Коли отримуєш свою першу роботу, багато речей бачиться дещо в рожевому світлі. Мріється, що старання будуть оцінені по достоїнству, а кар’єрні сходи в пришвидшеному темпі пролітатимуть під ногами. Чи буде так в дійсності?
Складно сказати, адже доведеться працювати із живими людьми, яким властивий егоїзм, заздрощі, вони банально втомлюються, тому на старання новачка дивитимуться зі скепсисом. І це в кращому випадку.
Пропонуємо до вашої уваги «синці» першої роботи, з якими можуть зіткнутися молоді люди, які вперше приходять працювати в колектив (і хоч зараз все більшої актуальності здобуває віддалена робота, все ж багато людей і надалі працюватимуть в колективі).
У вас багато планів на майбутнє, ви повні сил та енергії. Старші за вас колеги, навпаки, вже не з таким запалом беруться до роботи, бо й вік вже не той, а в когось з них діти, сімейні проблеми або кредит потрібно виплачувати, а тут ви зі своєю енергією та ентузіазмом.
Ваш список пріоритетів відрізняється від їхніх: наприклад, ви ділитеся своїми міркуваннями, як знання іноземних мов допоможе в кар’єрному просуванні, а колеги вважають себе надто старими для отримання нових знань.
Подібні речі будуть їх дратувати, і можуть навіть призвести до ворожого ставлення.
Ви із завзяттям допиваєте каву і доробляєте роботу так, як самі вирішили, а не як попросив ваш начальник. А ще перед цим ви доказували колегам, як начальник нічого не розуміє, і взагалі – він все робить не так.
Добре. Добре, що ви маєте свою думку і знаєте, по яку маршруту має рухатися компанія. І все ж: менше сперечайтесь. Вас запросто можуть попросити піти з роботи, бо незамінних людей, як відомо, немає. Тим паче, якщо ви молодий спеціаліст, який щойно завершив навчання.
Люди не люблять надмірну критику, особливо від молодих стажерів. Тому якщо сильно кортить щось сказати – наприклад, хочеться посварити начальника, є один дуже дієвий спосіб: заваріть собі чаю або кави. З’їжте яблуко, подумайте про щось прекрасне і приступайте до роботи.
Цей дієвий рецепт допоможе уникнути на своїй першій роботі багато неприємних моментів.
Ну а коли докажете свою крутизну, тоді можна більше висловлюватися. Але не забувати, звичайно, за ввічливість і почуття такту.
На своїй першій роботі ви багато чого навчитеся. Але це не означає, що всі кинуться навперебій допомагати вам. І вважайте, що вам дуже повезло, коли над душею стоятиме ментор і суворим голосом буде пояснювати робочі нюанси.
В іншому випадку – доведеться схоплювати все на льоту, багато вчитися в процесі роботи, і вчитися також після роботи, щоб не відставати від досвідченіших колег. Буває так, що вам будуть пояснювати, що так як ви робите – це погано, а як добре робити – не розкажуть.
Деякі начальники люблять користуватися цим брудним прийомчиком, намагаючись викликати почуття нездорової конкуренції. Вони ставитимуть у приклад досвідченіших колег і навіть змусять конкурувати з працівником, який звільнився ще до вас і про якого ви ні сном ні духом.
Найкраща порада? Перестати порівнювати себе з іншими. Ви – це ви, і теж маєте право на помилку. Поставте собі за принцип працювати якісно і бути відповідальним. Навіть якщо ваш начальник «забуде» це оцінити, ви виробите в собі хорошу звичку – працювати на результат, працювати на якість.
Не дивуйтеся, якщо серед ваших колег знайдуться такі, які почуті від вас рекомендації та поради щодо поліпшення роботи компанії видадуть за свої власні слова. Такі люди керуються принципом «на війні всі засоби годяться». Але не варто накручувати себе на негатив і виснажуватися емоційно від нечесних колег і їхніх вчинків; краще подумайте про те, що ви вмієте придумувати класні штуки, і це вміння від вас нікуди не дінеться. Радше навпаки: з часом і з досвідом розвинете його ще краще.
Хочете досягнути більшого на своїй першій роботі (та й не тільки на першій)? Проявляйте ініціативу, а на питання «ти точно впораєшся?» відповідайте впевненим так. Ні, ось так: ТАК, впораюсь!
Не бійтеся брати на себе відповідальність – вона не така вже й страшна, як можна подумати. Навіть якщо з першого разу не впораєтесь – нічого страшного, це не кінець світу. Негативний досвід теж потрібний, щоб загартувати характер і розвинути в собі стресостійкість. В нашому шаленому світі без цього корисного навика доведеться непросто.
Кинути звичку жалітися і плакатись на кожному кроці – це взагалі дуже корисна звичка по життю, а тим паче на вашій першій роботі. Якщо вважаєте, що начальник незаслужено образив, то найкраще, що ви можете зробити – це зробити незворушне обличчя кіногероя з бойовиків, а на розмови від колег в дусі «як погано з тобою обійшлися» відповідайте, що це просто робочі моменти, не більше того.
Це не тільки круто виглядає збоку; якщо взяти за звичку постійно нити всім навкруги, ніхто не сприйматиме вас всерйоз.
Прочитавши про всі ці неприємні речі, давайте поставимо собі питання – це добре чи погано, що в житті стаються такі ситуації? Можна подивитися на це питання як з одного боку, так і з іншого. І все ж, «синці» першої роботи можна вважати дуже корисним досвідом, який навчить краще розбиратися в людях, навчить що саме і перед ким можна чи не можна говорити.
Будьте мудрими і розважливими, і пам’ятайте – в незрозумілій ситуації краще промовчати, ніж говорити перше, що в голову прийде. Зрештою, це вміння корисне не лише в робочому колективі.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?
Дорогі партнери, колеги, друзі!
Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!
Шановні клієнти!
Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.