Пропонуємо кілька цікавих та водночас повчальних (сподіваємося) роздумів відомих і успішних письменників про роботу, тайм-менеджмент, книги, планування. Вони будуть корисними не лише для підприємців. Тут є над чим замислитись і зробити для себе висновки. Ось дивіться.
Здоровий глузд підказує: вчитися краще у успішних людей. Спостерігаючи за ними, ви теж стаєте більш успішними. Ми постійно вчимося у старших товаришів. Мотиватором стала фраза одного з них: «Бути бідними непрактично і соромно». Можна вважати, що в соціальному плані людина – середнє арифметичне від тих, з ким вона спілкується. Хочете досягати більшого – вводьте в коло спілкування більше людей, які крутіші за вас.
Почати свою справу можна коли завгодно. Життя показує, що навіть 16-річні примудряються створювати міцні компанії. І в 60 років ще можна почати. Коли готові, тоді й робіть. Не турбуйтеся про те, що ви не зможете стартувати прямо зараз. Якщо ви вже думаєте про свою справу, прорахували щось, зрозуміли, як приблизно працюють фінпланування і ланцюжок утворення ціни, рано чи пізно ви натрапите на те, що стане саме вашою справою. Можливість обов'язково прийде, і ви точно зрозумієте, що це вона. Через деякий час це увійде в ваш образ мислення і усвідомлення всього навколо.
Потрібно багато читати. Хтось, буває, кілька років досвіду вклав в одну книгу, яку можна прочитати за пару годин і зрозуміти. Потім, правда, пару раз повернутися й зрозуміти ще раз. Потім написати автору і запитати, чим справа кінчилася. Але головне – отримати досвід, заради якого хтось набивав шишки ціною в мільйони. Вам він дістанеться лише за ціною книги.
Бізнес – це постійний експеримент. Ми мало що знаємо все наперед, завжди в розрахунках є білі плями. Ми повинні дізнаватися, пробувати, отримувати нові дані й перебудовувати модель. Яка реклама працює, а яка ні? Як виробляти, які верстати потрібні, наскільки важливий хороший сервіс? Все це питання, на які потрібно знайти відповідь експериментально або десь отримавши дані. Це наука. Ви починаєте з маленької розвіданою області й далі день за днем вивчаєте свою сферу все більше й більше.
Їжте жабу щоранку, тобто виконуйте найнеприємніші справи першими. Потім буде добре й спокійно. Ще дайте собі час спокійно попрацювати: відключайте всі пристрої з повідомленням. Найкраще це працює з 5 до 9 ранку – ніхто не лізе зі дзвінками, в соцмережах порожньо.
Соціальний доказ – найкрутіша штука, що стосується продажу. Досвідчений Оттабек в Самарканді вчив так вибирати ресторан: «Дивись, немає нікого. Плов ніхто не їсть. Значить, не треба туди. А ось тут вільних місць немає вже в 10-ій ранку. Звичайно, туди підем».
Спостереження за іншими й тим, що вони роблять, – це навчання. Якщо всі так роблять, і вам теж варто. Це здорово працює в Китаї, там на цьому половина торгівлі та інструкцій побудовано: «Роби як той, хто перед тобою».
За методологією при постановці завдання треба визначити наступне.
■ Чітка мета. Не «Розберися з цим там, як його», а «Підготуй разом з юристом претензію». А то може виявитися, що ви мали на увазі «задовольнити клієнта», а співробітник вирішить розібратися з ним в міру свого розуміння.
■ Вимірність або можливість перевірити результат. Головне питання – як зрозуміти, що завдання виконане.
■ Принципова досяжність. Можна, звичайно, ставити недосяжні завдання, але, як правило, пару раз. Далі співробітники просто не будуть їх вирішувати. Людина повинна відчувати, що може взяти цю перешкоду.
■ Термін. Завдання без терміну буде виконано у найближче ніколи.
Українські видавництва публікують чимало цікавих новинок в жанрі нонфікшн. Нещодавно ми писали про цікаві книги для представників творчої індустрії, а в цій добірці пропонуємо вашій увазі нонфікшн-новинки для менеджерів.
Читайте найважливіші поради для успішного старту в ролі керівника.
Що запитати в рекрутера на співбесіді, щоб справити хороше враження? Портал з працевлаштування Jobs.ua пропонує підготувати шпаргалку на важливу співбесіду.
Якщо не прагнете опановувати digital-професію, натомість хочеться робити щось руками і стати в цьому справжнім професіоналом — радимо приглянутися до сучасних перспективних професій не зі сфери онлайн.
Ловіть чудову добірку для працівників креативної індустрії, щоб навчитися черпати ідеї практично нізвідки.