Займаючись власним бізнесом, на певному етапі постають питання: розвивати особистий бренд чи ні? Вкладати свій час і зусилля в цю справу чи зосередитися на інших стратегічних аспектах бізнесу? Давайте з’ясуємо це. І поговоримо заодно про таку важливу річ, як залучення команди для досягнення кращих результатів.
Бізнес у соцмережах бурхливо розвивається. У 2025 році для приваблення клієнта недостатньо публікувати іноді дописи і чекати на миттєвий результат. Плануйте системну довгострокову роботу, не помилитесь.
Чому важливо будувати особистий бренд в наш час? Перерахуємо переваги:
Як бачимо, особистий бренд давно перетворився з модного тренду в стратегічний актив будь-якої людини, яка прагне будувати бізнес на персональній активності. Приємна новина полягає в тому, що особистий бренд давно перестав бути прерогативою медійних осіб і популярних блогерів. Тепер це може зробити кожен, хто планує заробляти, зокрема, на власній експертній думці, порадах і консультаціях. А не надто приємна новина ось яка: доведеться докласти зусиль, щоб ваше ім’я і експертна думка почали приносити дивіденди.
Питання, яке рано чи пізно завітає до кожного, хто планує розвивати особистий бренд. Чи варто залучати команду на старті вашого задуму? Давайте поміркуємо. На початку ще не так багато роботи, тому можна самостійно зайнятися продумуванням контенту, обов’язками smm-спеціаліста і тартеголога. Кількох годин на день буде достатньо, щоб розпочати. Приготуйтеся виділяти на роботу 2-3 години, а то й більше.
В цей час не зайве заглибитися в розуміння роботи соцмереж, розібратися, як працюють алгоритми просування різних платформ. Маєте натхнення і час для генерування ідей і контенту? Пробуйте, помиляйтесь і набирайтесь досвіду. На цьому етапі, поки не готові вкладати бюджет у команду, ви здобудете свій перший досвід.
Блог росте, обов’язків стає усе більше. Складання контент-плану, побудова стратегії просування бренду і жорсткі дедлайни забирають дедалі більше часу. Якщо намагатися встигнути всюди, можна легко вигоріти. Щоб уникнути такої долі, частину обов’язків доведеться делегувати іншим людям.
Є сенс формувати команду, якщо:
Розглянемо пул фахівців, залучення яких вимагатиме інвестицій, але дасть пришвидшений результат.
Діджитал-маркетолог. Зробить ваш бренд впізнаваним в інтернеті, використовуючи для просування різні цифрові канали. Доручіть цьому спеціалісту планування маркетингових стратегій, аналіз статистичних даних (перегляди, охоплення) і пошук рішень для просування сторінки. Детальніше про цю професію читайте тут.
SMM-менеджер. Теж працює над стратегією розвитку бренду, а ще приділяє час контенту і комплексному просуванню в соцмережах. Як і попередньому спеціалісту, знадобиться розуміння трендів, комунікабельність і поєднання креативності з технічними навичками.
Копірайтер чи ШІ-інструменти? Підписка на ChatGPT коштує не так уже й багато — $20, послуги ж професійного копірайтера обійдуться дорожче. Дехто радить заощадити на цьому і використовувати при написанні контенту виключно штучний інтелект. Але згенерований ним текст треба вичитувати і підправляти, щоб уникнути неточностей чи «галюцинацій» (вигаданих фактів). Навряд чи потрібно покладатися лише на ШІ-інструменти, щоб не зіпсувати репутацію особистого бренду.
Таргетолог. Налаштовує рекламу, щоб максимально охопити цільову аудиторію. Делегуйте створення рекламних кампаній спеціалісту, який відстежить їхню ефективність і за допомогою аналітики покращить результати.
PR-менеджер. Допомагає розміщувати ваші матеріали в ЗМІ, формує позитивний імідж особистого бренду. Важливий командний гравець, особливо коли йдеться про кризові комунікації, просування бренду і знання медіа.
Делегуйте обов’язки та не забувайте, що ваша залученість теж багато важить. Це спільний проєкт, хоч керуєте парадом ви, а не хтось інший. Перед тим, як підібрати собі людей у команду, дайте чесну відповідь на кілька питань:
Не забувайте, що три кити особистого бренду — це експертність, нетворкінг і просування. Якщо з першими двома пунктами ви можете впоратися самостійно, для просування в соцмережах власних сил виявиться недостатньо. Та й трясовина рутинних задач швидко понизить мотивацію і ентузіазм.
Пам’ятайте, побудова особистого бренду — копітка справа. І набагато важча, ніж видається на перший погляд. Доведеться проявити наполегливість, терпіння і націленість на результат. Але з хорошою командою результати не заставлять себе чекати. Це суттєвий крок до масштабування вашого бренду та імені на широку аудиторію. Використовуйте вдалі інфоприводи, щоб заявити про себе і бути повсякчас на слуху. І, звичайно, дбайте про хорошу репутацію, уникайте конфліктів у публічному просторі.
У цій статті поговоримо на таку важливу тему, як будувати команду мрії.
Дізнайтеся про бадді-систему докладніше разом із порталом працевлаштування Jobs.ua.
Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує зазирнути за ширму «творчого» письма ШІ і з’ясувати, чому справді талановитим письменникам і журналістам нема про що турбуватися.
Ці спеціальності вельми часто плутають. В цій статті розберемося, чим схожі ці професії, а в яких моментах вони суттєво відрізняються.