Кожен працівник повинен у житті здобути три речі – хорошу роботу, перспективну кар’єру і чудового керівника. Адже давайте не будемо забувати, що навіть великий розмір зарплати і цікава робота не приноситимуть жодної радості, якщо працівнику трапився поганий керівник. Як можна адекватно працювати з неадекватною людиною? Це питання з розряду «Як накачати кубики пресу за 2 тижні» або «Як пройти курси програмування за 1 місяць». Відповідь до всіх цих питань однакова: «Ніяк».
Зрозуміло, що зараз такий час, що за роботу намагається триматися кожен, адже великим вибором роботи не порозкошуєш. Але в будь-якому випадку кожній людині не завадить знати, які навички повинен мати хороший керівник.
Отже, ми виділили для вас найважливіші ознаки начальника мрії. Ви готові перевірити своїх «босів»?
Справжні керівники – це справжні лідери. Це ті люди, які вміють надихати інших і «заряджати» на позитив, а заодно – на досягнення. Погані керівники, натомість, намагаються з-під палки мотивувати працівників. Звичайно, негативна мотивація теж працює, але хто від того щасливий? Хіба що начальник-садист, якому подобається морально і психологічно принижувати людей, які нижчі за нього рангом.
Хороші керівники так не роблять. Не будемо забувати, що коли команда працює не лише заради матеріальної винагороди, а й заради високої спільної мети, це зовсім інший рівень. І в центрі такої згуртованої команди буде перебувати її лідер, її натхненник. Тобто хороший керівник.
От скажіть, навіщо хорошому керівнику стежити за кожним кроком своїх підлеглих? Якщо він добре знає своїх людей, якщо він знає, що сказати і як вчинити, не ображаючи їх при цьому – його підлеглі працюватимуть і без нагайки. Працюватимуть без постійного нагадування, що і коли потрібно зробити.
Звичайно, якщо такий керівник бачить, що підлеглий рухається не в тому напрямку, він обов’язково скерує на правильну дорогу. Але зробить це ввічливо і тактовно, на позитиві – а не розбризкуючи слиною на весь кабінет і зриваючи собі голос.
А також його початок і кінець, бо все, зрештою, впирається в керівника. Давайте поміркуємо – якщо працівник хоче внести якісь зміни в проєкт, йому б краще звернутися до керівника за порадою, чи не так? А це легко зробити тільки тоді, коли працівники відчувають, що їхній керівник з ними заодно. Що він не вивищується над ними і не намагається у різний спосіб довести свою «вищість».
Тим паче, якщо керівник далекий від свого колективу, він не знає по-справжньому ввірений йому колектив. І що б там не казав такий керівник – по-справжньому знає своїх людей той, хто може спокійно присісти пообідати з ними за один стіл, і знатиме при цьому, що від нього не тримають в стороні жодних секретів. Бо довіряють. Бо знають, що «не підставить».
Мудрі керівники розуміють, що варто вкладати в людей. Що вдячний спеціаліст значно більше принесе користі своїй компанії, бо знає і розуміє, що про нього турбуються. Що він – не пусте місце, яке завтра замінять на таке ж «пусте місце». Погодьтеся, кожен з нас хоче працювати з таким начальником, який прислухатиметься до нашої думки.
А кожен хороший начальник поважатиме своїх працівників і прислухатиметься до них. Бо знає – щасливі люди працюють набагато ефективніше.
Це одна з найважливіших рис кожного хорошого керівника – гнучкість мислення і блискавична адаптація до нових реалій. Поки поганий керівник буде «виносити» мозок тим, що в його «врємєна» робили ось так і ось так, прогресивний керівник швидко прикине, що й до чого, і дасть добро на впровадження якихось інновацій (як приклад). То з ким краще працювати – з людиною, яка витріпає всі нерви і всі навколо знатимуть, що вона неправа, чи з настільки чудовим керівником, який по ситуації одразу перелаштує виробничі процеси, якщо цього вимагатиме ситуація?
Якщо говорити про покарання, хороші керівники вчинять справедливо. Так, попри всю свою лояльність до колективу, хороші керівники не забувають також і про те, що в складній ситуації доведеться вчинити жорстко, але справедливо. Так, хороший керівник не впадатиме в крайнощі, але й не дозволить нехтувати собою, своїми рішеннями. Весь секрет в тому, щоб зберігати певний баланс, і якщо ваш керівник дійсно профі, йому це вдаватиметься без особливих зусиль. Дивіться і вчіться, як той казав.
Які ще риси хороших керівників можна виокремити? Вони:
А ви які навички хорошого керівника додали б до цього списку?
Зберігати гостроту розуму впродовж життя конче необхідно, хоч і нелегко, якщо людина не розвивається і не тренує свій мозок. То як її тренувати, цю ліниву конячку під назвою Розум?
Портал з працевлаштування Jobs.ua підготував для вас добірку курйозних випадків зі світу великого бізнесу, коли отримати великі статки можуть цілком випадкові люди.
Останні десятиліття чимало українців шукали кращого життя в Європі, щоб конвертувати свої знання і навички у високу зарплату. Проте в самій Європі з кваліфікованою робочою силою не все так безхмарно. З’ясовуємо разом із Jobs.ua, в чому полягає суть проблеми і як європейці намагаються цьому запобігти.
Чимало людей бояться іти в ІТ, бо вважають, що для опанування професії розробника потрібно знати ледь не вищу математику. Це хибна думка, та сьогодні поговоримо не про це, а про затребувані й добре оплачувані професії в 2025 році. А кодити якщо й доведеться, то на вельми базовому рівні.
Саморозвиток відкриває людині нові грані її особистості. Цей процес може відбуватися впродовж усього життя, якщо людина до цього прагне. А як саморозвиток впливає на досягнення професійних цілей?