В часи війни завжди активуються не лише благородні люди, а й різного роду аферисти. Їхня мета – зацікавити вас привабливою вакансією і спробувати ошукати. Спробуємо з’ясувати, як не потрапити до них на гачок.
Якщо у вакансії зазначено, що період стажування не оплачується – це ще можна зрозуміти (хоча й така ситуація не є допустимою). Але якщо вас попросять заплатити за стажування, мотивуючи це тим, що за той час, коли ви стажуєтеся, компанія втрачає гроші – прийміть той факт, що з цією вакансією, як і з роботодавцем, щось не так.
Також шахраї можуть просити вас заплатити, приміром, за оренду квартири, якщо в них так звана «охоронна фірма», яка працює в різних областях України. Не забувайте, що оплатою оренди для своїх працівників повинна займатися компанія, а не працівник.
Одразу зауважимо, що для деяких компаній такий стиль проведення співбесіди може виявитися цілком прийнятним. Тоді співбесіда, приміром, в кав’ярні не повинна викликати жодних сумнівів. Але недобросовісні роботодавці покличуть вас в кав’ярню не тому, що в їхній компанії так заведено, тобто влаштовувати співбесіди не тільки в офісі. Такі роботодавці можуть не мати власного офісу, або ж їхнім офісом може виявитися орендована кімната в квартирі, яка здається в оренду. Звичайно, вас туди не покличуть, бо їхні наміри буде відразу розкрито. А ось у кафе чи на прогулянці в парку – запросто.
Аферисти знають, що деякі люди ведуться на ті великі непідйомні суми, які вони вказують у своїх вакансіях в якості зарплати. І активно цим користуються. І тоді пошукач, засліплений бажанням великої оплати, випускає з вигляду той факт, що за цю роботу на ринку праці й близько немає подібних зарплат.
Зазначимо, що відсутність інформації про зарплату не є свідченням недобросовісної вакансії. Чимало роботодавців вважають за потрібне обговорювати зарплату на співбесіді.
Це та сама ситуація, коли вакансія нагадує незрозуміло що, а не, власне, вакансію. Кожна сфера діяльності, кожна професія мають чітко окреслений набір обов’язків. Якщо роботодавець не вказує, чим вам потрібно буде займатися в його компанії – це може означати, що після прийому на роботу на вас будуть «накидати» чимало сторонніх обов’язків. Які, звісно, не будуть жодним чином оплачуватися.
Трапляється так, що пошукач натрапляє на хорошу, як йому видається, вакансію. І щоб влаштуватися, потрібно заплатити за якісь незрозумілі адмінпослуги, документацію тощо. І людина думає: «Та ладно, заплачу, це ж небагато». Але після оплати роботодавці починають «морозитися», годують обіцянками чи взагалі відмовляються спілкуватися далі. Вони чудово розуміють, що за якихось 200 грн. пошукач, найімовірніше, не буде йти і писати заяву в поліцію чи подавати до суду. В результаті цей пошукач втрачає кошти, хоч і невеликі, а роботодавці-шахраї збагачуються в такий спосіб.
Якщо ви читаєте вакансію від нібито солідної компанії, але зауважуєте багато помилок в самому тексті, це підстава для того, щоб задуматися над добросовісністю роботодавця. Якщо роботодавець поважає себе і поважає майбутніх працівників, його вакансія буде відповідно написана, відредагована і вичитана. А якщо йому властиве почуття гумору – то ще й з гумором.
Пропонують у вакансії неоплачуване технічне завдання – подумайте добре, перш ніж братися за його виконання. Цілком імовірно, що вас просто намагаються ошукати.
Так склалося, що в процесі найму більше прийнято звертати увагу на вміння і сильні сторони кандидата. Професійні досягнення і досвід — це чудово, але рекрутер не може знати апріорі, якою людиною є кандидат перед ним. Нижче спробуємо з’ясувати, які риси кандидата мають насторожити рекрутера.
Токсичні люди становлять більшу проблему, ніж здається на перший погляд. Вони можуть перетворити улюблену роботу на справжнісіньке пекло. Звичайно, якщо працюють поруч з нами. В цій статті пропонуємо поміркувати над життєвими уроками, які можна отримати від спілкування з токсичними колегами.
Окрім того, як і що ми говоримо, важливу роль у спілкуванні відіграють міміка, рухи руками, постановка тіла. Але, на жаль, ми часто забуваємо про це, та й особливого значення не надаємо. А даремно. Від того, як ми поводимося на співбесіді, переговорах, ділових зустрічах, може залежати наша кар'єра.
Від попередніх поколінь зумери відрізняються передусім посиленим прагненням до життєвого балансу, гнучкості й свободи у виборі роботи. Та чи варто сприймати на ринку праці їхню амбітність як недолік? Давайте поміркуємо над цим питанням, а ще спробуємо розвінчати міфи про їхній підхід до роботи і життя.
Часті блекаути й аварійні відключення електроенергії висувають нові стандарти до енергонезалежності. Причому як власного житла, так і бізнесу. Дізнайтеся, як компаніям і співробітникам потурбуватися про безперебійну роботу під час блекаутів.