RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Методы управления персоналом
  5. Секрети успішного делегування

Секрети успішного делегування

4.09.2020 763Автор: Олександр Мавлідінов
Секрети успішного делегування

Секрети успішного делегування

4.09.2020     763Автор: 

«Якщо бажаєш зробити щось гарно – зроби сам», - відоме прислів’я, яке, насправді, стосується далеко не всіх сфер життя людини, й зокрема, життя професійного. У середовищі професіоналів, навпаки, впевнені, що справжній керівник саме той, хто вміє грамотно делегувати відповідальність та повноваження виконання роботи колегам та підлеглим.

Проте, делегувати – зовсім не означає «перекидання» відповідальності та частини справ на інші «плечі». Вміти «ділитися роботою» означає така її організація та розподіл між членами команди, яка призведе до максимально ефективного виконання завдання.

Навіть ті керівники, які з певних причин вважають, що не мають біля себе альтернативних робітників, що здатні впоратися з тим чи іншим завданням, потрапляють у ситуації, коли вони просто змушені делегувати частину завдань іншим.

В цьому полягає чималий ризик та складність вмілого делегування, бо про віддані на виконання іншим завдання, керівник не може просто забути, а має контролювати та нести повну відповідальність за дії тих, кому він це доручив. Не секрет, що це доволі складно, коли такий керівник має й сам певну частину роботи, яку має виконати.

Тож, вміння делегувати роботу означає, перш за все, ретельне та правильне планування загальної роботи команди, розуміння на ефективному використанні часу власних підлеглих, їх навичок, наявність довіри до команди.

Для того, щоб такий процес ставав ефективним рішенням та не призводив до зайвих проблем, керівнику потрібно розуміти загальні важливі правила щодо того, як виглядає делегування обов’язків, яке можна вважати правильним.

Лише те, що можеш сам

В сучасній армії існує правило, що заперечує командирам та сержантам наказувати рядовому робити вправи, які сам старший за званням не може продемонструвати. В цивільному житті, в його професійній сфері все так само. Доволі неправильно, коли керівник намагається скинути на підлеглихсаме ту частину вправ та завдань, які він вважає складними та такими, що не хоче виконувати. Люди все розуміють й така поведінка швидко відбере авторитет керівника. Тим гірше, якщо кмітливий підлеглий, який зміг впоратися із завданням, привселюдно запитає порад в такого горе-керівника, а після фіаско останнього, продемонструє справжній рівень знань. Нема нічого гіршого для кар’єри керуючого, аніж наявність некомпетентності його, як професіонала в очах підлеглих.

Міра у навантаженні

Навантажити підлеглих одразу всім, що ви мали делегувати, також, невірне рішення. Звичайно, попередити про загальний об’єм роботи підлеглих треба, але починати краще з простих завдань, поступово рухаючись до більш складних. Некоректним є й делегування термінових завдань, що виглядає, як скидання відповідальності за утримання термінів виконання на підлеглих. Інша справа, якщо керівник просить допомогти у виконанні завдання, яке отримав нещодавно як термінове, або не встиг виконати самостійно з поважних причин.

делегування роботи

Прозорість

Від того наскільки чітко та зрозуміло керівник ставить завдання, напряму залежить й те, наскільки швидко, ефективно та без помилок воно буде виконане. Максимально правильно організував таку роботу спочатку, керівник уникне необхідності переривати робітників задля уточнень щодо виконання роботи.

«Не аби кому»

Керівник має знати здібності власних підлеглих й делегувати завдання саме тим з них, хто дійсно може впоратися з необхідним. Також, важливо не навантажувати всіх поспіль робітників, а краще більш-менш регулярно, навантажувати такою роботою потенційних кандидатів на підвищення або на посаду помічника керівника. Це не лише стане гарною практикою для таких працівників, але й продемонструє певну довіру з боку керівництва, яка є гарним мотиватором у майбутньому.

Також, треба слідкувати, щоб людина, якій керівник доручає певну роботу не була навантажена чимось подібним від інших її колег. Це доволі негативно впливає й на результати роботи, й на моральний стан такого «цапа відбувало».

Довірили – чекайте

Неможна паралельно виконувати роботу, яку вже делегували підлеглому. Це не лише може обурити його недовірою з боку керівництва, але й негативно посприяє його мотивації й у подальшому, він буде знати, що можна «зробити вигляд» або виконати лише частину завдання, яке шеф все одно зробить самостійно.

Рівень контролю

Контроль потрібен, особливо у випадках, коли підлеглому делегують що небудь для виконання у перший раз. Але, контроль керівника не має бути надто прискіпливим та суворим. Це буде відволікати робітника від роботи та створювати атмосферу недовіри до його професійних здібностей.

Краще, ненав’язливо навчити працівника етапам виконання роботи, спочатку перевіряючи виконання кожного з них, щоб потім спокійно дочекатися завершення всього завдання цілком.

Для цього треба зазначити певний «дедлайн» виконання делегованого завдання та обговорити з працівником необхідні точки контролю в його етапах.

Засвоїв техніку успішного делегування, керівник матиме завжди високу результативність у роботі підлеглих та зможе вірно та ефективно об’єднати підлеглих у справжню команду.

Читайте также

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 Декабрь, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 Декабрь, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 Декабрь, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.

  • Покоління зумерів: розвінчуємо міфи про їхній підхід до роботи і життя 4 Декабрь, 2024

    Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.

  • Безперебійна робота під час блекаутів: як адаптуватися компаніям та працівникам28 Ноябрь, 2024

    Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.


↑ Наверх