Одним з важливих обов’язків керівника є уміння звільняти співробітників. Рани чи пізно з цим завданням стикаються абсолютно всі роботодавці. Молодим недосвідченим роботодавцям дуже важко і складно зробити це вперше чи вдруге. Чим далі, тим все точніше приходиться розуміння того, що це обов’язковий навик, без якого просто неможливо обійтися. Саме тому заданням для кожного роботодавця є навчитися цьому умінню як можна скоріше. Jobs.ua пропонує для вас декілька рекомендацій щодо того, як навчитися робити це.
Причини з яких співробітник може бути звільнений багато. Це може бути чергове покарання за чергову помилку в роботі, порушення морально-етичних норм на робочому місці, співробітник втратив мотивацію та почав вигоряти професійно, небажання розвиватися та кар’єрно рости.
Перш ніж остаточно оголосити рішення роботодавця про звільнення, необхідно декілька раз попередити співробітника про помилку і дати можливість спеціалісту реабілітуватися. Це буде правильним чесним кроком на зустріч спеціалісту, можливо навіть запропонувати допомогу більш кваліфікованих спеціалістів.
Якщо все ж таки іншого виходу немає ніж звільнення, то треба спершу поспілкуватися з психологом чи HR-менеджером, які можуть оцінити його психологічний стан, чи готовий він прийняти таке рішення роботодавця. Особливо складно звільнити спеціаліста, який досить довго працює в компанії.
Якщо спеціаліст як людина непогана і в неї є великий потенціал, то ви можете запропонувати їй звільнення за власним бажанням. Це допоможе їй швидко знайти роботу, яку вона сама забажає.
Щоб повідомити спеціалісту новину про його звільнення краще за все зробити це тет-а-тет із працівником. Така розмова вимагає від обох сторін відвертого діалогу, де кожен має право задати особисті питання, які його хвилюють. Роботодавець обов’язково обґрунтувати та пояснити своє рішення щодо звільнення і надати максимальну підтримку працівникові. Він також повинен повідомити йому коли він буде розрахований, чи потрібному йому відпрацьовувати якийсь період і скільки, а також інші особисті корпоративні питання.
І ще одна порада, намагайтесь не доручати таку справу як звільнення своїм підлеглим, або надавати такі повноваження начальникам відділів чи іншим керівникам.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.
В наш час недостатньо просто йти в ногу з часом. Потрібні інновації, щоб досягати успіху в бізнесі чи кар’єрі. А щоб створювати інновації, потрібні люди з інноваційним мисленням. Простіше кажучи, лідери. Розбираємося, як «прокачати» силу людських зв’язків у 2025 році, бо це справжній каталізатор майбутніх здобутків.
Опанування технік саморегуляції, пошук власних ресурсів для відновлення енергії стають справжнім викликом сьогодення. Розвиток таких навичок є критично важливим скілом для підтримки ментального здоров’я. Ми підібрали для вас дієві поради, як підтримати працівників під час кризи.
Робота HR-спеціаліста містить чимало викликів. Трапляється так, що кандидат технічно підкований на всі сто, але із soft skills спостерігаються проблеми. Що треба знати досвідченому HR-фахівцю, щоб коректно відмовити кандидату?
Кандидати не люблять виконувати тестові завдання, факт. Цьому є цілком логічне пояснення: банально витрачений час. Якщо не візьмуть на роботу, цей час буде змарновано. Тож давайте розберемося, тестові завдання це все-таки перевірка здібностей чи безкоштовна праця на недобросовісного роботодавця?