Співбесіда чи інтерв’ю - серйозний етап підбору спеціаліста в компанію. До нього HR готується досить ретельно: відбирає відповідних вакансії претендентів, вивчає їх професійний досвід, готує сценарій ділової зустрічі. Загалом інтерв’ю проводиться у вільній формі та тільки менеджер з персоналу формує його сценарій. Дуже часто HR-ри запозичують важливі елементи та методи проведення співбесіди з досвіду колег інших країн. Саме про світові методики проведення співбесід сьогодні й піде розмова.
Існує декілька ефективних світових методик проведення співбесіди, які були визнані багатьма менеджерами з персоналу як робочі.
Британський метод співбесіди формується на основі особистої бесіди з кандидатом на відкриту вакансію кадрової комісії. Інтерв’ювери цікавляться біографією; місцем, де було отримано освіту, традиціями сім’ї та зацікавленостями кандидата. В центрі методу покладається соціальний аспект спеціаліста.
Німецький метод більш практичний. Перед тим, як здобувач відвідає співбесіду, він заздалегідь готує всі необхідні документи, які підтверджують його професійний досвід. Сюди відносяться портфоліо, рекомендаційні листи, характеристики та інші документи від минулих роботодавців, керівників. Саме ці документи є запорукою професійної компетентності пошуковця.
Американський метод співбесіди націлений на перевірку інтелектуальних, творчих, психологічних здібностей здобувача. Майже завжди роботодавці пропонують здобувачам проходження певних комп’ютерних тестувань, а також спостерігають за кандидатами в неформальній обстановці. Для цього спеціаліста можуть запрошувати на нестандартну ділову зустріч: ланч, презентацію тощо.
Китайський метод співбесід полягає на попередніх письмових еказменах з давніми традиціями. Здобувачам можуть запропонувати написати ряд коротких творів, які допоможуть розкрити знання здобувача з класики, історії, грамотності написання. І по результатах такого екзамену спеціаліста запрошують на співбесіду.
Зараз дуже рідко зустрінеш застосування однієї з цих методик в чистому вигляді. Частіше їх змішують для того, щоб отримати більш цілісну картину та оцінку спеціалісту. А які методики зі зазначених сподобались вам?
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.