Жити під одним дахом з аб’юзером або ж працювати під керівництвом такої людини – це величезний тиск на психіку, постійний стрес і можливі проблеми зі здоров’ям. Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує з’ясувати, за якими ознаками можна розпізнати в своєму начальнику справжнього аб’юзера.
Якщо просто, аб’юз – це нанесення моральної чи фізичної шкоди іншій людині, причому на регулярній основі. Не кожен токсичний начальник може підняти руку на підлеглого, а от накричати і принизити – запросто. Це стає звичною формою поведінки, і в більшості робочих ситуаціях, які можна вирішити безконфліктним шляхом, тобто за допомогою спілкування, аб’юзер піде своїм звичним шляхом.
На жаль, для аб’юзера завжди знайдуться жертви. Не кожен співробітник знайде в собі сили подати на звільнення чи обуритися поведінкою шефа: хтось триматиметься за престижну посаду і високу зарплату, хтось закриватиме на все очі і переконуватиме себе, що такий стиль керівництва приносить свої плоди. Давайте виокремимо найважливіші ознаки, за якими можна розпізнати начальника-аб’юзера, і не переплутати з просто суворим і вимогливим керівником.
Поведінка аб’юзера – це поведінка агресора, адже має на меті деморалізувати особистість і придушити її силу волі. Тому аб’юзери дуже люблять самостверджуватися за рахунок інших людей, тому для них звичною справою є підвищення голосу на підлеглого, перехід на особистості і винесення публічної догани. Забудьте про конструктивну критику з його боку – аб’юзер не знає, що це таке.
Гумор – це прекрасний спосіб розрядити напружену обстановку. Але добрий позитивний жарт не має нічого спільного із глузуванням та сарказмом, до якого часто вдаються начальники-аб’юзери. Якщо його жарти стосуються вашої зовнішності, приватного життя чи викликають відчуття сорому та невпевненості в собі – перед вами стовідсотковий аб’юзер.
Будьте певні, що для такого начальника ваші успіхи на роботі залишаться непоміченими. А ось за найменшу помилку вас відчитають і нагадають, що працювати потрібно сумлінніше. Якщо вашу думку не враховують, ініціативи ігнорують – теж сюди.
Начальники з деспотичним характером вважають, що працівники повинні бути в повній доступності навіть у післяробочий час. І що йому з того, що у вас є своє життя, захоплення та й ви просто хочете відпочити після роботи? Начальника-аб’юзера це не хвилює. А якщо ви проігноруєте його телефонний дзвінок, начувайтеся – його невдоволення не уникнути.
Керівник-аб’юзер завжди скористається нагодою, щоб нагадати, як вам пощастило працювати на цій роботі. Тому: А) Ви постійно повинні доводити, що гідні цього місця; Б) Нічого з вами не трапиться, якщо попрацюєте понаднормово, візьмете роботу на вихідні і взагалі – будете терпіти усі його витівки.
Такий керівник може вранці люб’язно поспілкуватися з вами, а в другій половині дня ви зрозумієте, що втрапили до нього в немилість. Або ж він приймає рішення в залежності від настрою, в якому перебуває. Не робота, а суцільний кошмар, чи не так?
Отже, якщо ваш начальник демонструє підлеглим увесь цей набір якостей, не варто обманювати себе і переконувати, що він просто дуже суворий і вимогливий. Ні, поведінка аб’юзера із суворістю і вимогливістю не має нічого спільного, тому що вимогливі люди, перш за все, вимогливі до себе. Аб’юзер – вимогливий лише до інших людей.
Прояви дискримінації на співбесідах зазвичай не вибиваються зі стандартного кола питань. Хоча іноді HR-спеціалісти можуть і здивувати. Сьогодні з’ясовуємо, як відповідати кандидату в подібних ситуаціях.
Ще в часи пандемії фрилансерські заробітки для багатьох українців стали справжнім порятунком. Відтак чимало батьків усвідомили просту істину: потрібно не лише вчити дітей фінансовій грамотності, а й зацікавлювати дитину фрилансом. Як це робити? Детальніше читайте в статті.
Робочі зустрічі не завжди минають ефективно, бажані результати залежать від низки факторів. Чому так відбувається і як цьому запобігти, — читайте в статті.
Насправді це серйозна проблема багатьох людей, тобто вміння працювати з власною агресією. З’ясуємо разом з Jobs.ua, як правильно працювати з агресією і знайти їй краще застосування, аніж ображати одне одного в соцмережах.
Змінюватися в кращий бік, безперечно, варто. Та чи треба прив’язуватися до конкретної дати — Нового року, понеділка, першого числа? Спробуємо розібратися в цій статті.