UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Все про роботу
  4. Життя в колективі
  5. «Синці» першої роботи – як уберегтися, що не слід робити

«Синці» першої роботи – як уберегтися, що не слід робити

14.07.2020 755
«Синці» першої роботи – як уберегтися, що не слід робити

«Синці» першої роботи – як уберегтися, що не слід робити

14.07.2020     755

Коли отримуєш свою першу роботу, багато речей бачиться дещо в рожевому світлі. Мріється, що старання будуть оцінені по достоїнству, а кар’єрні сходи в пришвидшеному темпі пролітатимуть під ногами. Чи буде так в дійсності?

Складно сказати, адже доведеться працювати із живими людьми, яким властивий егоїзм, заздрощі, вони банально втомлюються, тому на старання новачка дивитимуться зі скепсисом. І це в кращому випадку.

Пропонуємо до вашої уваги «синці» першої роботи, з якими можуть зіткнутися молоді люди, які вперше приходять працювати в колектив (і хоч зараз все більшої актуальності здобуває віддалена робота, все ж багато людей і надалі працюватимуть в колективі).

Дорослих колег дратуватимуть ваші амбіції та ентузіазм

У вас багато планів на майбутнє, ви повні сил та енергії. Старші за вас колеги, навпаки, вже не з таким запалом беруться до роботи, бо й вік вже не той, а в когось з них діти, сімейні проблеми або кредит потрібно виплачувати, а тут ви зі своєю енергією та ентузіазмом.

Ваш список пріоритетів відрізняється від їхніх: наприклад, ви ділитеся своїми міркуваннями, як знання іноземних мов допоможе в кар’єрному просуванні, а колеги вважають себе надто старими для отримання нових знань.

Подібні речі будуть їх дратувати, і можуть навіть призвести до ворожого ставлення.

Менше сперечайтесь, як би не хотілося зворотного

Ви із завзяттям допиваєте каву і доробляєте роботу так, як самі вирішили, а не як попросив ваш начальник. А ще перед цим ви доказували колегам, як начальник нічого не розуміє, і взагалі – він все робить не так.

Добре. Добре, що ви маєте свою думку і знаєте, по яку маршруту має рухатися компанія. І все ж: менше сперечайтесь. Вас запросто можуть попросити піти з роботи, бо незамінних людей, як відомо, немає. Тим паче, якщо ви молодий спеціаліст, який щойно завершив навчання.

Люди не люблять надмірну критику, особливо від молодих стажерів. Тому якщо сильно кортить щось сказати – наприклад, хочеться посварити начальника, є один дуже дієвий спосіб: заваріть собі чаю або кави. З’їжте яблуко, подумайте про щось прекрасне і приступайте до роботи.

Цей дієвий рецепт допоможе уникнути на своїй першій роботі багато неприємних моментів.

Ну а коли докажете свою крутизну, тоді можна більше висловлюватися. Але не забувати, звичайно, за ввічливість і почуття такту.

Вас, можливо, не будуть навчати

На своїй першій роботі ви багато чого навчитеся. Але це не означає, що всі кинуться навперебій допомагати вам. І вважайте, що вам дуже повезло, коли над душею стоятиме ментор і суворим голосом буде пояснювати робочі нюанси.

Колега навчає стажера


В іншому випадку – доведеться схоплювати все на льоту, багато вчитися в процесі роботи, і вчитися також після роботи, щоб не відставати від досвідченіших колег. Буває так, що вам будуть пояснювати, що так як ви робите – це погано, а як добре робити – не розкажуть.

Ставитимуть в приклад інших співробітників

Деякі начальники люблять користуватися цим брудним прийомчиком, намагаючись викликати почуття нездорової конкуренції. Вони ставитимуть у приклад досвідченіших колег і навіть змусять конкурувати з працівником, який звільнився ще до вас і про якого ви ні сном ні духом.

Найкраща порада? Перестати порівнювати себе з іншими. Ви – це ви, і теж маєте право на помилку. Поставте собі за принцип працювати якісно і бути відповідальним. Навіть якщо ваш начальник «забуде» це оцінити, ви виробите в собі хорошу звичку – працювати на результат, працювати на якість.

Крадіжка ідей

Не дивуйтеся, якщо серед ваших колег знайдуться такі, які почуті від вас рекомендації та поради щодо поліпшення роботи компанії видадуть за свої власні слова. Такі люди керуються принципом «на війні всі засоби годяться». Але не варто накручувати себе на негатив і виснажуватися емоційно від нечесних колег і їхніх вчинків; краще подумайте про те, що ви вмієте придумувати класні штуки, і це вміння від вас нікуди не дінеться. Радше навпаки: з часом і з досвідом розвинете його ще краще.

Брати відповідальність і просити більшого

Хочете досягнути більшого на своїй першій роботі (та й не тільки на першій)? Проявляйте ініціативу, а на питання «ти точно впораєшся?» відповідайте впевненим так. Ні, ось так: ТАК, впораюсь!

Не бійтеся брати на себе відповідальність – вона не така вже й страшна, як можна подумати. Навіть якщо з першого разу не впораєтесь – нічого страшного, це не кінець світу. Негативний досвід теж потрібний, щоб загартувати характер і розвинути в собі стресостійкість. В нашому шаленому світі без цього корисного навика доведеться непросто.

Не жалійтесь і не плачтесь

Кинути звичку жалітися і плакатись на кожному кроці – це взагалі дуже корисна звичка по життю, а тим паче на вашій першій роботі. Якщо вважаєте, що начальник незаслужено образив, то найкраще, що ви можете зробити – це зробити незворушне обличчя кіногероя з бойовиків, а на розмови від колег в дусі «як погано з тобою обійшлися» відповідайте, що це просто робочі моменти, не більше того.

Це не тільки круто виглядає збоку; якщо взяти за звичку постійно нити всім навкруги, ніхто не сприйматиме вас всерйоз.

Прочитавши про всі ці неприємні речі, давайте поставимо собі питання – це добре чи погано, що в житті стаються такі ситуації? Можна подивитися на це питання як з одного боку, так і з іншого. І все ж, «синці» першої роботи можна вважати дуже корисним досвідом, який навчить краще розбиратися в людях, навчить що саме і перед ким можна чи не можна говорити.

Будьте мудрими і розважливими, і пам’ятайте – в незрозумілій ситуації краще промовчати, ніж говорити перше, що в голову прийде. Зрештою, це вміння корисне не лише в робочому колективі.

Читайте також

  • Як стати дата-аналітиком і чим він займається22 грудень, 2023

    Пропонуємо вам познайомитися з перспективною сучасною професією, яка допомагає компаніям приймати рішення на основі даних, а не інтуїтивно.

  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua22 грудень, 2023

    Jobs.ua хоче привітати вас з наступаючим Новим 2024 роком і порадувати новорічними святковими знижками!

  • Як спорт сприяє кар'єрі21 грудень, 2023

    Спостереження доводять, що спортивні люди витривалі та цілеспрямовані, саме тому вони віддадуть перевагу при прийомі на роботу співробітникам, які мають в інтересах спорт. А психологи стверджують, що заняття спортом не лише сприяють фізичному здоров’ю, а й поліпшенню душевного та психологічного стану. Пропонуємо і вам ознайомитись із цими очевидними фактами в цій статті на Jobs.ua і віддати перевагу фізичним вправам.

  • Як правильно написати лист-пояснення19 грудень, 2023

    Скласти лист-пояснення про власну відсутність на робочому місці чи порушення певних робочих режимів не так уже і складно. Обов’язково скористайтесь зазначеними в цій статті порадами.


↑ Вгору