Пропонуємо кілька цікавих та водночас повчальних (сподіваємося) роздумів відомих і успішних письменників про роботу, тайм-менеджмент, книги, планування. Вони будуть корисними не лише для підприємців. Тут є над чим замислитись і зробити для себе висновки. Ось дивіться.
Здоровий глузд підказує: вчитися краще у успішних людей. Спостерігаючи за ними, ви теж стаєте більш успішними. Ми постійно вчимося у старших товаришів. Мотиватором стала фраза одного з них: «Бути бідними непрактично і соромно». Можна вважати, що в соціальному плані людина – середнє арифметичне від тих, з ким вона спілкується. Хочете досягати більшого – вводьте в коло спілкування більше людей, які крутіші за вас.
Почати свою справу можна коли завгодно. Життя показує, що навіть 16-річні примудряються створювати міцні компанії. І в 60 років ще можна почати. Коли готові, тоді й робіть. Не турбуйтеся про те, що ви не зможете стартувати прямо зараз. Якщо ви вже думаєте про свою справу, прорахували щось, зрозуміли, як приблизно працюють фінпланування і ланцюжок утворення ціни, рано чи пізно ви натрапите на те, що стане саме вашою справою. Можливість обов'язково прийде, і ви точно зрозумієте, що це вона. Через деякий час це увійде в ваш образ мислення і усвідомлення всього навколо.
Потрібно багато читати. Хтось, буває, кілька років досвіду вклав в одну книгу, яку можна прочитати за пару годин і зрозуміти. Потім, правда, пару раз повернутися й зрозуміти ще раз. Потім написати автору і запитати, чим справа кінчилася. Але головне – отримати досвід, заради якого хтось набивав шишки ціною в мільйони. Вам він дістанеться лише за ціною книги.
Бізнес – це постійний експеримент. Ми мало що знаємо все наперед, завжди в розрахунках є білі плями. Ми повинні дізнаватися, пробувати, отримувати нові дані й перебудовувати модель. Яка реклама працює, а яка ні? Як виробляти, які верстати потрібні, наскільки важливий хороший сервіс? Все це питання, на які потрібно знайти відповідь експериментально або десь отримавши дані. Це наука. Ви починаєте з маленької розвіданою області й далі день за днем вивчаєте свою сферу все більше й більше.
Їжте жабу щоранку, тобто виконуйте найнеприємніші справи першими. Потім буде добре й спокійно. Ще дайте собі час спокійно попрацювати: відключайте всі пристрої з повідомленням. Найкраще це працює з 5 до 9 ранку – ніхто не лізе зі дзвінками, в соцмережах порожньо.
Соціальний доказ – найкрутіша штука, що стосується продажу. Досвідчений Оттабек в Самарканді вчив так вибирати ресторан: «Дивись, немає нікого. Плов ніхто не їсть. Значить, не треба туди. А ось тут вільних місць немає вже в 10-ій ранку. Звичайно, туди підем».
Спостереження за іншими й тим, що вони роблять, – це навчання. Якщо всі так роблять, і вам теж варто. Це здорово працює в Китаї, там на цьому половина торгівлі та інструкцій побудовано: «Роби як той, хто перед тобою».
За методологією при постановці завдання треба визначити наступне.
■ Чітка мета. Не «Розберися з цим там, як його», а «Підготуй разом з юристом претензію». А то може виявитися, що ви мали на увазі «задовольнити клієнта», а співробітник вирішить розібратися з ним в міру свого розуміння.
■ Вимірність або можливість перевірити результат. Головне питання – як зрозуміти, що завдання виконане.
■ Принципова досяжність. Можна, звичайно, ставити недосяжні завдання, але, як правило, пару раз. Далі співробітники просто не будуть їх вирішувати. Людина повинна відчувати, що може взяти цю перешкоду.
■ Термін. Завдання без терміну буде виконано у найближче ніколи.
Знайти ідеального працівника на важливу посаду не так уже й складно. А от переконати його пристати на вашу пропозицію — ще той квест. В цій статті вчимося ставити правильні, коректні питання кандидату, щоб він погодився на вашу пропозицію.
Ох уже ця англійська! Куди не глянь, в сучасному світі без неї не обійтися. І поки друзі та колеги вільно — чи майже вільно — знають цю прекрасну мову, ви ніяк не зберетеся її вивчити. Знайомо? Якщо так, Jobs.ua пропонує розглянути найпоширеніші проблеми, чому ми кидаємо вчити англійську на пів дорозі.
Світовий ринок праці намагається встигати за новітніми трендами, хоча в наш час все змінюється з блискавичною швидкістю. Та все ж спробуємо окреслити ключові тренди 2025-го року, які впливатимуть на робочі місця в усіх куточках світу.
Працюєте на творчій ниві і переживаєте за те, як ШІ змінить «баланс сил» у вашій професії? Продаєте товари чи послуги і хочете оптимізувати бізнес процеси з використанням штучного інтелекту? З’ясуємо, як «подружитися» з АІ, щоб не відстати в майбутньому від своїх конкурентів.
Нещодавно ми писали, як обрати навчання в магістратурі за кордоном. Сьогодні пропонуємо вашій увазі топову підбірку нагадувань, що взяти з собою, якщо плануєте навчатися в іншій країні.