Може з причин нашої «занадто людської природи» чи завдяки настрою, що кожен раз, відчувається "напередодні" свят, інших вихідних, відпустки чи вимушеного карантину, але багато хто з нас у цей період, приймає геніальне рішення «доробити вже після».
Коли «після» наступає, ми клянемо й себе, й навіт свята, бо до відкладених недоробок, як правило, додаються справи поточні, перетворюючи робочі будні на квест «Встигнути все».
Зважаючи на те, що відкладена робота «підгоряє», а поточна потребує своєчасності за графіком, складно не зрозуміти у якому пеклі доведеться працювати, розплачуючись за власну слабкість напередодні довготривалої перерви в роботі.
Але сталося так, як сталося, й сходити з розуму немає часу. Зробив висновки на майбутнє, треба братися до чистки власних «авгієвих конюшень». Й, щоб це не позначилось на роботі чи здоров’ї таких героїв цього разу, маємо підказки, як впоратися з післясвятковим завалом справ.
Плани справ із точним порядковим номером виконання кожної – перше що треба зробити, щоб не поринати у хаос, без чіткого розуміння пріоритету завдань та строків виконання.
Склавши плани, складайте списки, структуруючи та розділяючи справи по групам відповідності та складності. Краще починати з простих справ, які ви швидко зможете доробити. Це дасть нові сили та візуальне бачення того, як тане гора недоробок.
Нотуючи ретельно все, що маєте зробити, ви виключаєте ризик забутися чи запізнитися, або скоїти ще яку-небудь помилку, працюючи у надшвидкому режимі.
Ні у якому разі, мова не йде про перекидання власних помилок на чужі плечі, у тому числі й ваших підлеглих.
Але, в більшості випадків, ви не встигаєте зробити щось вчасно, маючи «колег по відкладанню» з інших або суміжних відділів. Стимулюйте їх швидкість виконання та спробуйте знайти добровільних помічників серед колег чи підлеглих, щоб скоріше вийти на звичний графік. Можливо ви гарна людина й поруч з вами є такі робітники, що ніколи не залишають недороблених справ. Саме вони зараз можуть мати трохи часу, щоб прийти на допомогу.
Коли вже вскочили у таку халепу, не треба ставати на шлях перфекціонізму, намагаючись зробити роботу ідеально. Звичайно, вона має бути виконана як слід, але «останні штрихи» особистого стилю, краще залишити на потім, коли матимете на таке час. Зараз просто відповідність виконаної роботи нормі буде самим гармонійним варіантом.
З одного боку – ви не встигаєте та ось-ось, підведете роботодавця, тож повинні мати не аби-яке відчуття власної провини. Але, це не привід для погодження на численні додаткові прохання та «штрафні» робочі завдання. Треба одразу пояснити керівництву, що зараз, ще не фіаско й ви встигнете, якщо вас не стануть відволікати саме у цей час.
Все це буде мати максимальний ефект лише у разі, коли ви будете дотримуватися розпорядку робочого дня та корисно використовувати час після роботи. Помилкою стає виконання роботи у позаробочий час, за рахунок відпочинку та сну. Це скоро приведе до повної виснаженості й, якщо не впораєтеся за пару днів, стовідсотково, вже не зможете встигнути до строків.
Тож працюємо завзято лише на роботі, не забуваючи відпочивати вдома. Щодо відпочинку, то повноцінний сон є найкращим засобом до збереження сил. А, ось від розслаблення за допомогою алкоголю, у цей період (та й взагалі) краще відмовитися. Неочікуваний ефект «з ранку після». Може суттєво завадити нормальному стану для виконання роботи. Тим більш у такому ритмі, у якому ви зараз наздоганяєте все, що відклали на «після свят».
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».