Кожен працівник повинен у житті здобути три речі – хорошу роботу, перспективну кар’єру і чудового керівника. Адже давайте не будемо забувати, що навіть великий розмір зарплати і цікава робота не приноситимуть жодної радості, якщо працівнику трапився поганий керівник. Як можна адекватно працювати з неадекватною людиною? Це питання з розряду «Як накачати кубики пресу за 2 тижні» або «Як пройти курси програмування за 1 місяць». Відповідь до всіх цих питань однакова: «Ніяк».
Зрозуміло, що зараз такий час, що за роботу намагається триматися кожен, адже великим вибором роботи не порозкошуєш. Але в будь-якому випадку кожній людині не завадить знати, які навички повинен мати хороший керівник.
Отже, ми виділили для вас найважливіші ознаки начальника мрії. Ви готові перевірити своїх «босів»?
Справжні керівники – це справжні лідери. Це ті люди, які вміють надихати інших і «заряджати» на позитив, а заодно – на досягнення. Погані керівники, натомість, намагаються з-під палки мотивувати працівників. Звичайно, негативна мотивація теж працює, але хто від того щасливий? Хіба що начальник-садист, якому подобається морально і психологічно принижувати людей, які нижчі за нього рангом.
Хороші керівники так не роблять. Не будемо забувати, що коли команда працює не лише заради матеріальної винагороди, а й заради високої спільної мети, це зовсім інший рівень. І в центрі такої згуртованої команди буде перебувати її лідер, її натхненник. Тобто хороший керівник.
От скажіть, навіщо хорошому керівнику стежити за кожним кроком своїх підлеглих? Якщо він добре знає своїх людей, якщо він знає, що сказати і як вчинити, не ображаючи їх при цьому – його підлеглі працюватимуть і без нагайки. Працюватимуть без постійного нагадування, що і коли потрібно зробити.
Звичайно, якщо такий керівник бачить, що підлеглий рухається не в тому напрямку, він обов’язково скерує на правильну дорогу. Але зробить це ввічливо і тактовно, на позитиві – а не розбризкуючи слиною на весь кабінет і зриваючи собі голос.
А також його початок і кінець, бо все, зрештою, впирається в керівника. Давайте поміркуємо – якщо працівник хоче внести якісь зміни в проєкт, йому б краще звернутися до керівника за порадою, чи не так? А це легко зробити тільки тоді, коли працівники відчувають, що їхній керівник з ними заодно. Що він не вивищується над ними і не намагається у різний спосіб довести свою «вищість».
Тим паче, якщо керівник далекий від свого колективу, він не знає по-справжньому ввірений йому колектив. І що б там не казав такий керівник – по-справжньому знає своїх людей той, хто може спокійно присісти пообідати з ними за один стіл, і знатиме при цьому, що від нього не тримають в стороні жодних секретів. Бо довіряють. Бо знають, що «не підставить».
Мудрі керівники розуміють, що варто вкладати в людей. Що вдячний спеціаліст значно більше принесе користі своїй компанії, бо знає і розуміє, що про нього турбуються. Що він – не пусте місце, яке завтра замінять на таке ж «пусте місце». Погодьтеся, кожен з нас хоче працювати з таким начальником, який прислухатиметься до нашої думки.
А кожен хороший начальник поважатиме своїх працівників і прислухатиметься до них. Бо знає – щасливі люди працюють набагато ефективніше.
Це одна з найважливіших рис кожного хорошого керівника – гнучкість мислення і блискавична адаптація до нових реалій. Поки поганий керівник буде «виносити» мозок тим, що в його «врємєна» робили ось так і ось так, прогресивний керівник швидко прикине, що й до чого, і дасть добро на впровадження якихось інновацій (як приклад). То з ким краще працювати – з людиною, яка витріпає всі нерви і всі навколо знатимуть, що вона неправа, чи з настільки чудовим керівником, який по ситуації одразу перелаштує виробничі процеси, якщо цього вимагатиме ситуація?
Якщо говорити про покарання, хороші керівники вчинять справедливо. Так, попри всю свою лояльність до колективу, хороші керівники не забувають також і про те, що в складній ситуації доведеться вчинити жорстко, але справедливо. Так, хороший керівник не впадатиме в крайнощі, але й не дозволить нехтувати собою, своїми рішеннями. Весь секрет в тому, щоб зберігати певний баланс, і якщо ваш керівник дійсно профі, йому це вдаватиметься без особливих зусиль. Дивіться і вчіться, як той казав.
Які ще риси хороших керівників можна виокремити? Вони:
А ви які навички хорошого керівника додали б до цього списку?
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?