Коли довго засидівся на одному місці, виникає логічне запитання: а чи не занадто мало сил я витрачаю на виконання своїх посадових обов’язків? Можливо, варто подумати, як підвищити продуктивність праці? Відповідь на це питання буде у кожного своя. Одні вважатимуть, що викладаються по максимуму, але їх недооцінюють, а інші поцікавляться методами, які дозволять збільшити свій ККД. Якщо ви відноситесь до другого типу і вирішили з якихось причин підвищити продуктивність праці на роботі, пропонуємо кілька корисних рекомендацій.
Для початку розберемо, що таке «продуктивність»? Найчастіше під цим визначенням мається на увазі результативність. Іншими словами – це міра, що визначає кількість виконаних дій за одиницю часу. Важливо розуміти, що це не вроджена риса, а характеристика, яку можна набути і розвинути. Кожен при бажанні здатний підвищити свою продуктивність. Розглянемо деякі популярні методи.
Деякі співробітники вважають за краще визначати результативність своєї діяльності за кількістю годин, які вони провели на робочому місці. Але цей варіант давно в минулому. Сьогодні цінність співробітника визначається результатом його роботи, а не кількістю часу, який він провів на роботі. При цьому швидкість має важливе значення. Уявіть проект, на виконання якого пішло кілька місяців, а в результаті він виявився провальним. Порівняйте його з роботою, виконаної за кілька днів, що принесла значно більший результат. При якому варіанті час витрачено більш продуктивно?
Кожен новий день потрібно починати з перерахування основних видів діяльності і приблизного часу, який доведеться витратити на їх виконання. Далі завдання треба розподілити за пріоритетами, на перші місця виділивши найбільш важливі за значенням. Напевно, є завдання, на реалізацію яких будуть потрібні тижні або навіть місяці. Їх потрібно чергувати з простішими і менш важливими роботами, щоб давати собі трохи відпочивати від однотипної діяльності.
Щоб підвищити продуктивність уникайте соціальних мереж і порожніх розмов. На них йде багато часу, а робота при цьому стоїть на місці. Прагніть також менше уваги витрачати на дрібниці, які не мають особливого значення. Наприклад, на розбір пошти не варто витрачати більше 5 хвилин на годину. При цьому не відволікайте з відповіддю. Краще відразу вирішити питання і не повертатись до нього повторно.
Важливо! Коли треба буде виконати великий проект, його реалізацію слід розділити на кілька етапів. При завершенні кожного з них, можна відчути полегшення. З’являється впевненість у тому, що навіть великий проект можна поступово реалізувати. З невеликих частин складається ціле.
Щоб реалізувати проект люди часто збирають великий обсяг інформації, яку потім важко структурувати. Якщо ж почати від зворотного, результат отримати набагато простіше. Для цього приблизно уявіть, що повинно вийти в кінці, і від цього треба відштовхуватися, а за необхідності – трохи відкоригувати. Такий варіант дозволить заощадити набагато більше часу і сил.
Перш ніж приступити до виконання першочергових завдань, слід добре все продумати. Аналіз – це один з обов’язкових атрибутів успіху. Важливе значення також має відпочинок. Час, який витрачено на обдумування поставлених завдань, дозволяє переосмислити роботи, побачити більш ефективні шляхи вирішення або ідеї для отримання запланованого результату.
Майте під рукою кілька ідей, що полегшують виконання рутинних завдань. Наприклад, продумайте гардероб на тиждень наперед або щопонеділка складайте план на тиждень. Свій власний алгоритм можна виробити по відношенню до проекту або завданням, які вимагають оперативного вирішення. Яскравим прикладом може стати те, як президент Барак Обама збираючись до відрядження брав по кілька однакових ділових костюмів для зустрічей.
Припиняйте працювати і аналізувати проекти, як тільки переступаєте поріг власного будинку. Не варто брати з собою ділові папери або інші документи, щоб розібратися з ними вдома. Такий підхід зменшує кількість вільного часу і зводить користь від відпочинку до нуля. Зібравшись з силами, наступного дня простіше вирішувати нові справи.
Ефективність і продуктивність людини залежить не тільки від її зібраності і підходу до виконання робочих обов’язків, а й від типу особистості. Наприклад, одні показують хороші результати, коли оточені однодумцями. Іншим для підвищення продуктивності потрібна комфортна атмосфера і самотність. Пропонуємо кілька рекомендацій для особистостей з різними характерами:
Важливо! Віддавайте перевагу тій роботі, що вимагає зосередження і глибокого осмислення питань. Щоб не виникало протиріч з начальством, про це потрібно повідомити завчасно.
Порада для всіх: щоб підвищити продуктивність, слід вийти із зони комфорту. Пробуйте нові методи вирішення завдань, експериментуйте і оптимізуйте алгоритми. Будуйте міцні робочі стосунки, пам’ятайте про компроміси.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».
Впавши, піднімаємося, обтрушуємо одяг, хочемо зробити крок, але біль у забитих колінах не дає ступити. Адже йти треба, хоча б до медпункту. Одні встають і, перемагаючи біль, йдуть далі, а в інших сил вистачає лише до кабінету лікаря або самому перев'язати собі рани, а деякі не можуть навіть піднятися від сильних забитих місць, розчарування та зневіри. Що робити і як допомогти собі?
Jobs.ua хоче підтримати Кращих Роботодавців і розширити можливості Шукачам роботи у важку хвилину, тому продовжує працювати в галузі працевлаштування та зберігає знижки і можливість безкоштовного розміщення вакансій для роботодавців.