UARU
Ваш акаунт не активовано. Перевірте пошту. 
  1. Робота в Україні
  2. Публікації про роботу
  3. Роботодавцю
  4. Мотивація співробітників
  5. Як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі

Як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі

29.12.2021 697
Як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі

Як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі

29.12.2021     697

Після тривалої перерви в кар’єрі не кожен співробітник може відразу повернутися до повноцінної роботи. Обставини, які призвели до перерви в кар’єрному розвитку, теж різняться між собою: це може бути декретна відпустка або спроби розібратися в собі і знайти своє місце в світі. Розглянемо, як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі, враховуючи різні життєві ситуації, які змусили його перервати професійну діяльність.

Повернення після тривалого лікування

Таку ситуацію можна назвати досить делікатною. Чому делікатною? Тому що інші працівники компанії можуть не здогадуватися, що довелося пережити цій людині під час тривалого лікування і реабілітації. Тому в таких обставинах на перший план виходить етичний аспект ситуації, що склалася. Вкрай важливо, щоб такий співробітник після перерви в кар’єрі відчув розуміння з боку компанії: і йдеться саме про емпатію та співчуття, і аж ніяк не жалість, яка тільки блокуватиме впевненість в своїх силах. Особливо якщо хвороба спричинила часткову втрату здоров’я або оздоровчі процедури ще тривають. Окреслимо дії керівництва та колективу у такій ситуації:

  • Запевніть співробітника у його цінності для компанії;
  • Зазначте про свої наміри надати всебічну підтримку, яка стосується швидкої і комфортної адаптації після перерви в кар’єрі;
  • Поцікавтеся у самого співробітника, яку професійну підтримку він потребує. В такій ситуації важливу роль зіграє чесний зворотний зв’язок. Уникайте висловлювання припущень або вивідування інформації завуальованими способами.

Пам’ятайте, що не потрібно впадати в крайнощі. Ігнорувати проблему, як і надавати їй занадто великого значення – це тільки спровокує напругу і стрес. Від цього постраждає не лише новоприбулий працівник, а й мікроклімат усього колективу. Зрілість компанії, її керівника і колективу передбачає, що замовчувати важливе не потрібно, а про складні моменти можна поговорити чесно і відкрито.

Повернення працівника після звільнення

Якщо співробітник не може впоратися зі своїми безпосередніми робочими обов’язками, його звільняють – це зрозуміло. Але ж бувають інші ситуації: вимушене скорочення штату через проблеми компанії, які безпосередньо самого працівника не стосуються; або ж звільнення за власним бажанням, коли працівник чудово виконував свою роботу, але з відомих тільки йому причин забажав звільнитися.

Щоб знати, як діяти в тих чи інших обставинах, зважайте на причину звільнення:

  1. В зв’язку із скрутним становищем компанії співробітник потрапив під скорочення, але через деякий час справи компанії пішли вгору. В такому разі повідомте працівнику об’єктивні причини цього рішення, щоб нівелювати прояви негативу з його боку. Зробіть акцент на тому, що розрив трудових відносин з ним став також стресом для самої компанії, а пропозиція повернутися на роботу є свідченням того, що його якості, професійні та особисті, «не впали в ціні»;
  2. Звільнення відбулося за власним бажанням працівника (особистісна криза, пошук кращого місця роботи тощо). В такій ситуації зробіть акцент на тому, що керівництво компанії цінує його рішення повернутися і залюбки приймає на роботу, віддаючи належне його професійним здібностям;
  3. Звільнення через несприятливу обстановку в колективі. Можливо, керівник відділу висував надто багато претензій, або токсичний колега створював чимало труднощів, але ці люди звільнилися або перейшли в інші структурні підрозділи, і любов до роботи переважила – працівник забажав повернутися. Що ж, і такі ситуації трапляються. Але зважайте на те, що просто повернути людину і не з’ясувати, вирішилася проблема чи ні – це недалекоглядне рішення, бо в майбутньому ситуація може повторитися. Якщо керівник чи рекрутер зауважили, що мікроклімат в колективі бажає кращого, з цим потрібно не затягувати, а розібратися одразу. Можливо, в такому разі варто звернутися до психолога, який проведе тематичні тренінги для усього колективу, чи підкаже якийсь інший вихід із ситуації.

Повернення після декретної відпустки

Після народження дитини і догляду за немовлям жінкам буває складно повернутися до роботи (і чоловікам теж – не будемо забувати, що таку роль на себе все частіше примірюють і чоловіки). Чому непросто? Бо догляд за немовлям – це саме по собі непросте завдання. Нічні недосипання, постійна перевтома та інші фактори впливають не тільки на зниження працездатності, а й можуть блокувати рух до нових цілей в житті. Якщо говоримо про жінок, згадаємо також за післяродову депресію, яка здатна внести свої корективи у життєвий ритм.

А кількарічна відсутність в професійній сфері позначається на залученості в робочі процеси. За два-три роки багато чого може змінитися, тому немає нічого дивного в тому, що навіть у тих людей, які намагалися не відставати від останніх тенденцій своєї професії, виникає своєрідний «вакуум», бо стежити за новинками і трендами – це одне, а брати безпосередню участь, «варитися в цьому» – зовсім інше.

П'ять рукостискань

На тлі усього сказаного може розвинутися невпевненість і сумніви щодо повернення на звичне робоче місце. Але така ситуація може стати справжнім тестом для керівництва компанії і усього колективу, і не тільки на лояльне ставлення, а й на можливість швидко повернути в робоче русло декретного працівника.

Які кроки варто здійснити компанії в такій ситуації?

  • Можна організувати невеличкий святковий прийом в перший день після повернення на роботу. Не потрібно влаштовувати пишних урочистостей – буде достатньо невеликого букета, тортика з чаєм і листівки з добрими побажаннями. Така дружня атмосфера, безумовно, полегшить адаптацію і сприятиме росту довіри та впевненості з боку «новачка».
  • Влаштуйте навчання за кошти компанії – приміром, одноденний тренінг з одночасним введенням у курс справ. Отримавши в перший день усі найважливіші відомості стосовно своїх обов’язків, працівник не лише пригадає важливі робочі моменти, а й відчує цілковиту причетність до професійного життя.

Менторство на перші кілька тижнів

Як ще можна підтримати співробітника після перерви в кар’єрі? Поцікавтеся, чи не потрібен наставник в найближчі кілька тижнів, який допомагатиме і підказуватиме, якщо виникне така необхідність. Такий крок свідчитиме про те, що керівництво компанії з усією відповідальністю підходить до питання адаптації працівників після перерви в професійній діяльності. І людині буде приємно, що її не лишають напризволяще, а, навпаки, забезпечують всілякою підтримкою.

Порекомендуйте освітні курси або актуальну літературу

Ідеально, якщо ваш колишній співробітник з великою любов’ю ставиться до саморозвитку і любить читати книги. Порекомендуйте йому актуальну літературу, порадьте навчальні курси, які дадуть змогу швидко заповнити прогалини в знаннях, якщо бачите, що в цьому є потреба. Можливо, в компанії проводяться курси з підвищення кваліфікації – такому співробітнику вони аж ніяк не завадять. Словом, дійте по ситуації, але й надміру навантажувати працівника, який повернувся до роботи після перерви в кар’єрі, теж не потрібно. Бо людина може просто вигоріти, так і не поринувши з головою в професійну діяльність.

Знайомство з новими членами колективу в неформальній обстановці

В офіційній обстановці, та ще в перший робочий день, встановити дружній контакт з новими членами колективу не завжди вдасться. Мова саме про нових працівників, які раніше в цій компанії не працювали. Адже за кілька років, поки працівник з тієї чи іншої причини мав перерву в кар’єрі, в компанію прийшли працювати нові люди. Тому запропонуйте зустріч у більш неформальній обстановці, щоб співробітники могли почуватися вільніше. І без досліджень авторитетних інституцій зрозуміло, що зустріч в неформальній обстановці сприятиме зміцненню дружніх зв’язків у колективі.

Ось такі поради, як підтримати співробітника після перерви в кар’єрі. Пам’ятайте, що подібна ситуація – це завжди тест компанії на певний рівень зрілості. І якщо колектив компанії виявляє свою доброзичливість і згуртованість, це означає, що працівник не прогадав, повернувшись на попереднє місце роботи.

Читайте також

  • Вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!23 грудень, 2024

    Дорогі партнери, колеги, друзі!

    Щиро вітаємо вас із Різдвом Христовим та Новим роком!


  • Новорічні знижки на сайт Jobs.ua23 грудень, 2024

    Шановні клієнти!
    Напередодні нового року пропонуємо знижки на період з 23 грудня по 31 січня.

  • Тривожні сигнали: 5 рис, які мають насторожити рекрутера17 грудень, 2024

    Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.

  • Токсичні колеги: 7 життєвих уроків, які працюють на вас11 грудень, 2024

    Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.

  • Робота над помилками (у спілкуванні) 8 грудень, 2024

    Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.


↑ Вгору