Співбесіда чи інтерв’ю - серйозний етап підбору спеціаліста в компанію. До нього HR готується досить ретельно: відбирає відповідних вакансії претендентів, вивчає їх професійний досвід, готує сценарій ділової зустрічі. Загалом інтерв’ю проводиться у вільній формі та тільки менеджер з персоналу формує його сценарій. Дуже часто HR-ри запозичують важливі елементи та методи проведення співбесіди з досвіду колег інших країн. Саме про світові методики проведення співбесід сьогодні й піде розмова.
Існує декілька ефективних світових методик проведення співбесіди, які були визнані багатьма менеджерами з персоналу як робочі.
Британський метод співбесіди формується на основі особистої бесіди з кандидатом на відкриту вакансію кадрової комісії. Інтерв’ювери цікавляться біографією; місцем, де було отримано освіту, традиціями сім’ї та зацікавленостями кандидата. В центрі методу покладається соціальний аспект спеціаліста.
Німецький метод більш практичний. Перед тим, як здобувач відвідає співбесіду, він заздалегідь готує всі необхідні документи, які підтверджують його професійний досвід. Сюди відносяться портфоліо, рекомендаційні листи, характеристики та інші документи від минулих роботодавців, керівників. Саме ці документи є запорукою професійної компетентності пошуковця.
Американський метод співбесіди націлений на перевірку інтелектуальних, творчих, психологічних здібностей здобувача. Майже завжди роботодавці пропонують здобувачам проходження певних комп’ютерних тестувань, а також спостерігають за кандидатами в неформальній обстановці. Для цього спеціаліста можуть запрошувати на нестандартну ділову зустріч: ланч, презентацію тощо.
Китайський метод співбесід полягає на попередніх письмових еказменах з давніми традиціями. Здобувачам можуть запропонувати написати ряд коротких творів, які допоможуть розкрити знання здобувача з класики, історії, грамотності написання. І по результатах такого екзамену спеціаліста запрошують на співбесіду.
Зараз дуже рідко зустрінеш застосування однієї з цих методик в чистому вигляді. Частіше їх змішують для того, щоб отримати більш цілісну картину та оцінку спеціалісту. А які методики зі зазначених сподобались вам?
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?