чому не проявити свої найкращі якості як людини, і не запропонувати іншим колегам свою допомогу? Звичайно, в цьому питанні потрібно проявляти поміркованість, щоб ті колеги, яким ви допомогли, не вирішили для себе, що такий стан справ можна узаконити. Хорошого – потроху, чи не так?
На думку багатьох людей, безлад на робочому столі відволікає увагу працівника і негативно позначається на його продуктивності. Та й безлад говорить про багато інших речей – про недисциплінованість людини, про небажання впорядковувати своє життя в цілому. Хіба ж не так? Якщо людина завалює всіляким мотлохом свій робочий стіл, можна припустити, що в інших сферах життя у неї теж вистачає мотлоху.
Тому давайте починати з малого. Заведіть собі такий чудовий ритуал, як впорядкування робочого столу за годину до кінця робочого дня. Та й узагалі, не допускайте на своєму столі появи незрозумілих папок і документів, поламаних олівців та кулькових ручок, яким давно місце на смітнику. І мова навіть не про те, що ваш начальник може дивитися на вас скоса. За чистим і впорядкованим робочим столом працюється набагато краще. Потрібно протерти стіл чи монітор вологими серветками? Зробіть і це, не полінуйтесь. Коротше, ваш робочий стіл – це ваша персональна територія відповідальності, і десять-двадцять хвилин останньої години робочого дня цю територію потрібно як слід прибрати.
Працюєте за комп’ютером в офісі? Чудово. Не знаєте, чим зайнятися за годину до кінця робочого дня, а всі вищеперераховані справи ви зробили або перенесли на завтра? В такому разі приділіть цю годину своєму розвитку. Приміром, підтягніть англійську мову. Можна встановити безкоштовні чи платні програми, які відстежуватимуть ваш прогрес. Кожного дня по двадцять-тридцять хвилин – і вже за місяць-другий ви без проблем читатимете англійською мовою нескладні тексти.
Не хочете займатися англійською? Гаразд, можна приділити час тренажерам для мозку. Вони теж побудовані таким чином, що завдання будуть постійно ускладнюватися. В нагоді також стануть складні головоломки, над якими дійсно треба поламати голову.
Можливо, ви вже давно подумуєте над тим, щоб змінити сферу діяльності. Що ж, останню годину робочого дня можна приділити і цьому заняттю, тобто вивченню тонкощів іншої професії. Звичайно, це потрібно робити так, щоб не зауважило керівництво і вам за це не «прилетіло».
Це особливо актуально в тому випадку, якщо ви весь день не мали змоги відійти від свого комп’ютера, бо були зайняті важливою справою. Прогуляйтеся по офісу, перекиньтеся кількома словами з колегами. Підлийте квіти, врешті-решт.
Це особливо актуально для тих працівників, яким далеко добиратися додому. Щоб ви за кермом не відволікалися на поїдання снеків чи батончиків, краще зробити це за своїм робочим столом. Звичайно, вприкуску із запашним чаєм чи кавою.
Якщо усі робочі справи перероблені, і плани складені на завтра, і списки важливих завдань – сплануйте в такому разі свій вечір. Складіть список продуктів, які потрібно придбати для вечері. Звичайно, це неробочі завдання, але хіба ви не заслужили право приділити час своїм особистим справам, якщо весь день наполегливо працювали?
Ось такими чудовими заняттями можна заповнити годину до кінця робочого дня. Обирайте будь-що з вищепереліченого, щоб не змарнувати цю годину і провести час із користю.
А ви знали, що адаптацію персоналу поділяють на первинну і вторинну? Якщо ні, в цій статті з’ясовуємо відмінності між ними. А також розказуємо найдієвіші поради, як швидко адаптуватися на новій роботі.
YouTube пропонує безліч можливостей для зростання і заробітку. Але тільки якщо знати, що робити. Нещодавно ми писали, як зацікавити дитину фрилансом, а сьогодні повідаємо корисні поради, як успішно запустити власний YouTube-канал в 2025 році.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.