Спілкування завжди посідало важливе місце в побудові довгострокових відносин з клієнтами. Під час війни налагодження комунікацій залишається стратегічною одиницею для будь-якого бізнесу, хоча підтримувати їх не так просто в кризовій ситуації, особливо, якщо мова про клієнтів з-за кордону. Труднощі налагодження комунікацій з ними складається з їх незалученності напряму в нестандартні кризові події, що може вносити свої непорозуміння.
Впевнені, всім з моменту початку війни в країні довелося переглянути свої комунікації і це стосується не тільки сімейних стосунків, але й робочих. Робочі стосунки часто важко переносять помилки та оступи, віддаючи перевагу професійності й довірі. Jobs.ua підібрав для вас ефективні поради, як грамотно комунікувати з клієнтами з-за кордону під час війни, щоб зберегти стосунки.
Радимо також ознайомитись із статтею “Корпоративне спілкування під час війни”, щоб вчасно та влучно користуватися правилами ефективного корпоративного спілкування всередині команди.
Внутрішні правила багатьох компаній передбачають передачу досвіду спілкування з закордонними клієнтами від досвідчених спеціалістів новачкам. Про те як спілкуватися, в якому вигляді і коли подавати інформацію клієнтам заздалегідь уточнюйте у адміністраторів, які зможуть вам прояснити та надати інформацію в повному обсязі. Внесіть і деякі корективи, що відповідають простому часу, в який ми живемо.
Покажіть вашу готовність працювати
Про вашу готовність працювати ніщо так не скаже, як виконана робота вашою командою. Навіть, якщо ви фізично не повернулись в робочі офіси, ви можете продовжувати працювати віддалено і закривати дедлайни вчасно. Звісно ж, робота компанії при цьому залежить від людей, готових працювати. Якщо клієнти знають і відчувають в роботі, скільки активних робітників залучено наразі в проект, то довіра до вашої компанії значно збільшується. Якщо ви розумієте, що команда втратила темп роботи та порушила дедлайни, не намагайтесь це скрити, краще чесно зізнатися в цьому. Намагайтесь збільшувати та нарощувати темпи команди, мотивуйте їх, а клієнтам гарантуйте виправлення ситуації.
Будьте чесними та відкритими в спілкуванні
Яка б гірка правда не була, краще її вчасно та чесно повідомити клієнту. В бізнесі до цього правила ставляться досить серйозно, адже час - це гроші. І краще завчасно повідомити клієнта про невиконання роботи в обговоренні строки, ніж підрахунки, чого вам коштувало порушення дедлайнів. Повірте, навіть якщо ви відверто конструктивно розкажете робочу ситуацію з реальними проблемами, це буде краще ніж пошук винних, перекидання відповідальності чи виправдовування. Це говорить, що ви володієте ситуацією робочої команди і робите все для покращення ситуації.
Показуйте свій професіоналізм
Всі клієнти, що прийшли до вас, очікують на вашу експертну думку. Звісно ж, щоб бути висококласним професіоналом, необхідно постійно прокачувати свої знання та вміння, але ще важливіше їх влучно використовувати. Давайте рекомендації постійним клієнтам, піклуйтесь про їх комфорт, показуйте власну зацікавленість, пропонуйте ідеї. Повірте, все це справить позитивне враження на оцінку професіоналізму вашої команди.
Прокачуйте власний емоційний інтелект
Клієнт повертається до вас, якщо йому приємно з вами спілкуватися, якщо ви розумієте його потреби, співпереживаєте його проблемі. Ставтесь з порозумінням до його проблем, якщо бачите, що він затягує з подачею ТЗ, краще уточніть та перепитайте, чи все йому було зрозуміло, чи зі всім вдалося розібратися. Краще підкажіть і допоможіть, ніж затягуйте та відкладайте співпрацю. Такий клієнт прийде до вас знову.
Діліться планами команди на майбутнє
З першого погляду може здатися, що зовсім не час для довгострокових планувань, проте саме планування корпоративної діяльності вказує на вашу довгострокову робочу перспективу. Показуйте власними діями серйозність намірів: діліться статистикою виконаної роботи, розкривайте секрети планування на майбутнє, показуйте в соцмережах зміни безпосередньо всередині команди та відносно клієнтів, партнерів тощо. Хай клієнти бачать, що ви дотримуєтесь всіх зазначених вами планів.
Розказуйте про те, як компанія дбає про своїх працівників
Те, як роботодавець піклується та дбає про психологічне, моральне та матеріальне положення своїх робітників говорить про те, як він цінить їх та їх роботу. Сам клієнт повинен розуміти, як почувають себе працівники компанії: що їх турбує, які в них проблеми, як вони справляються зі стресом та чи здатні подолати його та проблемні ситуації. Коли ви ділетесь цією інформацією із клієнтами, таким чином ви заспокоюєте їх занепокоєння, знижуєте рівень їх стресу за співпрацю, надаєте почуття впевненості за обіцянки.
Повідомляйте про зміну планів завчасно
В наш нестабільний час планувати щось досить важко, проте намагайтесь завчасно попередити клієнтів про зміну планів. Для цього потрібно бути завжди на зв’язку із замовником, розуміти статус завдань, що стоять на виконанні та мати чітку відповідь команди із зазначеними поважними причинами зміни планів, а наразі вони можуть тільки одні - нестабільна ситуація або низка сигналів тривоги.
Умійте утримати клієнта
Велика кількість закордонних клієнтів, хто відмовились від співпраці з часу початку війни. Щоб утримати клієнта, звісно ж необхідно знати його мотиви. Проте основними його мотивами залишаються послуги вашої компанії. Ви можете піти на поступи та дати клієнту трохи більше, ніж було обумовлено. Наприклад, додаткові послуги, безплатні правки, професійні консультації — це приємні бонуси, що здатні допомогти завоювати лояльність замовників і підштовхнути їх звертатися до вас в наступні рази.
Скористайтесь цими порадами спілкування з закордонними клієнтами та замовниками, щоб знайти з ними спільну мову та домовитись щодо подальшої співпраці навіть під час кризової ситуації.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».