Після тривалої перерви в кар’єрі не кожен співробітник може відразу повернутися до повноцінної роботи. Обставини, які призвели до перерви в кар’єрному розвитку, теж різняться між собою: це може бути декретна відпустка або спроби розібратися в собі і знайти своє місце в світі. Розглянемо, як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі, враховуючи різні життєві ситуації, які змусили його перервати професійну діяльність.
Таку ситуацію можна назвати досить делікатною. Чому делікатною? Тому що інші працівники компанії можуть не здогадуватися, що довелося пережити цій людині під час тривалого лікування і реабілітації. Тому в таких обставинах на перший план виходить етичний аспект ситуації, що склалася. Вкрай важливо, щоб такий співробітник після перерви в кар’єрі відчув розуміння з боку компанії: і йдеться саме про емпатію та співчуття, і аж ніяк не жалість, яка тільки блокуватиме впевненість в своїх силах. Особливо якщо хвороба спричинила часткову втрату здоров’я або оздоровчі процедури ще тривають. Окреслимо дії керівництва та колективу у такій ситуації:
Пам’ятайте, що не потрібно впадати в крайнощі. Ігнорувати проблему, як і надавати їй занадто великого значення – це тільки спровокує напругу і стрес. Від цього постраждає не лише новоприбулий працівник, а й мікроклімат усього колективу. Зрілість компанії, її керівника і колективу передбачає, що замовчувати важливе не потрібно, а про складні моменти можна поговорити чесно і відкрито.
Якщо співробітник не може впоратися зі своїми безпосередніми робочими обов’язками, його звільняють – це зрозуміло. Але ж бувають інші ситуації: вимушене скорочення штату через проблеми компанії, які безпосередньо самого працівника не стосуються; або ж звільнення за власним бажанням, коли працівник чудово виконував свою роботу, але з відомих тільки йому причин забажав звільнитися.
Щоб знати, як діяти в тих чи інших обставинах, зважайте на причину звільнення:
Після народження дитини і догляду за немовлям жінкам буває складно повернутися до роботи (і чоловікам теж – не будемо забувати, що таку роль на себе все частіше примірюють і чоловіки). Чому непросто? Бо догляд за немовлям – це саме по собі непросте завдання. Нічні недосипання, постійна перевтома та інші фактори впливають не тільки на зниження працездатності, а й можуть блокувати рух до нових цілей в житті. Якщо говоримо про жінок, згадаємо також за післяродову депресію, яка здатна внести свої корективи у життєвий ритм.
А кількарічна відсутність в професійній сфері позначається на залученості в робочі процеси. За два-три роки багато чого може змінитися, тому немає нічого дивного в тому, що навіть у тих людей, які намагалися не відставати від останніх тенденцій своєї професії, виникає своєрідний «вакуум», бо стежити за новинками і трендами – це одне, а брати безпосередню участь, «варитися в цьому» – зовсім інше.
На тлі усього сказаного може розвинутися невпевненість і сумніви щодо повернення на звичне робоче місце. Але така ситуація може стати справжнім тестом для керівництва компанії і усього колективу, і не тільки на лояльне ставлення, а й на можливість швидко повернути в робоче русло декретного працівника.
Які кроки варто здійснити компанії в такій ситуації?
Як ще можна підтримати співробітника після перерви в кар’єрі? Поцікавтеся, чи не потрібен наставник в найближчі кілька тижнів, який допомагатиме і підказуватиме, якщо виникне така необхідність. Такий крок свідчитиме про те, що керівництво компанії з усією відповідальністю підходить до питання адаптації працівників після перерви в професійній діяльності. І людині буде приємно, що її не лишають напризволяще, а, навпаки, забезпечують всілякою підтримкою.
Ідеально, якщо ваш колишній співробітник з великою любов’ю ставиться до саморозвитку і любить читати книги. Порекомендуйте йому актуальну літературу, порадьте навчальні курси, які дадуть змогу швидко заповнити прогалини в знаннях, якщо бачите, що в цьому є потреба. Можливо, в компанії проводяться курси з підвищення кваліфікації – такому співробітнику вони аж ніяк не завадять. Словом, дійте по ситуації, але й надміру навантажувати працівника, який повернувся до роботи після перерви в кар’єрі, теж не потрібно. Бо людина може просто вигоріти, так і не поринувши з головою в професійну діяльність.
В офіційній обстановці, та ще в перший робочий день, встановити дружній контакт з новими членами колективу не завжди вдасться. Мова саме про нових працівників, які раніше в цій компанії не працювали. Адже за кілька років, поки працівник з тієї чи іншої причини мав перерву в кар’єрі, в компанію прийшли працювати нові люди. Тому запропонуйте зустріч у більш неформальній обстановці, щоб співробітники могли почуватися вільніше. І без досліджень авторитетних інституцій зрозуміло, що зустріч в неформальній обстановці сприятиме зміцненню дружніх зв’язків у колективі.
Ось такі поради, як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі. Пам’ятайте, що подібна ситуація – це завжди тест компанії на певний рівень зрілості. І якщо колектив компанії виявляє свою доброзичливість і згуртованість, це означає, що працівник не прогадав, повернувшись на попереднє місце роботи.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».