Жити під одним дахом з аб’юзером або ж працювати під керівництвом такої людини – це величезний тиск на психіку, постійний стрес і можливі проблеми зі здоров’ям. Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує з’ясувати, за якими ознаками можна розпізнати в своєму начальнику справжнього аб’юзера.
Якщо просто, аб’юз – це нанесення моральної чи фізичної шкоди іншій людині, причому на регулярній основі. Не кожен токсичний начальник може підняти руку на підлеглого, а от накричати і принизити – запросто. Це стає звичною формою поведінки, і в більшості робочих ситуаціях, які можна вирішити безконфліктним шляхом, тобто за допомогою спілкування, аб’юзер піде своїм звичним шляхом.
На жаль, для аб’юзера завжди знайдуться жертви. Не кожен співробітник знайде в собі сили подати на звільнення чи обуритися поведінкою шефа: хтось триматиметься за престижну посаду і високу зарплату, хтось закриватиме на все очі і переконуватиме себе, що такий стиль керівництва приносить свої плоди. Давайте виокремимо найважливіші ознаки, за якими можна розпізнати начальника-аб’юзера, і не переплутати з просто суворим і вимогливим керівником.
Поведінка аб’юзера – це поведінка агресора, адже має на меті деморалізувати особистість і придушити її силу волі. Тому аб’юзери дуже люблять самостверджуватися за рахунок інших людей, тому для них звичною справою є підвищення голосу на підлеглого, перехід на особистості і винесення публічної догани. Забудьте про конструктивну критику з його боку – аб’юзер не знає, що це таке.
Гумор – це прекрасний спосіб розрядити напружену обстановку. Але добрий позитивний жарт не має нічого спільного із глузуванням та сарказмом, до якого часто вдаються начальники-аб’юзери. Якщо його жарти стосуються вашої зовнішності, приватного життя чи викликають відчуття сорому та невпевненості в собі – перед вами стовідсотковий аб’юзер.
Будьте певні, що для такого начальника ваші успіхи на роботі залишаться непоміченими. А ось за найменшу помилку вас відчитають і нагадають, що працювати потрібно сумлінніше. Якщо вашу думку не враховують, ініціативи ігнорують – теж сюди.
Начальники з деспотичним характером вважають, що працівники повинні бути в повній доступності навіть у післяробочий час. І що йому з того, що у вас є своє життя, захоплення та й ви просто хочете відпочити після роботи? Начальника-аб’юзера це не хвилює. А якщо ви проігноруєте його телефонний дзвінок, начувайтеся – його невдоволення не уникнути.
Керівник-аб’юзер завжди скористається нагодою, щоб нагадати, як вам пощастило працювати на цій роботі. Тому: А) Ви постійно повинні доводити, що гідні цього місця; Б) Нічого з вами не трапиться, якщо попрацюєте понаднормово, візьмете роботу на вихідні і взагалі – будете терпіти усі його витівки.
Такий керівник може вранці люб’язно поспілкуватися з вами, а в другій половині дня ви зрозумієте, що втрапили до нього в немилість. Або ж він приймає рішення в залежності від настрою, в якому перебуває. Не робота, а суцільний кошмар, чи не так?
Отже, якщо ваш начальник демонструє підлеглим увесь цей набір якостей, не варто обманювати себе і переконувати, що він просто дуже суворий і вимогливий. Ні, поведінка аб’юзера із суворістю і вимогливістю не має нічого спільного, тому що вимогливі люди, перш за все, вимогливі до себе. Аб’юзер – вимогливий лише до інших людей.
Короткий світловий день, холод і осіння мряка впливають на настрій, а втома, апатія і навіть легка депресія — компаньйони гнітючих осінніх днів. Втім, скористайтеся нашими порадами, щоб мінімізувати стрес від перебування в такій непривітній «компанії».
Новачок на роботі. До нього завжди придивляються. Від того наскільки новий співробітник уважний, тактовний та обачний залежить, як його прийме колектив, як складатимуться взаємини з керівництвом. Треба докласти чимало зусиль, щоб перше враження було гідним, адже другого шансу може й не бути.
В сучасному ритмі життя, коли треба скрізь встигнути і багато чого зробити, наша пам'ять час від часу дає збій. Не завжди пам'ятаємо, де лежать документи, забуваємо про заплановану зустріч, вийшовши з дому, важко згадуємо, чи вимкнули з розетки праску тощо. А причина такого збою – перевтома, часті хвилювання, і, як не дивно, одноманітність.
Підвищення по службі чи в іншій діяльності, досягнення популярності, слави тощо – це все кар'єра. А з чого починається це сходження і коли? На це запитання дає відповідь соціолог із Оксфорда Марк Тейлор.
Декілька порад від наших експертів про те, як, повернувшись до роботи, правильно застосувати «відновлений багаж сил».