В наш час потрібно вміти швидко підлаштовуватися під нові умови. Адже ті часи давно минули, коли зміни відбувалися досить повільно, і кілька поколінь заставали ті ж самі технології (кінні екіпажі, мануфактурне виробництво і т.д.). А зараз – технології змінюються швидше, ніж змінюється одне покоління. Ще зовсім недавно ми користувалися дисковими телефонами, потім від чорно-білих мобілок ми якось так доволі непомітно спрогресували до кольорових мобілок, а потім, практично одразу за ними – смартфони. Ви зауважили, як швидко це відбулося? Якийсь десяток років, плюс-мінус. А діти теперішні – це покоління зумерів, тобто покоління нової цифрової епохи.
І з цим, хоч-не-хоч, потрібно рахуватися. Тому давайте разом з Jobs.ua пройдемося по найважливіших моментах, як розвивати у дітей стратегічне і креативне мислення.
Нехай ця фраза не звучить для вас зловісно. Навпроти – це дуже гарне формулювання, адже в сучасному світі потрібно змалку привчати дітей і до бізнес-мислення, і до креативності, і до гнучкості мислення. Щоб вони вміли самостійно знаходити та аналізувати інформацію, і, що важливо, застосовувати її на практиці.
До речі, діти частенько настільки креативними бувають, ви зауважили це? Вони в деяких ситуаціях можуть видати настільки швидку і несподівану відповідь, що це ошелешує багатьох дорослих. Але це не ошелешує тих дорослих, які чудово знають – у дітей в голові не вибудувані ще всі ці стереотипні шаблони мислення і поведінки, які притаманні дорослим. Тому діти не задумуються про те, що якусь справу неможливо зробити. Вони навіть не знають такого слова – неможливо. Вони просто беруть і видають неочікуваний результат, бо не знають, що це неможливо. Як і джміль, який літає, напевно, тільки тому, що не знає, що за законами фізики він навіть не мав би піднятися в повітря. Але він про це просто не знає. Тому й літає собі без проблем.
Тому навчайте дітей з дитинства, зокрема, вмінню рахувати гроші і правильно їх витрачати. А щоб діти могли правильно витратити гроші, вони повинні розуміти, на що їх варто витрачати, а на що – ні. Діти повинні навчитися – з вашою допомогою і всіляким сприянням! – повинні навчитися бачити проблему і вміти знайти можливі варіанти її вирішення. І, що важливо, обрати з цих варіантів найоптимальніший. А це вже потрібно вміти і плануванням займатися, і стратегічно мислити.
Що означає – стратегічно мислити, якщо по-простому? Це означає вміти максимально ефективно використовувати ті ресурси, які у вас є. А для цього потрібно вміти думати і аналізувати. А цей навик, між іншим, вкрай затребуваний в бізнесі. Всі великі бізнесмени вміли і вміють стратегічно мислити: Джобс, Маск, Безос, та інші. Інакше вони б не заробили свої фантастичні статки.
Напевно, ми б навіть повірити не могли, якби дізналися, як вирішували ці мільярдери якісь складні моменти в своїй щоденній роботі. Вони вміють знаходити прості та елегантні рішення там, де інші просто тупцялися б на місці, не наважуючись вийти зі своїх закостенілих шаблонів поведінки. А в таких ситуаціях потрібно вміти відкидати вбік звичні шаблони мислення, і тоді легко придумується щось своє. Щось нове і креативне. Оце і є – легкі та елегантні рішення.
Цієї легкості у прийнятті рішень – потрібно навчати з дитинства. Щоб діти звикали до вміння самостійно вирішувати такі питання. І тоді ви зробите добре і їм, і собі. А діти, як вже зазначалося на початку статті, мимоволі підкидатимуть і вам цікаві неординарні ідеї. Просто треба вміти слухати дітей, а не відмахуватись від них, ніби це якісь чужі діти завітали до вашого помешкання, а не свої власні. Хіба не так? Якщо вміти слухати дітей, вони чимало цікавого розкажуть нам, дорослим.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».