RUUA
Ваш аккаунт не активирован. Проверьте почту. 
  1. Работа в Украине
  2. Публикации о работе
  3. Работодателю
  4. Обучение, аттестация персонала
  5. Як змусити співробітників обмінюватися досвідом

Як змусити співробітників обмінюватися досвідом

14.08.2021 770Автор: Лоліта Платошкіна
Як змусити співробітників обмінюватися досвідом

Як змусити співробітників обмінюватися досвідом

14.08.2021     770Автор: 

Колектив співробітників в компанії має найбільшу цінність для роботодавця, адже це досвід і знання роботи. Висококласними фахівцями, звичайно ж, не народжуються, а стають. Не один рік спостережень підтверджує той факт, що висококласними фахівцями стають в тій компанії, де співробітники діляться один з одним знаннями, тим самим підвищуючи професійний рівень один одного компанії і в цілому. Змусити співробітників ділитися знаннями насильно, як і отримувати від когось знання, неможливо, а ось вирощувати подібну культуру професійного обміну досвідом можна і навіть потрібно. Для роботодавця це комплексне управління знаннями колективу, і він повинен вміло управляти цим ресурсом.

Як ділитися знаннями з колегами

За керування знаннями в колективі цілком відповідає керівник компанії. Саме від нього повинно виходити бажання підвищувати професіоналізм своїх співробітників, підтримувати його і навчати нових. Тому сам керівник, в першу чергу, є прикладом для співробітників. Якщо робітники бачать, що керівник постійно приносить нові знання в колектив, ділиться новим досвідом на нарадах, то такий тип поведінки буде вважатися цілком вірним та буде підтримуватись всім колективом. Досить дружньо в колективі сприймається прохання керівника чи співробітників надати професійні поради. Це не виглядає нав’язливо та не відчувається наказовий тон. Натомість спеціаліст відчуває свою потрібність та важливість. Для того, щоб навчити співробітників цінити професійні знання та вміти ними ділитися, витрачайте власні ресурси для замовлення навчальних курсів для робочого колективу. Таким чином співробітники зможуть дати власну оцінку тим знанням які отримають всередині колективу. Передача знань напряму пов’язана з делегуванням. Делегуйте відповідальність за повноваження. Саме таким чином і відбувається передача знань через постановку нових завдань, які досі до цього спеціаліст не робив. Але при цьому не забувайте поділитися знаннями та направити молодого спеціаліста в потрібне русло.

Окрім власного практичного прикладу керівник повинен поетапно вибудовувати управління ресурсами знань в колективі. Jobs.ua знайомить із основними етапами процеса обміну досвідом:

I етап - соціалізація. Коли співробітники компанії в довільній формі вирішують зібратись на мітингу чи корпоративі, щоб поділитися новинами, своїми результатами роботи, або навіть невдачами. Керівник може і сам влаштовувати подібні корпоративи в приємній дружній формі.

II етап - екстерналізація. Довільні зустрічі колективу породжують потребу у більш формальній обстановці вирішити нагальні проблеми, або розібрати складні ситуативні проблеми. Наради, підвищення кваліфікації стануть найкращою формою подачі знань і практичних методик їх вирішення.

III етап - комбінація. Всі отримані знання та методики ефективніше за всього скомбінувати в пам’ятки, навчальні посібники, відеозаписи, лекції. Щоб вразі потреби можна було скористатися всією напрацьованою базою знань.

IV етап - інтерналізація. Напрацьована база знань й методик роботи допоможе новим співробітникам робити менше помилок та обійти деякі труднощі в роботі.

Саме таку колективну базу знань та управління цих знань керівник повинен формувати.

Читайте также

  • Трамп, Маск і ринок праці США: що зміниться в 2025 році?31 Январь, 2025

    З приходом Трампа в Овальний кабінет очікуються зміни в багатьох сферах американського життя. Маск і Рамасвамі нещодавно заявили, що віддалена робота була «привілеєм ковідного часу», а в 2025 році федеральні службовці повинні відвідувати офіс п’ять днів на тиждень. Наскільки правдивими є їхні судження, і що загалом в перспективі може змінитися цьогоріч на американському ринку праці, з’ясовували Jobs.ua.

  • Найпоширеніші дискримінаційні питання на співбесідах: як діяти, якщо запитують не про роботу29 Январь, 2025

    Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.

  • Як зацікавити дитину фрилансом?27 Январь, 2025

    Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті. 

  • Основні причини неефективності робочих зустрічей і способи їх усунення24 Январь, 2025

    Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.

  • Правильно працюємо з агресією: важливі принципи екологічної комунікації22 Январь, 2025

    Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.


↑ Наверх